Jáké vitamíny a doplňky jsou vhodné pro muže?

doplňky stravy pro muže

 

Všichni jsme schopni získat živiny, které potřebujeme, pouze ze stravy, a odtud by měla pocházet většina vašich vitamínů. Nicméně pro ty, kteří chtějí zvýšit dávku určitých živin, aby mohli využít jejich výhod, jsou vitamíny a doplňky tou správnou cestou. Tento článek se tedy zabývá nejlepšími doplňky pro muže na podporu fyziologického zdraví, fyzického zdraví a budování svalové hmoty.

Budeme se zabývat doplňky, které by muži měli zvážit do svého života, aby podpořili optimální zdraví a složení těla. Přičemž konkrétně zdůrazňuje určité doplňky, které přispívají k podpoře čisté svalové hmoty a hladiny testosteronu.

Nejen oblečení do fitka, ale i sportovní oblečení na ven či na kolo najdete na našem eshopu.

Nejlepší doplňky stravy pro muže

Vitamín D

Vitamin D hraje v těle velmi rozmanitou škálu rolí (zapojených do duševní i fyzické oblasti zdraví) a má se za to, že působí spíše jako hormon než vitamin. Zdá se, že u mužů hraje zvláště důležitou roli v regulaci testosteronu. S nižšími hladinami vitamínu D je významně spojený s nedostatkem testosteronu. Může také hrát důležitou roli v našich svalech. Nejen, že zajišťuje naše svalové funkce tak jak má, ale má také potenciál zlepšit výkon v některých formách cvičení. Nedostatek vitaminu D může také vést k určité atrofii (rozpadu svalů). Je známý jako sluneční vitamín a naše tělo je schopno produkovat vitamín D, když je naše pokožka vystavena UV záření ze slunce. A samozřejmě se vyskytuje také v doplňcích stravy, stejně jako ve spoustě listové zeleniny, jako je špenát a kapusta. Odborníci doporučují doplňovat vitamín D po celý rok, ale vzhledem k tomu, že je tu zima a většina z nás dostává méně slunečního záření, je doplňování tohoto vitamínu ještě důležitější.

Proteinový prášek

Dá se říci, že protein byl vždy na seznamu jako jeden z nejlepších doplňků pro muže. Proteinový prášek je návrh zrozený spíše z pohodlí než z nutnosti, protože porci kuřete si nemůžete vždy dát hned po tréninku. Proteinové prášky jsou také extrémně kaloricky účinné ve srovnání s jinými zdroji bílkovin a jsou také jedním z nejkvalitnějších dostupných zdrojů bílkovin. Sportovci potřebují vyšší hladiny bílkovin, aby zajistili, že se správně zotavují a podávají nejlepší výkon. Stárnoucí populace by také měla zvýšit příjem bílkovin, což je pravděpodobně ještě větší problém pro muže vzhledem k poklesu testosteronu, který je důležitý pro zachování svalové hmoty. Doporučení výzkumníků se pohybují mezi 1,6 až 2,2 g bílkovin na kg tělesné hmotnosti pro sportovce a více než 1,2 g bílkovin na kg tělesné hmotnosti pro starší skupiny. Udělejte vše, co je ve vašich silách, abyste je získali z dietních zdrojů a integrujte proteinový prášek, abyste zajistili, že těchto cílů dosáhnete.

Doplňky omega 3 mastných kyselin

Omega 3 se nacházejí převážně v tučných rybách a dalších mořských zdrojích. Hrají neuvěřitelně důležitou roli pro zdraví našeho mozku, kognice, srdce, celkového fyzického a duševního zdraví. Omega 3 jsou také považovány za nezbytné, protože si je nejsme schopni vyrobit sami, takže se musíme spoléhat na naši stravu, abychom dosáhli potřebného příjmu. Konkrétně u mužů se zdá, že příjem omega 3 podporuje hladiny testosteronu, dokonce je možná zvyšuje, zvláště když nahrazují nezdravé tuky ve stravě. Zatímco požadovaný příjem můžete získat z tučných ryb a určitých rostlinných zdrojů, používání doplňků s omega 3 může být mnohem účinnější alternativou a podobně jako proteinový prášek je levnější, časově i kaloricky efektivnější.

Kvalitní multivitamín

Mít multivitamín ve skříni s doplňky může být neuvěřitelně užitečné. Není to omluva, abyste vynechali ovoce a zeleninu, jsou stále důležité, ale může to být „záchranná síť“ pro cokoli, co vám může v daný den chybět. Není to nezbytně nutné, ale to neznamená, že by to nebylo optimálnější pro vaše celkové zdraví a výkon.

ZMA

Zinek a hořčík jsou dva kriticky důležité doplňky, které by muži měli zvážit. Bylo prokázáno, že oba hrají důležitou roli při podpoře hladin testosteronu a suplementace prokazatelně dokonce zvyšuje hladiny testosteronu. Neříkám, že díky ZMA budete po několika měsících vypadat jako Arnold, ale určitě vám pomůže cítit se mnohem lépe.

Ashwagandha

Ashwagandha je členem rodiny ájurvédských bylin (odvětví tradičních indických bylinných léků a léčiv) a byla propagována především pro své vlastnosti zmírňující úzkost a stres. Výzkumníci zjistili, že to však může také vést ke zlepšení sportovního výkonu, nárůstu svalové hmoty a dokonce i ke zvýšení testosteronu.

 

Ashwagandha pro muže

Kreatin

Kreatin samozřejmě není jen pro muže, ale může být pro muže obzvláště přínosný. Kreatin je v podstatě „recyklátor“ energie (recykluje primární jednotku energie našeho těla, ATP). Bylo prokázáno, že suplementace kreatinem zlepšuje výkon, zvyšuje svalovou hmotu, zlepšuje regeneraci a má dokonce ochranný či zlepšující účinek na duševní zdraví. Existují určité návrhy, že kreatin pravděpodobně neovlivňuje ani nezvyšuje hladiny testosteronu (takže je vhodný pro muže i ženy).

Trávicí enzymy

Jedním z často opomíjených doplňků v repertoáru znalců suplementů jsou trávicí enzymy. Vzhledem k tomu, že váš příjem bílkovin se může zvyšovat, může být užitečné začlenit do protokolu doplňku stravy prostředek na podporu trávení, abyste se ujistili, že vás nebude brzdit žádné sužované nadýmání nebo plynatost. Díky tomu je to skvělý doplněk pro každého, takže rozhodně jeden z nejlepších doplňků pro muže.

Závěr

Podpora našeho zdraví, ať už fyzického nebo duševního, je životně důležitá. V posledních letech to byl závod vypadat určitým způsobem a často se na této cestě nemyslelo na své zdraví. Musíme si být vědomi svého zdraví, které přesahuje velikost našich bicepsů a pamatovat si, že jak stárneme, naše zdraví se stává ještě důležitějším. Začněte začleňovat několik z těchto návrhů do svého denního režimu a dejte o nich vědět i svým kamarádům.

Naše články by měly být použity pouze pro informační a vzdělávací účely a nejsou určeny k tomu, aby byly brány jako lékařská rada. Pokud máte obavy, poraďte se se zdravotníkem, než začnete užívat doplňky stravy nebo zavedete jakékoli zásadní změny ve svém jídelníčku.

Doporučujeme také náš článek, ve kterém se dozvíte co jíst na sílu a na přibírání svalů.