6 potravin bohatých na bílkoviny

jak doplnit bílkoviny

Jak doplnit bílkoviny?

Kulturistika vyžaduje zvýšení tělesných aktivit k dosažení čisté svalové hmoty a dokonalého tvaru těla. Nicméně, aby to bylo efektivní, musí to být provedeno holisticky. Kromě aktivit, které mohou eliminovat tělesné tuky, jako je cvičení na veslařském trenažéru, běhání nebo jízda na kole, je také konzumace správného jídla jednou z věcí, které je třeba zvážit. Protein je základní mikroživina pro obnovu a růst svalů. Zejména pro kulturisty a sportovce jsou zde potraviny bohaté na bílkoviny, které by se měly držet na prvním místě jejich jídelníčku.

Nepřehlédněne naší novou kolekci. Dámské legíny a sportovní podpsenky jsme právě pro vás přidali na eshop.

Mléčné potraviny s vysokým obsahem bílkovin

Mléčné výrobky jsou nejlepší volbou, když hledáte dobrý zdroj bílkovin. Mléko, jogurt, sýr cottage a tvaroh jsou jen některé z možností, které můžete zvážit. Maso a drůbež mohou být přirozeným zdrojem. Dostupnost těchto produktů v kteroukoli roční dobu je pro spotřebitele velkou výhodou. V našem kraji jsou velmi dostupnou volbou. V jiných zámořských zemích je to už o něco horší. Proto bychom je měli zařadit do našeho jídelníčku. Ať už ke snídani řecký jogurt s vločkami nebo jako svačinku během dne.

Plody moře

Pokud hledáte produkt s vysoce kvalitními bílkovinami, mořské plody by měly být na vašem seznamu číslo jedna. Obsahují také aminokyseliny, které tělo potřebuje. Kromě toho, že jsou dobrým zdrojem bílkovin, jsou také dobré pro vaše zdraví, protože mají nízký obsah kalorií. Za svůj příjem se nemusíte cítit provinile. Jednotlivci se však také doporučuje jíst ryby a korýše dvakrát týdně. Nejsme sice přímořská oblast, ale lze už u nás najít kvalitní a čerstvé plody moře.

Vejce

Vejce by měla být součástí individuálního jídelníčku nejen kvůli obsahu bílkovin, ale také kvůli dalším živinám, ze kterých může tělo těžit. Většina kulturistů zařazuje do svého jídelníčku vejce a kuřecí maso. Otázka, zda protein obsahuje žloutek nebo bílek, již není aktuální. Konzumace správného množství tohoto mléčného výrobku by měla být prioritou. Dnes se doporučuje jíst celá vejce, protože jen tak dodáte tělu potřebné vitamíny a živiny.

Zrna s vysokým obsahem bílkovin

Oves, quinoa, celozrnné těstoviny a divoká rýže jsou jen některé z možností, ze kterých si můžete vybrat, pokud chcete do svého jídelníčku přidat zrna s vysokým obsahem bílkovin. Obsahují sacharidy, kalorie, vitamín B a správné množství bílkovin, které tělo potřebuje. Výhodou přidání obilovin do vaší stravy je, že to může být perfektní směs ovoce a dalších nutričních potravin. Další výhodou je jeho široká dostupnost. Nenahrazujte tím jiné zdroje bílkovin, protože neobsahují takový aminokyselinový profil jako ostatní bílkoviny.

Konzervy

Jedním z problémů, se kterým se každý den potýká většina kulturistů a dokonce i pracujících jedinců, je omezený čas, který mají na přípravu jídla. Díky tomu jsou zpřístupněny konzervy bohaté na bílkoviny, které nejen šetří čas na přípravu jídla, ale také poskytují tělu dostatek bílkovin. Existují konzervy z mořských plodů, konzervované kuřecí maso a konzervované fazole, které jsou všechny napěchované nezbytnými živinami vhodných pro tělo. Konzervovaný losos nebo tuňák je jedním z oblíbených, protože nemusíte procházet zdlouhavými přípravami. Je již k dispozici ke konzumaci. Kromě okamžité dostupnosti je konzervované zboží pro kulturisty prospěšné také tím, že je relativně levné. Pokud uvažujete o úsporách, zvažte nákup více konzerv a jistě časem ušetříte spoustu peněz.

lahůdkové droždí

Lahůdkové droždí

Hledáte alternativu k sýrům? Nutriční droždí je nejlepší alternativou, protože obsahuje obsah bílkovin, které získáte ze sýrů a dalších mléčných výrobků. Je komerčně distribuován na trhu a je snadno dostupný pro spotřebu. Může to znít netradičně a může to vypadat divně, ale obsahuje vysoce kvalitní bílkoviny, které tělo potřebuje. Určitě se vám to bude hodit zejména tehdy, když se aktivně věnujete kulturistice.

 

Závěr

Když jste kulturista, a to zejména soutěžící, musíte činit velmi specifická rozhodnutí, pokud jde o vaši stravu. Bez kontroly nutriční hodnoty nemůžete jen tak něco sníst. A jak všichni víme, bílkoviny jsou jednou z nejdůležitějších živin. Pokud si nejste jisti, co přesně byste měli jíst, nejlepší věc, kterou můžete udělat, je navštívit dietologa nebo nutričního poradce a vypracovat účinný dietní plán. Ale tím to nekončí, musíte přísně dodržovat plán. Disciplína je klíčem k řešení této výzvy. Koneckonců, budete to vy, kdo z toho bude mít nakonec prospěch, důležité je vytrvat. Někdy to bude opravdu těžké, ale jen díky silné vůli dosáhnete potřebných cílů.

V tomto článku se dozvíte kolik jíst denně bílkovin, abychom nabrali svaly.