4 účinky hořčíku na naše tělo

co je to hořčík

Co je hořčík?

Hořčík je jedním z nejhojnějších minerálů v těle a hraje roli v klíčových tělesných funkcích. Doporučená dávka hořčíku je 400–420 mg pro muže a 350–360 mg pro ženy. I když je možné jej získat z potravin (ořechy, semena, listová zelenina a celozrnné výrobky), můžete mít nedostatek hořčíku, aniž byste o tom věděli, i když máte zdravou stravu. Tento článek pojednává o některých klíčových výhodách přidání hořčíkového doplňku do vaší stravy.

Hořčík a účinky

Výkon na cvičení

Hořčík může pomoci při cvičení, protože hraje roli v energetickém metabolismu, svalové kontrakci a syntéze bílkovin. Během cvičení tělo rozkládá substráty (sacharidy a tuky), které mají být použity jako energie, a primárním zdrojem energie těla je glukóza. Důkazy ze studií na zvířatech naznačují, že zvýšená dostupnost hořčíku může napomoci výkonu při cvičení díky svému vlivu na dráhu metabolismu glukózy. V současné době však chybí důkazy, které by prokázaly, že suplementace hořčíkem může zlepšit výkonnost při cvičení u lidí, nedostatek hořčíku může zhoršit produkci energie a dostupnost glukózy během cvičení.

Hustota kostí

Hořčík hraje klíčovou roli ve zdraví kostí a přibližně 60 % celkového tělesného hořčíku je uloženo v kostech. Studie ukázaly, že doplňování hořčíku může zvýšit hustotu kostních minerálů, což může být zvláště výhodné během procesu stárnutí, kdy jsou kosti křehčí. Ve velké observační studii na postmenopauzálních ženách měly ženy s vyšším denním příjmem hořčíku významně vyšší hustotu kostí celého těla a kyčelních kostí. Bylo navrženo, že denní příjem nad 237 mg hořčíku je spojen se zvýšenou hustotou kostí celého těla.

Krevní tlak

Hořčík může pomoci snížit krevní tlak, protože pomáhá zvyšovat oxid dusnatý, který pomáhá uvolnit krevní cévy. Důkazy pro použití suplementace hořčíkem ke snížení krevního tlaku jsou však smíšené. Současným konsensem je, že navzdory povzbudivým důkazům je zapotřebí více náhodných kontrolovaných studií, které by prokázaly přímou souvislost mezi zvýšeným příjmem hořčíku a sníženým krevním tlakem.

Jakékoli obavy ohledně vašeho krevního tlaku vždy konzultujte se svým praktickým lékařem.

Spánek

Existují důkazy, které prokazují, že hořčík může pomoci při délce spánku u starších lidí, kteří trpí nespavostí. Bylo navrženo, že to bylo způsobeno zvýšením melatoninu a snížením hladiny kortizolu. Pětiletá studie také ukázala, že ženy s vyšším příjmem hořčíku méně pravděpodobně během dne usnou, protože hořčík pomáhá udržovat v těle cyklus spánku a bdění.

hořčík a spánek

Který druh hořčíku je nejlepší?

Citrát hořečnatý

Vázaný s kyselinou citronovou je to doplněk snadno dostupný bez lékařského předpisu, který pomáhá zlepšit nízké hladiny hořčíku. Citrát hořečnatý lze také použít ve vyšších dávkách k léčbě příležitostné zácpy.

Oxid hořečnatý

Další doplněk, který pomáhá regulovat hladiny hořčíku a zdroj snadno dostupný v online obchodech. S podobnými výhodami jako jiné doplňky hořčíku je také doporučován mnohými pro úlevu od pálení žáhy. Existují i ​​jiné formy hořčíku (glycinát, sulfát, laktát atd.), které jsou však hůře dostupné a s dalšími obavami týkajícími se nízkých hladin hořčíku je třeba poradit se vždy s lékařem.

S našimi produkty budete vždy spokojení, mezi naše nejprodávanější fitness oblečení patří především sportovní sety a legíny.

 

 

Závěr

Vzhledem k obrovskému množství biologických rolí, ve kterých hořčík hraje roli, existuje mnoho důvodů, proč může být suplementace vhodná. Tři z nejpřínosnějších důvodů pro suplementaci mohou zahrnovat lepší výkon při cvičení, hustotu kostí a spánek. Dvě hlavní formy suplementace jsou citrát hořečnatý a oxid hořečnatý.