Náš provoz zůstává nepřerušen. Doporučujeme platby kartou nebo převodem, abyste se vyhnuli kontaktu s kurýrem nebo obsluhou.

Ashwagandha a 8 výhod pro naše zdraví

Ashwagandha účinky

 

Ashwagandha, také známá jako indický ženšen, má dlouhou historii použití v tradiční a ajurvédské medicíně. Je známá jako adaptogen nebo bylina, která může mít zdravotní dopady, pochází z Indie, severní Afriky a ze středního východu. Přestože se používá již tisíce let, v poslední době vzrostla na popularitě díky vědě, která stojí za jeho mnoha výhodami.

Pojďme se tedy ponořit a zjistit, co přesně tento doplněk vlastně dělá.

 

Jaké jsou výhody ashwagandhy?

Jako prastará léčivá bylina má ashwagandha mnoho výhod.

  1. Ashwagandha může pomoci se stresem

Studie prováděná po dobu dvou měsíců srovnávala úrovně stresu ve skupinách, které používaly doplňky ashwagandha, a těch, které ne. Studie zjistila významně nižší stres ve skupině, která tento přípravek pravidelně užívala.

  1. Ashwagandha může zlepšit zdraví štítné žlázy

Výzkum ukázal přínos pro funkci štítné žlázy u jedinců, jejichž hladiny byly klasifikovány jako neklinická hypotyreóza. Toto je důležité zjištění, protože léčba tohoto stavu může zabránit progresi nízké funkce štítné žlázy k vážnějším zdravotním výsledkům.

  1. Ashwagandha může prospět hubnutí

Spolu se zlepšením úrovně stresu je ashwagandha také spojena s nižšími hladinami kortizolu. Kortizol je známý jako „stresový hormon“ a je obvykle vysoký u jedinců, kteří se snaží zhubnout.

Snížení kortizolu kromě podpory funkce štítné žlázy může společně pomoci při hubnutí.

  1. Užívání ashwagandhy může vést ke snížení tělesného tuku

Výzkum provedený u zdravých dospělých, kteří jej pravidelně doplňovali, ukázal snížení procenta tělesného tuku během 30 denního období.

I když jsou zapotřebí dlouhodobější studie u většího seskupení subjektů, jedná se o slibný trend, který by mohl podpořit lepší složení těla.

  1. Ashwagandha může podporovat zdravé hladiny cholesterolu

Stejná studie, která prokázala snížení podílu tělesného tuku, také zjistila snížení celkového cholesterolu a LDL (neboli „špatného“) cholesterolu. Hladiny zdravého cholesterolu jsou důležité pro krevní oběh a zdraví srdce, aby se zabránilo nemocem.

  1. Ashwagandha pomůže urychlit čas zotavení

Osmitýdenní studie u zdravých dobrovolníků prokázala zlepšenou sílu po důsledném užívání této léčivé byliny jako součásti jejich silového tréninkového programu.

Tato studie také ukázala další slibné výhody, jako je menší poškození svalů (což se projevuje kratší dobou zotavení) a zvýšené hladiny testosteronu (což může pomoci při zvětšení objemu).

  1. Ashwagandha může zlepšit pozornost a paměť

Udržování našeho mozku zdravého a dobře trénovaného je stejně důležité jako udržování našich svalů zdravých a trénovaných. Ukázalo se, že Ashwagandha zlepšuje celkovou paměť a rozpětí pozornosti ve výzkumu zaměřeném na jeho kognitivní účinky. To může být užitečné, když se potřebujete soustředit na obtížný úkol.

  1. Ashwagandha může hrát roli v boji proti dalším smrtelným chorobám

Studie ukázaly, že aktivní chemikálie v tomto bylinném doplňku mohou pomoci v boji proti zánětu a kardiovaskulárním poruchám, které mohou vést k vážným zdravotním problémům. I když je třeba v této oblasti provést další výzkum, existuje mnoho potenciálních výhod pro snížení zánětu a poškození krevních cév. Snížení zánětu může také pomoci při léčbě bolesti z věcí, jako je artritida.

 

Ashwagandha prášek

Ashwagandha a vedlejší účinky

Ačkoli mnoho studií neuvádělo negativní vedlejší účinky malých nebo středních dávek, není dobře známo, jak může ovlivnit jiné léky. Je možné, že velmi vysoké dávky mohou vést k negativním vedlejším účinkům, jako je žaludeční nevolnost nebo poškození jater

V tuto chvíli však výzkum naznačuje, že výhody ashwagandhy převažují nad známými vedlejšími účinky.

Než začnete užívat nový doplněk, vždy se poraďte s lékařem.

Sportovní fitness legíny využijete nejen do fitka, ale i na běhání ven, na brusle nebo na kolo. Prohlédněte si naší nabídku.

 

Závěr

Zatímco některé kultury používají ashwagandhu jako léčivou bylinu po celá léta, klinický výzkum je slibný. Zatímco studie ukázaly řadu pozitivních účinků tohoto doplňku na zdraví a zdraví, je zapotřebí dalšího výzkumu, aby bylo možné přesně pochopit, jak to funguje a jak využít jeho nejefektivnější použití.