Zinek a jeho 4 výhody pro muže

co je to zinek

Co je to zinek?

Zinek je minerál, který každý potřebuje ve své stravě. To může být zvláště důležité pro muže, protože dietní nedostatky zinku jsou spojeny s nižšími hladinami testosteronu a to je životně důležitý hormon pro sílu, svalovou hmotu a celkovou pohodu. Protože tělo nevyrábí zinek, musí pocházet buď z diety, nebo prostřednictvím suplementace. Zinek je spojován s celou řadou zdravotních výhod a v následujícím článku se budeme zabývat těmi, které jsou pro muže nejdůležitější.

Výhody zinku pro muže

Pomáhá předcházet nedostatku testosteronu:

Zinek hraje roli v modulaci hladin testosteronu. Bylo prokázáno, že omezení zinku ve stravě po dobu 20 týdnů může mít negativní vliv na hladinu testosteronu. Zvýšení testosteronu zinkem u mužů se zdravými hladinami testosteronu je o minimum, existují důkazy, které naznačují, že zinek může pomoci zvýšit hladinu u starších mužů s okrajovým nedostatkem testosteronu.

Může pomoci zlepšit spánek:

Vzhledem ke své roli v kognitivním systému může zinek pomoci navodit spánek a zlepšit kvalitu spánku. Ve studii provedené na sestrách pracujících na jednotce intenzivní péče uváděly ty, které doplňovaly zinek, vyšší kvalitu spánku než ty, které ne. Špatný spánek byl také spojen s poklesem testosteronu. Ve studii srovnávající 8 hodin a 5 hodin spánku ti, kteří spali 5 hodin v noci, hlásili snížení hladiny testosteronu o 10–15%. Zlepšení spánku doplněním zinku může proto pomoci zabránit poklesu testosteronu nedostatkem spánku.

Může pomoci zachovat zdraví střev:

Zinek může pomoci se zdravím střev, protože zinek pomáhá udržovat integritu střevní výstelky. Střevní výstelku spojují „těsné spoje“ a zinek hraje klíčovou roli při jejich produkci a regulaci. Doplnění zinku může snížit pravděpodobnost „děravého střeva“, což je termín používaný k popisu poškození střevní výstelky.

 

ústřice a zinek

Může pomoci zachovat imunitu:

Zinek pomáhá udržovat funkci imunitního systému tím, že přispívá k produkci imunitních buněk, které bojují proti virům a šíření bakterií. Zatímco výsledky jsou v současné době směsí a neprůkazné, nedávné důkazy naznačují, že doplnění zinkových pastilek může pomoci zkrátit dobu běžného nachlazení.

Dávkování zinku pro muže

Doporučené denní množství zinku pro muže je 11 mg a lze jej užívat v orální formě. Mezi dietní zdroje zinku patří hovězí maso, humr, ústřice, kuře, pečené fazole a obohacené snídaňové cereálie, takže pokud vaše strava neobsahuje žádné z těchto jídel, můžou být doplňky prospěšné.

Závěr

Se zinkem souvisí široká škála zdravotních výhod. Zatímco důkazy o zvýšení testosteronu u zdravých mužů v současné době chybí, nízký příjem zinku byl spojen s nízkou hladinou testosteronu a bylo prokázáno, že suplementace zvyšuje testosteron u těch, kteří ho mají okrajový nedostatek. Mezi další zdravotní přínosy patří zdraví střev, imunita a spánek.

Naše jedinečné fitness obleceni a sportovní suplementy jsou to pravé, co do fitka potřebujete.