Jaké vitamíny a minerály by měly jíst ženy?

nejlepší doplňky stravy pro ženy

Zatímco většina z nás může získat živiny, které potřebuje, ze zdravé stravy, jsou chvíle, kdy potřebujeme trochu podpory navíc ve formě doplňků, abychom uspokojili naše potřeby. Zejména ženy mají v různých fázích našeho života různé potřeby mikroživin. Čtěte dále a zjistěte, kterých osm doplňků může nejlépe podpořit zdraví žen.

Nejlepší doplňky stravy pro ženy

Vápník

Většina žen ví, že vápník potřebujeme, aby naše kosti a zuby zůstaly silné, ale zejména ženám hrozí s přibývajícím věkem ztráta kostní hmoty (osteoporóza). Bylo prokázáno, že doplňky vápníku pomáhají předcházet úbytku kostní hmoty. Vápník také podporuje metabolismus, svalovou kontrakci, srdeční tep a nervový přenos.

Vitamín D

Vitamin D je také důležitý pro zdraví kostí a vstřebávání vápníku. Vitamin D také podporuje zdravý imunitní systém. Doplňování vitaminu D je pro mnohé užitečné, protože většina našeho vitaminu D se vyrábí ze slunečního záření na naší kůži, což je často nedostatečné pro ty, kteří tráví většinu dne uvnitř nebo žijí v klimatickém pásu, kde je nedostatek slunečního záření.

Kyselina listová

Kyselina listová je klíčovou živinou pro ženy, které chtějí otěhotnět, a doporučuje se během těhotenství k prevenci defektů neurální trubice. Kyselina listová, ve vodě rozpustná forma vitaminu B, také pomáhá vytvářet nové zdravé buňky a zabraňuje anémii.

Železo

Železo je nezbytné pro transport kyslíku v krvi a nedostatek železa může vést k anémii z nedostatku železa. Optimální hladina kyslíku je klíčová pro výkon v posilovně a funkci mozku. Vegani a vegetariáni často nedostávají dostatek železa ve své stravě a těhotné ženy často potřebují více, protože se jejich krevní zásobení zvyšuje.

Vitamíny B

Vitamíny B podporují tolik funkcí v těle, včetně metabolismu a tvorby energie. Jsou rozpustné ve vodě, což znamená, že je třeba je doplňovat každý den. B12 je běžný nedostatek, který může vést k nízké energetické úrovni a má vliv na fyzický výkon.

Rybí olej

Rybí olej je oblíbeným denním doplňkem pro uspokojení potřeby Omega-3 mastných kyselin. Tyto zdravé tuky jsou důležité pro zdraví srdce a mozku, ale musíme je přijímat z naší stravy, protože naše tělo si je nedokáže samo vyrobit.

Kolagen

Kolagen je oblíbeným doplňkem pro podporu zdraví pojivové tkáně a kloubů, ale také může pomoci udržet zdravou pokožku, vlasy a nehty. Výzkum podporuje suplementaci kolagenu pro snížení známek stárnutí pokožky.

kolagen

Probiotika

Probiotika pomáhají podporovat zdravé trávení, ale také podporují rovnováhu zdravých bakterií ve střevech, které mohou ovlivnit mnoho dalších tělesných systémů a podpořit imunitu. Mohou také pomoci předcházet infekcím močových cest.

 

Závěr

Ačkoli mnoho žen může uspokojit své nutriční potřeby prostřednictvím dobře vyvážených jídel, mohou také těžit z doplňků, které jim pomohou získat dostatečné množství vitamínů B pro energii, železa a kyseliny listové, aby se zabránilo anémii, a vápníku a vitamínu D pro zdraví kostí a imunitního systému. Nikdy by doplňky neměly převažovat před běžnou stravou, takže doporučuji vyhledávat jídla, které tyto vitamíny obsahují a pokud ani jídlo nám nedoplní doporučené denní množství, je potřeba využít doplňky stravy, které nám vyplní mezeru. Doporučuji podívat se na nějaký kvalitní multivitamín, který obsahuje tyto vitamíny a minerály. Vetšina moderních multivitamínů obsahuje už i probiotika. Dokonce některé multivitaminy jsou navrženy speciálně pro ženy nebo muže, takže budete mít jistotu, že obsahují potřebné látky, ale doporučuji vždy zkontrolovat nutriční hodnoty.

 

Nejen na sport, ale i do fitka využijete naše sportovní legíny Excel, které mají příjemný bezešvý materiál, který není průhledný.