Proč bychom měli brát BCAA?

k čemu slouží bcaa

K čemu slouží BCAA?

Pokud jste někdy viděli někoho v posilovně pít láhev s jasně zbarvenou vodou mezi sériemi, je pravděpodobné, že konzumuje aminokyseliny s větveným řetězcem. BCAA se rychle stávají nezbytným doplňkem v každé tašce do tělocvičny a my se ponoříme přesně do toho, proč tomu tak je. Vychází více výzkumů o stále populárnějším doplňku než kdy předtím a ustupuje od svého obrazu, že je pouze pro hardcore kulturisty a dostává se do online nákupních objednávek každodenních návštěvníků posiloven a fitness nadšenců, a to z dobrého důvodu.

Co přesně jsou BCAA?

Aminokyseliny s rozvětveným řetězcem se skládají ze tří esenciálních aminokyselin, valinu, leucinu a isoleucinu. Jsou považovány za nezbytné, protože si je naše tělo nedokáže vyrobit přirozeně, a proto je musíme získávat prostřednictvím naší stravy. BCAA jsou stavební kameny bílkovin a svalové tkáně, které podporují jejich regeneraci a opravu po namáhavé fyzické aktivitě. Na rozdíl od jiných aminokyselin se BCAA nezpracovávají v játrech, ale místo toho jsou posílány přímo do vašeho krevního oběhu, a tedy přímo do vašich svalových buněk, což dále pomáhá předcházet rozpadu svalů a podporuje syntézu svalových bílkovin.

 

Kdy užívat BCAA?

Doplněk BCAA lze konzumovat kdykoli, abyste nastartovali syntézu bílkovin, ale doporučujeme je užívat po celou dobu tréninku, což vám umožní co nejlépe využít jejich vlastnosti zvyšující výkon.

Snižují únavu

Jak cvičíte a postupujete v tréninku, vaše tělo rozloží aminokyseliny, které jsou již ve vašem systému. Tento rozklad vede k produkci další aminokyseliny zvané tryptofan, která se pak přeměňuje na serotonin. Právě toto zvýšení serotoninu vede k tomu, že se cítíte unavení. Bylo však prokázáno, že konzumace BCAA může pomoci bojovat s pocitem únavy a zlepšit duševní výkonnost, což vám umožní trénovat déle.

Zabraníte DOMS 

DOMS (Delayed Onset Muscle Soreness) je pocit svalové bolesti a ztuhlosti, který je často pociťován ve dnech po intenzivní fyzické aktivitě, způsobený mikrotrhlinami ve svalové tkáni. Ukázalo se, že zahrnutí BCAA do tréninku může pomoci předcházet nebo tlumit účinky DOMS snížením rozpadu svalů během cvičení.

bcaa prášek

Zabraňte rozpadu svalů

Naše těla jsou neustále ve stavu rozkládání a produkce svalových bílkovin. Vaše svaly začnou chátrat nebo se rozpadat, když úroveň odbourávání bílkovin překročí produkci svalových bílkovin alias. proteosyntéza. Konzumací BCAA můžete zabránit vzniku této nerovnováhy a zabránit tomu, aby se vaše svaly dostaly do katabolického stavu ztráty svalové hmoty.

Pomocník v dietě

Doplnění BCAA aminokyselin může být také prospěšné pro ty, kteří chtějí zhubnout. Nejen, že pomohou zachovat svalovou hmotu v kalorickém deficitu z výše uvedených důvodů, ale díky jejich schopnosti udržovat hladinu glukózy v krvi je méně pravděpodobné, že budete mít při dietě chutě, které mohou vést k přejídání.

Je důležité mít správné fitness leginy na trénink, protože pohodlí rozhoduje.

 

Závěr

BCAA jsou skvělým pomocníkem při cvičení. Jejich užíváním zabráníme rozpadu svalové hmoty, nastartujeme růst nové svalové hmoty a urychlíme regeneraci svalů Jsou skvělým pomocníkem v dietě. Nejlepší užívání BCAA je před tréninkem a v průběhu tréninku, díky tomu budou svaly neustále doplňovány potřebnými aminokyselinami. Nesmíme zapomenout, že BCAA netrávíme a jdou rovnou do naší krve, takže nástup účinku je okamžitý. Doporučujeme sypká BCAA, která bývají i ochucená, ale pozor, jakmile je přidána příchuť je ubráno množství BCAA.