7 způsobů, jak zvládnout zimní období

jak se připravit na zimu

Jak se připravit na zimu?

S kratšími, temnějšími a chladnějšími dny není žádným překvapením, že tolik lidí zažívá zimní blues. Vstávat, když je tma, chodit do posilovny v hrozném mrazu a loučit se se sluncem v 16:00 není nikdy legrace. Existují však malé praktické věci, které můžete udělat, abyste se pokusili bojovat s těmito zimními nečasy a skutečně si zimní období užili.

Zde je jen několik našich nejlepších tipů, jak porazit ty ponuré zimní dny a znovu objevit svou motivaci.

Výměna a vrácení zboží je v našem eshopu bezproblémová. Zakoupené fitness legíny můžete vrátit, když se Vám nebudou líbit nebo budou špatně sedět.

Dodržujte obvyklé rutiny

Jakmile se hodiny změní, je snadné mít pocit, že všechny vaše obvyklé rutiny jsou pryč. Ale nemusí tomu tak být. Nalezení a dodržování rutiny může být velmi užitečné, protože vám pomůže cítit se v klidu a budete mít větší kontrolu nad tím, co se kolem vás děje. Pomůže vám to zvládnout i stres. Pokud jste zvyklí cvičit ráno, pokračujte v tom a naopak, pokud raději cvičíte večer. Dodržování rutiny a spánku je také velmi důležité. Zůstat konzistentní, když jdete spát a když se probouzíte (i o víkendech!), vám pomůže cítit se svěží, vzhůru a zlepší vaši náladu na celý den.

Cvičte

Cvičení dělá s vaší náladou zázraky. Denní uvolňování endorfinů může být impulsem, který potřebujete, abyste udrželi své duševní zdraví pod kontrolou. Najděte si jakýkoli způsob pohybu, který vás baví, ať už je to ranní posilovací běh nebo každodenní zvedání závaží v posilovně. Mít něco jako cvičební rutinu a kondiční cíle, na které se zaměřit, může být dar z nebes, když se cítíte na dně. Umožňuje vám duševní přestávku od života, i když jen na půl hodiny, a umožňuje vám soustředit se na něco, co je čistě pro vaše vlastní sebezdokonalení.

 

Udělejte si čas na dobré jídlo

Jídlo je cesta k srdcím mnoha z nás. Trávit čas vařením dobrého jídla je perfektní způsob, jak vypnout. Pusťte si hudbu nebo podcast a užijte si čas pro sebe nebo můžete strávit čas s milovanou osobou při vaření dobrého jídla.

Udělejte si své oblíbené jídlo nebo si vychutnejte sezónní zimní recepty – udělejte to, po čem víte, že se budete cítit nejlépe!

 

Jděte ven, kdykoli můžete

Jedním z hlavních viníků zimního blues je nedostatek světla, kterého se nám v zimních měsících dostává. Zkuste si udělat čas na procházku, minimálně každý den, dokud je světlo, abyste získali dávku vitamínu D a čerstvého vzduchu. Pouhých 10 minut chůze denně vám může desetkrát zvednout náladu. A protože spousta z nás část týdne pracuje z domova, je mnohem snazší se každý den dostat ven a trochu se projít, i když je to jen kolem vašeho bloku.

Tento krok je ještě lepší, pokud máte na procházku psa.

Užívejte si zimních radovánek

I když může být zima pro mnoho lidí obdobím smutku, existuje spousta zimních radovánek, které jsou často přehlíženy, když trpíte obdobím zimy. Udělejte si den, kdy budete s rodinou chystat vánoční výzdobu, poslouchejte hudbu, sledujte své oblíbené filmy a zachumlejte se na pohovce. Užijte si svěží zimní procházky, které se vám v žádném jiném ročním období nepodaří. A projděte se, abyste viděli všechna vánoční osvětlení ve vašem okolí, než se na konci dne zachumláte s horkou čokoládou.

Odstraňte nepořádek

Pořekadlo by mohlo znít „jarní úklid“, ale buďte v klidu, zlepšení nálady při úklidu je v každém ročním období. Konec roku je ideální čas projít veškerý nepořádek, který máte, a vyhodit vše, co už nepotřebujete, tím budete připraveni na nový rok. Udělejte velký úklid svého domu nebo bytu a okamžitě se budete cítit organizovaněji a budete mít své prostředí pod kontrolou, což je obrovský přínos pro duševní zdraví.

zimní úklid

Promluvte si s přáteli a rodinou

Možná nejdůležitější tip na tomto seznamu. Vždy, když cítíte, že přichází zimní období, oslovte své okolí a povídejte si. Přenesete-li své obavy na někoho, koho znáte, i když na konci nebude žádné praktické řešení, uvedete své obavy do perspektivy a umožníte této osobě oslovit vás, aby vám pomohla cítit se lépe. Pokud máte problémy s duševním zdravím, vždy se také obraťte na odborníka.

 

Závěr

Zimní nálady jsou velmi běžné a není to žádná hanba. Udělat nějaké praktické změny ve svém životě a udělat pozitivní činy pro své duševní zdraví je vždy dobrým místem, kde začít, když cítíte, že se chmuré myšlenky vkrádají do vaší mysli. Vždy se obraťte na odborníka, pokud máte problémy s duševním zdravím, a promluvte si se svým praktickým lékařem o vašich problémech.

Doporučujeme v návaznosti na tento článek přečíst další skvělý post: Jak se zbavit stresu, kde se dozvíte jak nejlépe proti němu bojovat a jak si zlepšit náladu.