7 skvělých benefitů veganské stravy

je veganství zdravé

Je veganství zdravé?

Veganská strava se může někomu zdát omezující, ale ve skutečnosti je plná potravin bohatých na živiny. I když veganská strava neobsahuje žádné produkty živočišného původu (žádné mléčné výrobky, maso, vepřové maso, ryby, kuřecí maso atd.), může i tak splnit všechny vaše denní výživové požadavky, pokud obsahuje různé druhy ovoce, zeleniny, luštěnin a celých zrn. Zde jsou některé výhody veganské stravy, o kterých jste možná ani neslyšeli.

Výhody veganské stravy

Snižuje riziko metabolického syndromu

Metabolický syndrom je termín pro skupinu příznaků spojených s rozvojem diabetu 2. typu a srdečních chorob a je také typicky spojen s nadváhou. Jedna studie ukázala, že vyhýbání se vysoce tučným a vysoce zpracovaným potravinám a zaměření se na kompletní, rostlinnou veganskou stravu může pomoci kontrolovat tato rizika.

Je udržitelnější pro životní prostředí

Stejná studie, která prokázala snížené riziko metabolického syndromu, také podpořila skutečnost, že veganská strava je pro životní prostředí udržitelnější. Chov zvířat pro lidskou spotřebu vyžaduje podstatně více zdrojů (voda, energie, živočišná strava) než sklízení rostlinných potravin.

Může snížit zánět

Ukázalo se, že vysoké hladiny antioxidantů a fytonutrientů ve veganské stravě mají schopnost bojovat se záněty v těle. Vzhledem k mnoha nemocem a symptomům spojených se zánětem je používání diety jako preventivního nástroje dalším důvodem, proč vyzkoušet veganskou stravu.

Může podporovat hubnutí

Studie ukazují, že veganská strava může být účinná při hubnutí. To může být způsobeno vysokým obsahem vlákniny, velkým objemem nebo sytícími účinky konzumace velkého množství rostlinných potravin v kombinaci se skutečností, že mnoho veganských potravinových zdrojů má přirozeně nízký obsah kalorií. I když stále musíte být v kalorickém deficitu, abyste zhubli, veganská strava vám to může usnadnit.

Můžete jíst větší množství některých potravin

Jedním z důvodů, proč je veganská strava spojena s hubnutím, je to, že i velké množství některých veganských potravin (jako je listová zelenina nebo ovoce s vysokým obsahem vody) může mít stále nízký obsah kalorií. Výběr těchto velkoobjemových a nízkokalorických potravin vás může zasytit a nevyvolá ve vás pocit, že se snažíte snížit kalorie nebo že přicházíte o uspokojivá jídla.

Může zlepšit produktivitu

Jedna studie byla realizována na pracovišti, aby zjistila dopad dodržování veganské stravy a ukázala, že zaměstnanci byli produktivnější, když dodržovali plán rostlinné stravy. Tato výhoda veganské stravy je atraktivní nejen pro ty, kteří chtějí vyniknout, ale také zaměstnavatelům, kteří chtějí udržet své zaměstnance zdravé a na vrcholu sil. To by mohlo být způsobeno menším stresem nebo jasnějším duševním zdravím, ale je třeba dokončit další výzkum v této oblasti.

veganství a chronická onemocnění

Může snížit vaše riziko chronických onemocnění

Pravděpodobně nejdůležitějším přínosem veganské stravy je skutečnost, že bylo prokázáno, že pomáhá předcházet chronickým onemocněním. Ať už jde o cukrovku, srdeční onemocnění, vysoký krevní tlak, mnoha z těchto onemocnění lze předejít zdravou, rostlinnou stravou a aktivním životním stylem. Pokud je vaším cílem dlouhověkost, ujistěte se, že do svého jídelníčku zařazujete více rostlinných potravin, aby bylo vaše tělo zdravé a připravené splnit vaše cíle.

Máte své oblíbené fitness leginy na cvičení? 

 

Závěr

Zatímco někteří si myslí, že veganská strava je omezující, ve skutečnosti může být velmi uspokojivá, s vysokým obsahem bílkovin a má spoustu výhod. I když nejste připraveni na to, abyste se stali vegany, zkuste do svého týdne přidat několik dalších rostlinných jídel a uvidíte, zda zaznamenáte některou z těchto výhod.