Jak se zbavit celulitidy?

jak se zbavit celulitidy_1

 

Celulitida je velmi běžnou, zcela normální součástí těla. Téma a způsob, jak se zbavit celulitidy (nebo jestli vůbec můžete nebo byste měli), však vyvolává mnoho nejasností. Tento článek vám pomůže pochopit, co je to celulitida, a malé způsoby, jak ji omezit. Je důležité mít na paměti, že celulitida sama o sobě nezpůsobuje žádné zdravotní problémy a je v tomto ohledu neškodná, takže ji kvůli svému zdraví nemusíte snižovat. Pokud ale hledáte věci, které můžete udělat, abyste se pokusili snížit výskyt celulitidy, tento článek vám pomůže.

Co je to celulitida?

Mnoho lidí má zmatek v tom, co je to vlastně celulitida a existuje spousta dezinformací. Klíčovou věcí, kterou je třeba mít na paměti je, že celulitida je naprosto normální. Celulitida je prostě soubor tuku, který expanduje a tlačí na pojivovou tkáň vaší pokožky v oblastech, ve kterých máte nejvíce tuku. Proto má celulitida dolíček, nejčastěji se vyskytuje na stehnech, hýždích a žaludku. Pokud se vám celulitida nelíbí a chcete ji omezit, můžete udělat několik věcí.

Jak se zbavit celulitidy

Je velmi normální mít tyto nahromaděné tuky, ve skutečnosti je může ovlivnit řada věcí, jako je genetika, výběr životního stylu, hladiny hormonů a výživa.

 

Zde je několik tipů, jak snížit celulitidu:

Cvičení a hydratační účinky na celulitidu

Fyzická aktivita může pomoci snížit celulitidu několika způsoby. Prováděním kardiovaskulárních cvičení za účelem spalování tuků budete schopni snížit celkové procento tělesného tuku a naopak snížit množství tuku a celulitidy ve vašem těle. Silový trénink je také skvělou možností, jak spálit tuky místo kardia. Posilovací trénink vám pomůže spalovat tuky a zároveň budovat svaly. Nepít dostatečné množství vody je dalším důvodem větší celulitidy. Voda pomáhá vyplavovat toxiny z těla a zabránit jejich úniku přes kůži, případně vytvářet skvrny, tukové zásoby a zápachy. Lékaři doporučují pít 2–3 litry vody denně a mělo by se to provádět zejména při cvičení, aby se doplnily tekutiny ztracené během aktivity a zabránilo se dehydrataci.

sklenice vody

Výživa ke snížení celulitidy

Neexistují žádná konkrétní jídla, která by vytvářela celulitidu, protože je to prostě nahromadění tuku. Hubnutí lze však dosáhnout kalorickým deficitem a přiměřeným cvičením. Zvýšení příjmu bílkovin vám umožní budovat svaly při tréninku se zátěží. Bílkoviny mají také vyšší faktor sytosti, díky čemuž je stravování v kalorickém deficitu pro hubnutí mnohem snazší. A nebojte se sacharidů. Jsou životně důležité pro energii.

Kouření a alkohol

Všichni víme, že kouření škodí vašim plicím, ústům, krku a srdci, ale co vaše kůže? Kouření obsahuje toxiny, které snižují průtok cév a omezují přísun kyslíku do kůže. Nikotin je návyková chemická látka obsažená v cigaretách, která také snižuje schopnost pokožky regenerovat a může způsobit, že oblasti obsahující celulitidu budou vypadat hůře, než jsou. Kalorie, které konzumujeme z alkoholu, nemohou být tělem užitečně využity, což jim umožňuje získat je jako tuk, pokud máte kalorický přebytek (to je velmi snadné při pití alkoholu). Stejně tak alkohol obsahuje toxiny, které mohou také ovlivnit stárnutí a nafouknout váš žaludek a obličej.

Závěr

Je úžasné, co pro vás může znamenat trocha pohybu a zdravé výživy. Každý může začít zvýšením příjmu vody a poté začít cvičit pravidelněji. To v kombinaci se zdravějším výběrem stravy a návyků, může snížit celulitidu. Ale nezapomeňte, že celulitida je naprosto normální a často může být genetická, to znamená, že můžete mít celulitidu i při hubnutí, což je v pořádku.

 

Věděli jste, že naše fitness legíny na cvičení nemusíte brát jen do fitka, ale můžete je skvěle využít i na kolo nebo na brusle?