Náš provoz zůstává nepřerušen, doporučujeme platby kartou nebo převodem, abyste se vyhnuli kontaktu s kurýrem nebo obsluhou.

Výhody arašídového másla

arašídové máslo a zdraví

 

Existuje několik potravin, které jsou obecně považovány za lahodné a zdravé, ale pokud se rozhodnete správně, může tu a tam existovat několik výjimek. Například arašídové máslo je neuvěřitelně bohatá, dekadentní a lahodná pochoutka, která může být potenciálně zdravá, pokud si koupíte správné odrůdy.

Všichni občas toužíme po bohatém a lahodném jídle, ale pokud trénujeme, jeden okamžik slabosti nám může vrátit dny, dokonce i týdny, což je teď stěží ideální, že? Arašídové máslo je však jednou z těch potravin, po kterých pravidelně toužíme a ve skutečnosti jej můžeme zahrnout jako součást našich dietních plánů a tréninkových rutin.

 

Zde je pohled na pět hlavních zdravotních výhod arašídového másla.

 

1) Zdroj bílkovin

Arašídy jsou přirozeným zdrojem bílkovin, který mnoho lidí obvykle přehlíží ve prospěch potravin, jako je maso a mořské plody. S arašídovým máslem je však tak chutné, že je mnohem méně pravděpodobné, že by to lidé přehlédli. Protein je nezbytný pro buněčné funkce a opravy, nemluvě o tom, že hraje zásadní roli při syntéze bílkovin, růstu a regeneraci svalů. Dvě polévkové lžíce arašídového másla dodají asi 7–8 gramů bílkovin, což je skutečně velmi rozumné, a určitě vám pomohou na cestě k vašim každodenním makroživinovým cílům.

2) Dobrý cholesterol

Další výhodou přírodního arašídového másla je skutečnost, že se o něm tvrdí, že je zdravou potravinou pro srdce. Důvodem je to, že arašídy jsou plné zdravých tuků, o nichž se tvrdí, že pomáhají snižovat LDL (špatný) cholesterol a zvyšují HDL (dobrý) cholesterol. To zase může pomoci snížit ukládání tuků a hromadění v tepnách.

3) Draslík

Když lidé hovoří o zdravotních výhodách banánů, jedním z prvních příkladů, které mi obvykle přijdou na mysl, je skutečnost, že jsou velkým zdrojem draslíku. Oko za oko, arašídy mají dokonce vyšší obsah draslíku než banány, což z nich dělá opravdu zdravé a prospěšné. Draslík pomáhá snižovat hromadění kyseliny mléčné a navíc pomáhá snižovat škodlivé účinky příliš velkého množství sodíku ve stravě. Chcete-li těžit z hlavních výhod, hledejte zcela přírodní arašídové máslo, které neobsahuje žádnou přidanou sůl ani nic dalšího.

Přidali jsme pro Vás novou kolekci dámského fitness oblečení Gym Glamour. Novinky si můžete prohlédnout na našich stránkách.

4) Posilovač energie

Lidé si často myslí, že sacharidy jsou primárním zdrojem energie pro lidské tělo, když ve skutečnosti, přinejmenším evolučně, by se dalo diskutovat o tom, že tuk je kvalitním zdrojem energie. Jak již bylo zmíněno dříve, arašídové máslo je plné zdravých tuků a bílkovin, které dodávají tělu značné množství kalorií.

 

Navíc kalorie poskytované ve formě těchto zdravých tuků jsou tělem okamžitě využity, což jim umožňuje neukládat je ve formě tělesného tuku a díky tomu může vaše tělo získat okamžitou energetickou podporu. Arašídové máslo, v malém množství, by proto mohlo být považováno za vhodný zdroj paliva před tréninkem, než vyrazíte do posilovny a trénujete.

Vyzkoušejte lžíci arašídového másla na rýžový chlebíček, jako ideální předtréninkový snack nebo kdykoli jako svačinu!

 

5) Vláknina

  • Vláknina je důležitá pro udržení zdravého trávicího systému.
  • Podporujte zdravé trávení
  • Zvyšuje příjem a vstřebávání živin
  • Budete déle sytí
  • Dvě polévkové lžíce arašídového másla obecně poskytnou přibližně 2 g vlákniny.

 

Podle doporučených pokynů potřebujeme přibližně 30 g vlákniny denně, tyto 2 g v arašídovém másle jsou užitečné, zvláště když jsou doplněny jinými potravinami.

 

Závěr

Arašídové máslo může být rozhodně skvělým zdrojem tuků a bílkovin implementovaných do vaší stravy. Jen dávejte pozor na ty, kteří mají přísady včetně soli, cukru, oleje a dalších umělých konzervantů.

 

Kvalitní arašídové máslo neobsahuje nic jiného než arašídy!