Jaký vliv má na naše zdraví avokádo?

avokádo a jeho účinky

5 účinků, které má na naše zdraví avokádo

Avokádo je známé svými zdravými tuky, ale některé z vás možná překvapí, že avokádo je ve skutečnosti ovoce, nikoliv zelenina. Avokáda jsou oblíbená v mnoha pokrmech pro svou krémovou konzistenci a dokážou vás nasytit, ve skutečnosti obsahují i dobré množství vody a vlákniny. Díky těmto živinám má avokádo podle výzkumu spoustu zdravotních přínosů. My si tady představíme hlavních pět účinků.

Avokádo je bohaté na živiny

Přestože existuje mnoho druhů avokáda, avokáda odrůdy Hass obsahují následující živiny:

Na 100g obsahují

  •     167 kalorií
  •     15 g tuku (10 g mononenasycených)
  •     8,6 g sacharidů
  •     6,8 g vlákniny
  •     3 g bílkovin

Zatímco standardní porce je obvykle ¼ ovoce (30 g), většina lidí konzumuje polovinu avokáda najednou, což se blíží 70 g.

Avokádo může podporovat zdraví srdce

Klinické studie z 90. let 20. století zpočátku ukázaly, že avokádo, přestože má vysoký obsah celkového tuku, má pozitivní vliv na hladinu cholesterolu tím, že snižuje hladinu LDL neboli „špatného“ cholesterolu. I když v současné době neexistuje žádné oficiální tvrzení týkající se zdraví srdce, avokáda jsou ve výživě podobná stromovým ořechům, které mají kvalifikované zdravotní tvrzení na podporu zdraví srdce (ale také mají více kalorií na 100 g).

Avokádo může podpořit zdravé trávení

S tak krémovou texturou je těžké uvěřit, že avokádo je dobrým zdrojem vlákniny. Odborníci doporučují, abychom pro zdravé trávení přijali 25–35 gramů vlákniny denně a polovina avokáda může poskytnout asi pět gramů. Vláknina nám pomáhá cítit se plnější a může pomoci podpořit zdravou hladinu cholesterolu.

Avokádo vám může pomoci zhubnout

Díky vysokému obsahu tuku a vlákniny je avokádo nejen chutné, ale také zasytí. Tuk, stejně jako vláknina, zpomaluje náš trávicí proces. Udržuje jídlo v našem žaludku déle a udržuje nás plnější a spokojenější. Stejně jako jiné ovoce je i avokádo výbornou součástí plánu na regulaci hmotnosti. Klinické výzkumné studie prokázaly, že navzdory svému kalorickému obsahu jsou avokáda dobré potraviny, které můžete zařadit do svého jídelníčku, když chcete mít pod kontrolou svou váhu.

avokádo příprava

Další zdravotní výhody

Díky fytochemikáliím neboli rostlinným sloučeninám v avokádu mohou také podporovat zdraví očí a zdraví pokožky díky obsahu luteinu a zeaxantinu. Naše oči i pokožka podléhají procesu stárnutí, takže konzumace potravin s vysokým obsahem fytochemikálií mají mnoho potenciálních zdravotních výhod.

 

Závěr

Stručně řečeno, avokádo je nejen chutné a všestranné, ale také plné výživy od zdravých tuků po fytochemikálie. Zahrnutí avokáda do vašich jídel a svačin je skvělý způsob, jak do svého dne zabalit více živin. Doporučujeme jíst avokádo i do diety. Zdravé tuky obsažené v avokádu zrychlí metabolismus a tím se proces hubnutí usnadní, ale měli bychom myslet na to, že musíme mít vyšší výdej kalorií než kolik přijmeme. A bez pořádného pohybu nám ani avokádo nepomůže.

 

Na jógu, na běhání nebo na brusle. Na všechny tyto aktivity můžete vzít naše sportovní oblečení Gymclothes, které není jen do fitka.