Náš provoz zůstává nepřerušen, pro rychlejší doručení objednávky doporučujeme využít Zásilkovnu. Ostatní dopravci mohou být přetížení.

Proč bychom se měli jednou za čas vzdát kofeinu?

negativní účinky kofeinu

 

V dnešní době se spousta z nás spoléhá na kofein, který nám přes den dodá energii. Pokud se snažíte kofein omezit, možná vás bude zajímat, jaký to může mít vliv na vaše tělo.

 

Co je to kofein?

Kofein je centrální nervový stimulant, který se přirozeně nachází v čajích, kávě a fazolích rostliny kakaa. V poslední době byl kofein hromadně vyráběn uměle nebo byl izolován z přírodních zdrojů, aby byl zahrnut do produktů, jako jsou předtréninkové stimulanty, energetické nápoje, nealkoholické nápoje, žvýkačky a mnohem, mnohem více. Je to nejpoužívanější psychoaktivní droga na světě, přičemž až 90% dospělých pravidelně kofein začleňují do svého denního rozvrhu. Vyšší dávky nebo dávky nad rámec člověka (dávky se budou lišit v závislosti na tom, jak dlouho je kofein používán, hmotnost těla a další faktory) jsou spojeny s úzkostí, nervozitou a podrážděným žaludkem.

 

Proč byste se měli vzdát kofeinu?

 

Existuje několik důvodů, proč se vzdát kofeinu. Kromě výše zmíněných vedlejších účinků je chronická nadměrná konzumace kofeinu spojována se závislostí, podrážděností, únavou, špatným spánkem, možnými kardiovaskulárními a perinatálními problémy a dokonce i s poruchami nálady. Závislost na kofeinu může být neuvěřitelně těžké prolomit, protože užívání kofeinu také potlačuje abstinenční příznaky, což znamená, že jedinou odezvou od tak hrozného pocitu je konzumovat více kofeinu.

 

Co můžete očekávat, když se pokusíte vymanit z kofeinu

 

Odhaduje se, že příznaky po vysazení kofeinu by měly trvat pouze 2 až 9 dní, přičemž nejvyšší intenzita příznaků by se měla objevit 24–51 hodin po vysazení kofeinu.

Abstinenční příznaky kofeinu jsou:

 

úzkost, bolesti hlavy, depresivní nálada, podrážděnost, třes a málo energie.

 

Jak se úspěšně vzdát kofeinu?

 

Je důležité si uvědomit, že odvykání od kofeinu nemusí nutně vyžadovat „studenou sprchu“, ani to nevyžaduje úplnou abstinenci. Můžete se jednoduše podívat, jak snížit množství kofeinu, které každý den užíváte, pokud máte pocit, že se stáváte závislými. Jak již bylo zmíněno, užívání kofeinu má spoustu výhod a je důležité mít na paměti, kdy se z užívání stává závislost.

 

Zde je několik tipů, jak se úspěšně vzdát kofeinu ...

 

Dopřejte si dostatek spánku

 

Dostatek spánku je důležitý, protože u vás může docházet ke zvýšené únavě a ztrátě energie z redukce samotného kofeinu. Špatný spánek může znesnadnit odolat odpolední kávové injekci energie.

 

Příjem tekutin

 

Dehydratace, podobně jako špatný spánek, může zhoršit příznaky vysazení kofeinu (jako jsou bolesti hlavy, únava a špatná nálada). Ujistěte se, že pijete hodně tekutin a dosáhnete tak adekvátního stavu hydratace.

 

 

Vzdejte se kofeinu postupně

 

Naplánujte si kroky procesu, kdy pomalu vysadíte kofein. Pokud pijete pět šálků kávy denně, rozložte si to na pár dní v tomto týdnu. Čtyři na celý následující týden, pak tři na týden atd. Jděte svým vlastním tempem.

 

Zkuste kávu bez kofeinu

 

Alternativa kávy bez kofeinu vám může poskytnout dobrý „pocit“.

 

Dobijte své „baterie“

 

Ať už jste venku, chodíte do posilovny, trávíte čas s milovanou osobou nebo hrajete oline hry s přáteli, je důležité vyhradit si čas na dobití vlastních baterií, které zvýší vaši energetickou hladinu.

 

Vynechte předtréninkové nápoje

 

Předtréninkové nápoje jsou obvykle spojeny s vysokými dávkami kofeinu. Zatímco kofein může mít příznivý vliv na výkon, existují i ​​další přísady, které zvýší výkon (například beta-alanin a kreatin).

 

Naše dámské legíny si zamilujete. Prozkoumejte naší nabídku sportovního fitness oblečení na našich stránkách.

 

Závěr

 

Kofein může být stejně úžasný, ale může být i škodlivý v závislosti na tom, jak jej začleňujeme a používáme ve svém životě. Pro některé může být vhodná doba vzdát se kofeinu, zvláště pokud mají pocit, že jsou na tom závislí, nebo konzumují množství, které může z dlouhodobého hlediska poškodit jejich zdraví. Vzdát se kofeinu může být obtížné, po prvních dnech bez kofeinu se příznaky začnou zlepšovat. Doporučujeme pomalu vynechávat, vyzkoušet alternativy bez kofeinu, dostatek spánku a hydrataci, ušetřit čas na péči o sebe a cvičení, dokonce vyměnit doplňky, které vám pomohou porazit závislost na kofeinu!