Alkohol a posilování: Fungují společně?

alkohol a posilování

Alkohol a posilování

Pokud toto čtete, je pravděpodobné, že jste někdo, kdo tvrdě trénuje, sleduje, co jí a stará se o své tělo. Nedávat dohromady alkohol a kulturistiku se může zdát samozřejmé. Ale jak se blíží víkend, možná budete chtít zajít na pár drinků. Užívat si tento čas je samozřejmě skvělé, ale je důležité vědět, jaké účinky může mít alkohol na váš trénink, od kulturisty po běžce na dlouhé tratě. Na všechny sportovce to má podobný vliv, protože vám to rozhodí na krátkou dobu vaše cíle. Většina lidí si je vědoma zdravotních problémů, které plynou z nadměrného pití. Ale může těch pár návštěv hospody skutečně ovlivnit vaše zdraví a zejména schopnost budovat svaly? Podíváme se na některé z méně známých zdravotních nevýhod, které mohou způsobit skleničky alkoholu.

Raději, než alkohol, si udělejte radost nějakým pěkným oblečením. Můžete vyzkoušet třeba naše damske fitness obleceni, které pro vás přidáváme na naše stránky. Více novinek najdete na našem instagramu.

Neklidný spánek

Většina lidí ví, že hlubší úroveň spánku REM může pomoci při opravě svalů, což je jeden z důvodů, proč jsou doplňky jako ZMA tak oblíbené. Alkohol vám zajistí neklidný spánek. Můžete omdlít a chrápat, ale ve skutečnosti se nikdy neprobudíte po pár skleničkách s pocitem osvěžení, ba naopak. Budete se cítit ještě hůře, což není klasické ráno, které očekáváte. Alkohol narušuje vaše přirozené spánkové rytmy a snižuje množství růstového hormonu uvolněného během rané fáze spánku až o 70 %. Pokud jde o budování svalů, růstové hormony hrají obrovskou roli, stimulují růst buněk a čím vyšší je množství růstových hormonů, tím snazší je pro vaše tělo budovat svaly. Takže pokles související s alkoholem může ve skutečnosti ovlivnit vaši schopnost regenerace a růstu svalů.

kebab v noci

Energetické úrovně

S kocovinou se budete cítit unavení a postrádáte energii potřebnou k tomu, abyste si prošli pravidelným cvičením. Již jsme se zmínili o neklidném spánku, který může způsobit pár drinků, ale alkohol může také ovlivnit hladinu glykogenu, snížením množství uloženého ve vašich svalových buňkách. Vaše tělo upřednostňuje syntézu alkoholu před syntézou glykogenu, což znamená, že než půjdete do posilovny, vaše tělo bude běhat naprázdno a únava se pravděpodobně dostaví brzy. Nejen, že vám cvičení s kocovinou nepomůže ke zvýšení síly, ale pravděpodobně bude nejlepší zapomenout na kardio. Alkohol může způsobit zvýšení krevního tlaku, což zrychlí srdeční frekvenci. Protože cvičení také zvyšuje vaši srdeční frekvenci, vaše srdce bude pod zvýšeným stresem, což znamená, že jakékoli aerobní cvičení bude mnohem těžší, než by mělo a to není také zdravé, pokud zbytečně moc zatěžujete srdce.

Přebytek kalorií

S přibližně 150 kaloriemi v jedné plechovce piva (která obsahuje sacharidy včetně cukru) může noční pití narazit na dietu s kontrolovaným příjmem kalorií. Dokonce i lihoviny bez mixéru mohou být škodlivé, s přibližně 60 až 100 kaloriemi v jedné dávce. Všechny tyto kalorie jsou bez kebabu na konci noci a dehydratací vyvolaných pocitů hladu, které se dostaví další den. Naše odpověď na alkohol a kulturistiku? Špatně se míchají.

Závěr

Jsou situace, kdy se prostě alkoholu nevyhnete. Samozřejmě dát si jednu dvě skleničky je lepší než vypít flashku vodky. Nic by se nemělo přehánět. Když už se rozhodnete pít, tak hydratujte. Takže pokud pijete vodku, je dobré ji zapít vodou. Minimalizujete tím částečně dehydrataci. Po probuzení zvolte vitamíny, ideálně multivitamín a pokud není, tak aspoň vitamín C. Dalším skvělým pomocníkem je vývar nebo česnečka, doplníte tak potřebné živiny a návrat k normálu bude pak lepší. Ale vždy to nějakou dobu trvá, říká se, že syntéza bílkovin se nastartuje do 48 hodin. Takže přijdeme o dva dny, kdy jsme mohli budovat hmotu. A teď si říkáte, jestli ten jeden večer opravdu stál za to.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení