Náš provoz zůstává nepřerušen. Doporučujeme platby kartou nebo převodem, abyste se vyhnuli kontaktu s kurýrem nebo obsluhou.

Můžeme po alkoholu přibrat na váze?

alkohol a hubnutí

Pokud jde o regulaci hmotnosti, alkohol je často považován za hlavní „ne-ne“.

Je čas se zabývat tím, jaký dopad má alkohol skutečně na hubnutí a jak by to mohlo ovlivnit váš pokrok ve fitku.

Způsobí nadměrné množství alkoholu přibývání na váze?

Ano a ne.

Jak se zvyšuje frekvence a dávkování alkoholu, ve výzkumu je patrný statisticky významný, ale relativně malý nárůst přírůstku hmotnosti (zejména u mužů, ale ne u žen). Další studie však implikují důvody, proč vidíme, že členové široké veřejnosti, kteří pijí, mají tendenci mít větší váhu. Přírůstek hmotnosti je však pravděpodobně způsoben kaloriemi v alkoholických nápojích.

Proč může být konzumace alkoholu škodlivá na hubnutí?

Alkohol má kalorie

Alkohol obsahuje 7 kcal na gram, tedy trochu pod hodnotou tuků, ale určitě vyšší energetickou hustotu než bílkoviny nebo sacharidy. Alkohol nelze skladovat a jeho metabolismus má přednost před jinými živinami, což vede ke zvýšené tendenci tyto živiny ukládat. Víme také, že alkohol může snížit inhibici a zároveň zvýšit chuť k jídlu, což znamená, že když pijete, pravděpodobně budete jíst jídlo více kalorické, než byste si obvykle vybrali, tím je zajištěna dokonalá bouře ukládání živin, která může dlouhodobě přispívat k přírůstku tuku. Za zmínku stojí také to, že tyto kalorické potraviny vás mohou dostat do kalorického přebytku (což znamená, že konzumujete více kalorií, než kolik vaše tělo dokáže použít), když jíte a pijete nad rámec běžných jídel. Konzistentní konzumace více kalorií, než může vaše tělo spálit, povede k přírůstku hmotnosti.

Všechno se to sčítá ... pro některé z nás

Všechny tyto aspekty navazují a hromadí se, zvláště když každý víkend dáte pár drinků, protože zvýšené kalorie se sčítají. Je zajímavé, že někteří lidé nemají tendenci přibírat na váze nebo tučnit navzdory tomu, co by bylo vnímáno jako častá nadměrná konzumace alkoholu. Chronická konzumace alkoholu může ve skutečnosti způsobit, že se tělo adaptuje a metabolizuje alkohol odlišně. Když jsou živiny a kalorie z jídla nízké, mohou se kalorie spotřebované v alkoholu metabolizovat na energii. Ti, kteří si udržují kalorický deficit i při přidávání alkoholu do své stravy, nebo ti, kteří volí možnosti s nízkým obsahem kalorií a nízkým obsahem cukru, mohou stále hubnout. Je však nejdůležitější ujistit se, že ze stravy dostáváte správnou výživu. Úbytek hmotnosti může být způsoben skutečností, že jelikož alkohol nelze skladovat, musí být metabolizován a po konzumaci alkoholu vidíme výrazné zvýšení metabolismu. Mohlo by to znamenat, že bude udržována energetická bilance (navzdory velkému počtu kalorií spotřebovaných alkoholem a za předpokladu, že se nespotřebovávají kalorické husté potraviny). Mohlo by to vysvětlit, proč někteří lidé nadváhou nepřibírají.

Jakou roli hraje „kocovina“?

Kocovina je stav existence po období nadměrného pití s ​​následujícími příznaky: bolest hlavy, nevolnost, nízká nálada, snížená inhibice, zvýšená chuť a mnoho dalších. Budete litovat poslední sklenice vína. Pokud jde o regulaci hmotnosti, kocoviny ovlivňují nejen to, kolik energie vydáme, ale mohou také ovlivnit to, kolik přijmeme. Při kocovině máme tendenci vykonávat méně cvičení a zároveň upřednostňujeme vysoce chutné potraviny, které jsou energeticky husté (což má uspokojit naše psychologické nutkání a pocity, ale také řešit únavu spojenou se sníženou kvalitou spánku a sníženou kontrolou hladiny cukru v krvi). Zatímco kocoviny samy o sobě nezpůsobují přírůstek hmotnosti, předchozí konzumace alkoholu může zabránit úbytku hmotnosti omezením aktivity a stimulací chuti k jídlu s vysokým obsahem kalorií.

Jak minimalizovat přírůstek hmotnosti způsobený konzumací alkoholu?

Vyhýbání se alkoholickým nápojům, které jsou kalorické a mají vysoký obsah živin (jako jsou piva, mošty, některá vína atd.), Mohou být nejlepší volbou pro udržení hmotnosti nebo pokud jste ve fázi hubnutí. Vyměňte za čistší lihoviny v kombinaci s nulovým obsahem kalorií (dietní nápoje atd.). Doporučuje se také naplánovat si stravování, jakmile pití skončí, protože příjem kaloricky hustých, vysoce chutných potravin, po kterých všichni toužíme po pití, pravděpodobně ovlivní váš tělesný tuk více než samotný alkohol. Proteinová tyčinka nebo jiné svačiny s vysokým obsahem bílkovin a vlákniny s nízkým obsahem kcal by byly v těchto scénářích mnohem lepší volbou. To nás dovede k minimalizaci rizika kocoviny. Svačina s vyšším obsahem bílkovin a vlákniny může následující ráno přispět ke zlepšení regulace cukru v krvi (což často přispívá k pocitu únavy a „nenasytosti“). Pomůže také pokus o dosažení osmi hodin spánku, i když po příjmu alkoholu bude kvalita spánku nižší. Zvýšení příjmu ovoce a zeleniny, zejména těch, které jsou bohaté na vitamín C, je skvělý způsob, jak se zbavit těch protizánětlivých látek, které jsou nezbytné pro kocovinu, které pravděpodobně způsobily zánět v těle.

 

Závěr

I když alkohol nemusí být rozhodně nejlepším světovým nástrojem na hubnutí, zdržet se ho rozhodně není nutností. Přírůstek hmotnosti je obvykle způsoben vysokým obsahem cukru, vysoce kalorických nápojů a vysoce kalorických potravin, které často souvisejí s pitím. Můžete však pochopit jeho dopad a spravovat jej. Uvědomte si účinky alkoholu, zkuste si naplánovat jídlo tak, abyste byli méně v pokušení, vyhněte se těžkým vínům a pivům, pokud můžete, zásobte se protizánětlivými a vysokoproteinovými svačinami, dopřejte si dobrý spánek a spoustu vody.

Nemůžete vybrat správné dámské fitness legíny? Napište nám email a my Vám poradíme.