Může vám hořčík zlepšit spánek?

Kdy užívat hořčík

 

Když myslíme na zdraví, myslíme na svou dietu a  tréninkový plán, ale na co nemůžeme zapomenout, je myslet na svůj spánek. Pokud jde o rutinu zdravého spánku, existují kroky, které můžeme podniknout, abychom si zajistili více spánku a také kvalitního spánku. Některé okamžité změny, které je třeba udělat, tak je vyloučit kofein po obědě, vytvořit pravidelnou rutinu, když jdete spát a když se probudíte a dále užívat doplňky, které podporují spánek a jeho kvalitu. Jedním z těchto doplňků, které mohou pomoci podpořit spánek, je hořčík.

Co je to hořčík?

Hořčík je mikroživina, konkrétně minerál, který se běžně vyskytuje v mnoha našich každodenních potravinách. Je nezbytný pro celkové zdraví a používá se ve více než 300 metabolických reakcích v lidském těle. Hořčík podporuje metabolismus makroživin na ATP neboli energii. Podporuje také zdraví srdce a je nezbytný pro tvorbu kostí. Bylo také prokázáno, že hořčík pomáhá v boji proti nespavosti a prospívá spánku.

Jak vám hořčík pomáhá spát?

Hořčík vám může pomoci spát různými způsoby. Ukázalo se, že doplňky hořčíku zvyšují hladinu melatoninu, což je hormon, který pomáhá regulovat vaše spánkové cykly. Další studie ukázala, že příjem hořčíku vedl ke snížení hladiny stresu (duševního i zánětlivého), což může mít velký vliv na lepší spánek.

Suboptimální hladiny hořčíku jsou spojeny s nespavostí, definovanou jako potíže s usínáním a nekvalitním spánkem. Chemicky hořčík zvyšuje naše hladiny GABA (kyselina gama-aminomáselná) a váže se na jeho receptory, což pomáhá klidné mozkové aktivitě, nezbytné pro dobrý spánek.

Hořčík se také používá jako homeopatická léčba mnoha poruch duševního zdraví, včetně deprese. Bylo provedeno mnoho studií o tomto potenciálním zdravotním přínosu hořčíku, ale skutečný mechanismus účinku není dosud určen.

Získání dostatečného množství hořčíku na podporu zdravého spánku může mít velký dopad na vaši duševní a fyzickou energii, a to jak v tělocvičně, tak mimo ni.

 

jídla bohatá na hořčík

Dávkování hořčíku na podporu spánku

Doporučený denní příjem pro dospělé muže (mezi 19-50) je 400-420mg denně a pro dospělé ženy (ve věku 19-50 let) je 310-320mg denně. Výzkum ukazuje, že většina lidí dostane více než polovinu tohoto množství, což je jejich průměrný příjem potravy, takže se doporučuje doplnit chybějící množství tabletami, abyste zlepšili váš spánek. Studie ukázaly doplňkové dávky mezi 200-400mg bez negativních účinků.

 

Závěr

Přestože na náš spánek může mít vliv mnoho faktorů životního stylu, hořčík je esenciální minerál, který může hrát větší roli, než si uvědomujete, zvláště pokud jde o pomoc při spánku. Použití doplňku hořčíku na podporu spánku vám může pomoci usnout snadněji a budete se cítit odpočinutější a připravenější na další den a další trénink.

 

Naše legíny nepřehlédnete, vyberte si dámské legíny nebo pánské tepláky a začněte ještě dnes.