Co jíst po nočním tréninku?

co jíst před spaním

Co jíst před spaním?

Někdy prostě nemůžete ráno vstát z postele, abyste šli do posilovny, a odpolední cvičení pro mnoho z nás není dobrá volba. Někdy je tedy jedinou možností cvičení ve fitku pozdě v noci. Pěkná prázdná tělocvična a nikdo, kdo by se vám pletl na strojích, to zní skvěle, že? Přijdete domů pozdě večer a nemáte tušení, co budete jíst, než půjdete spát.

Když jste unavení, může být snadné se vzdát jakéhokoli pohodlného občerstvení nebo rychlého občerstvení, ale abyste skutečně získali všechny výhody svého tréninku, musíte zvážit, co jíte po tréninku, a to i pozdě v noci.

Nejprve si vysvětlíme některá důležitá fakta. Za prvé, vaše tělo potřebuje bílkoviny k opravě mikrotrhlin, které jste vytvořili při práci se svaly. Za druhé, měli byste obnovit své zásoby glykogenu, to jsou sacharidy uložené ve svalech. Výzkum ukazuje, že je nutné doplnit palivo do 4–6 hodin po tréninku, což znamená před spaním.

Tou dobou po cvičení je, když vaše tělo potřebuje, abyste se o svoji stravu starali nejvíce. Musíte dát svému tělu vše, co potřebuje, abyste se mohli začít opravovat a růst. Budování svalové hmoty spočívá v tom, že ji rozložíte tréninkem a poté ji opravíte. Jídlo, které jíte po tréninku, obnoví práci.

Nedělejte si starosti, máme pro vás několik nápadů na nejlepší jídlo po nočním cvičení.

Proteinové koktejly a proteinové tyčinky

Doplnění bílkovinnými koktejly je dokonalým způsobem, jak získat bílkoviny, které vaše tělo potřebuje, do 30 minut po cvičení. Totéž platí pro proteinové tyčinky, okamžitě po cvičení vám dodají zdravou dávku bílkovin a sacharidů.

Kaseinový protein

Kaseinový protein, jinak známý jako protein před spaním, je nejlepší druh proteinového koktejlu po nočním cvičení. Je odvozen z mléka a má mnohem pomalejší absorpci než syrovátkový protein, což znamená, že může vašim svalům poskytovat stálý přísun bílkovin během spánku. Poté, co jste měli rychle stravitelnou syrovátku nebo rostlinný protein přímo po tréninku, vypití kaseinového koktejlu těsně před spánkem pomůže regeneraci a růstu svalů.

Jogurt a ovoce

Přírodní řecké jogurty jsou plné probiotik, přátelských bakterií, které napomáhají trávení, a jsou ideální k jídlu před spaním. Jsou také plné vápníku a zdroje bílkovin.

Smíchejte kopeček bílkovinového prášku, ovoce pro regeneraci svalů a doplnění energie. Je to jedna z nejlepších věcí, které můžete jíst po tréninku před spánkem, protože zdravě nakrmí vaše chutě na sladké, aniž byste zvýšili hladinu glukózy v krvi.

Tvaroh

Tvaroh je tak dobrým zdrojem bílkovin, že je ideální před spaním a zároveň se dlouho uvolňuje. Navíc má super nízký obsah tuku, což je skvělé, pokud se snažíte rýsovat.

Vejce natvrdo

Vejce natvrdo jsou na našich jídelníčkách vždy ráno, ale jsou skvělou volbou i večer. Jejich příprava je tak snadná, stačí jen deset minut na vaření a můžete je vzít do krabičky do práce nebo do posilovny nebo je nechat čekat v lednici, až se vrátíte domů.

Jsou skvělým zdrojem bílkovin a zdravých tuků, a navíc vědecký výzkum nedávno ukázal, že celá vejce podporují syntézu svalových bílkovin přímo po cvičení, a to nejen vaječné bílky.

Hummus s paprikou

Stále se snažíte pochopit, jaké jídlo jíst po cvičení v noci? Podávané s extra panenským olivovým olejem, pečená cizrna je náplň a navíc je to chutné občerstvení, které je plné bílkovin a sacharidů, které jsou po tréninku nezbytné.

lososový salát

Losos a salát

Nemusí to nutně být čerstvý losos, pokud nemůžete lovit nebo chytat pozdě v noci, může to být cokoliv. Myšlenka zde spočívá v tom, že možná budete chtít spíše lehké jídlo. Mastné ryby s důležitými omega mastnými kyselinami a bílkovinami jsou chutné, zvláště pokud jsou doprovázeny listovou zeleninou. A protože je prokázáno, že tento druh středomořského jídla pomáhá fyzickému i kognitivnímu zdraví, bude se vám lehce spát.

 

Závěr

Vaše tělo potřebuje pro vývoj svalů bílkoviny a sacharidy, bez ohledu na to, v jakou denní dobu je. Pozdní noční svačiny mohou být účtovány jako velké ne-ne, ale vaše zdraví a spánek budou záviset na doplnění vašich zásob glykogenu a získání správné výživy. Když budete vědět, jaké jídlo máte jíst po nočním cvičení, budete mít správnou regenerací a výkon bude na špičce, jako přes den.

 

Naše dámské sportovní legíny využijete nejen do přírody, ale i na kolo či běh.