Co jsou to lněná semínka?

lněná semínka účinky

Lněné semínko a účinky

Lněná semínka jsou vysoce kvalitní mastné kyseliny. Semena jsou bohatým zdrojem mikroživin, dietní vlákniny, manganu, vitamínu B1 a omega-3. Semena pocházejí ze lnu, jedné z nejstarších přadných plodin na světě, o které je známo, že se pěstovala ve starověkém Egyptě a Číně. Lněná semínka nejsou jen zdrojem zdravých tuků, antioxidantů a vlákniny, moderní výzkum našel důkazy, které naznačují, že lněné semínko může také pomoci snížit riziko cukrovky, srdečních chorob a potenciálně i některých druhů rakoviny.

Naše sportovní oblečení si můžete doma v klidu vyzkoušet, a když vám nebude sedět, můžete ho vrátit zpět.

Jaké jsou výhody lněných semínek?

Nutriční hodnota lněného semínka

Co jsou to lněná semínka? Lněné semínko je nabité řadou živin. Tuk z lněného semínka je většinou Omega 3, který může pomoci při snižování hladiny cholesterolu. Lněné semínko také obsahuje lignany, třídu fytoestogenů, o kterých se předpokládá, že mají antioxidační vlastnosti. Lněné semínko je také vynikajícím zdrojem vitamínu E a obsahuje bohatý zdroj minerálů, jako je zinek, hořčík, vápník a železo. Lněné semínko je díky své povaze bohaté na živiny široce používáno silovými sportovci a těmi, kteří chtějí zvýšit svalovou hmotu, protože je skvělým zdrojem zdravých tuků a je vysoce kalorické. Je proto ideálním objemovým prostředkem, který lze přidat do jakéhokoli proteinového koktejlu.

zdravé srdce

Snižte riziko srdečních onemocnění

Předpokládá se, že omega-3 mastné kyseliny podporují kardiovaskulární systém prostřednictvím několika různých mechanismů, včetně protizánětlivých účinků a normalizace srdečního tepu. Nový výzkum také naznačuje významné účinky lněného semene na snížení krevního tlaku. Strava bohatá na lněné semínko a omega-3 může také pomoci zabránit kornatění tepen a zabránit usazování plaku v tepnách, částečně tím, že brání bílým krvinkám v ulpívání na vnitřní výstelce krevních cév. Protože omega-3 mohou také hrát roli při udržování přirozeného srdečního rytmu, mohou být užitečné při léčbě arytmie (nepravidelný srdeční tep). Denní konzumace lněných semínek může také pomoci vaší hladině cholesterolu, opět díky bohatému obsahu omega-3.

Boj s rakovinou

Některé výzkumy dokonce prokázaly, že lněná semínka mohou mít mírný preventivní účinek proti některým druhům rakoviny. Zdá se, že k tomu přispívají alespoň dvě složky lněného semene. Ve studiích na zvířatech rostlinná omega-3 mastná kyselina nalezená ve lněném semínku, nazývaná ALA, inhibovala výskyt a růst nádorů. Lignany ve lněném semínku mohou také poskytovat určitou ochranu proti rakovině tím, že blokují enzymy, které se podílejí na metabolismu hormonů a narušují růst a šíření nádorových buněk. Některé další složky lněného semene mají také antioxidační vlastnosti, které mohou nepřímo přispívat k ochraně před rakovinou a srdečními chorobami.

Zánět

Bylo prokázáno, že dvě složky lněného semene, ALA a lignany, snižují zánět, který doprovází některá onemocnění, tím, že blokují uvolňování určitých prozánětlivých látek. Bylo prokázáno, že ALA snižuje zánětlivé reakce u lidí. Snížení zánětu spojeného s nahromaděním plaku v tepnách může být dalším způsobem, jak lněné semínko pomáhá předcházet infarktu a mrtvici.

Způsoby, jak přidat lněná semínka do vaší stravy:

  •     Zkuste přidat lžíci lněných semínek do směsi na kaši nebo palačinky, abyste přidali další živiny.
  •     Plně nasypte na jogurt.
  •     Přidejte lžíci lněných semínek do svých oblíbených proteinových koktejlů nebo smoothies.
  •     Smíchejte lžíci s majonézou a použijte na sendviče.
  •     Přidejte do mouky, aby se lněná semínka spojila v pečivu.

Závěr

Tento malý zázrak by určitě neměl chybět ve vašem jídelníčku. Dejte si lžíci k snídani, třeba do kaše nebo k ovesným vločkám. Vysoký obsah vlákniny také zlepší zažívání. Lněná semínka nabídnou za málo peněz hodně srandy, lze je zakoupit skoro v každém supermarketu.

 

Přečtěte si náš další článek, jaké omega 3 jsou vhodné pro vegany.