Jaké potraviny jsou dobré a špatné před spaním?

co jíst před spaním_1

 

Jíst před spaním dlouhodobě rozděluje veřejné mínění. Pro mnoho lidí je jídlo před spaním součástí jejich rutiny a pomáhá jim uvolnit před spánkem. Jiní však zjišťují, že jídlo i několik hodin před spaním má nepříznivý vliv na jejich spánek. Ale má na nás jídlo před spaním pozitivní nebo negativní vliv? Zastřešující tvrzení že „jíst před spaním je špatné“, nemusí být nutně pravdivé a oba tábory mohou mít pravdu v závislosti na jídle, které jedí. Některá jídla jsou velmi prospěšná, pokud jsou konzumována těsně před spaním. Jiné potraviny a nápoje však rozhodně mohou způsobit určité problémy. Pokud jde o řízení hmotnosti a pokud máte denní přebytek kalorií, nezáleží na tom, kdy jíte, protože budete přibírat. Stejně tak, pokud jde o hubnutí, pokud vaše večerní svačina stále umožňuje denní kalorický deficit, budete stále hubnout.

Zde je náš rychlý průvodce těmi nejlepšími pokrmy, které byste měli vyřadit nebo zkonzumovat, když se chystáte spát.

Nejlepší jídlo před spaním

Oves

Přestože je toto jídlo často spojeno se začátkem dne, oves může být skvělým občerstvením před spaním, protože je zdrojem melatoninu. Bylo zjištěno, že melatonin zlepšuje účinnost spánku a konzumace zdrojů potravin bohatých na melatonin může pomoci zlepšit spánek. Oves je plný živin, včetně bílkovin, sacharidů a vlákniny. Jsou také vynikajícím zdrojem manganu, zinku a železa.

Mandle

Tyto malé ořechy dělají skvělou svačinu, kterou si můžete dát přes den. Často jsou chválené za to, že jsou hlavním zdrojem zdravých tuků a bílkovin. Jsou také skvělým jídlem před spaním. Mandle dodávají tělu tryptofan. Tryptofan je aminokyselina, která je nezbytná pro produkci serotoninu a melatoninu. Oba pomáhají při cyklu spánku nebo bdění a mohou podporovat zdravý spánek.

Banány

Jedná se o ovoce, které je obvykle spojeno s podporou energie a náročným tréninkem, ale banány mohou také podpořit váš odpočinek. Banány jsou zdrojem melatoninu a serotoninu, díky nimž se cítíte ospalí. Mají také vysoký obsah hořčíku, který ve vysokých dávkách může pomoci uvolnit vaše svaly. Díky tomu mohou být banány skvělým jídlem před spaním, protože mohou pomoci uvolnit vaši mysl i tělo.

Med

Když už mluvíme o medu, tato přírodní sladká pochoutka je skvělým pokrmem před spaním. Med dodává tělu melatonin, který podporuje spánek. Odrazuje také orexin, který dokáže udržet tělo ve střehu, i když chcete přikývnout. Med je také silný antioxidant, takže vám může pomoci odvrátit poškození v těle, když odpočíváte.

med před spaním

Potraviny, které mohou zhoršit spánek

Kromě možnosti podpořit dobrý noční odpočinek pomocí příjmu potravy může jídlo před spaním také způsobit problémy, jako je špatný spánek.

Kofein

Může to vypadat jako samozřejmost, ale mnoho lidí nepovažuje svůj večerní šálek čaje nebo předtréninkový koktejl, za nějakou hrozbu před spaním. Vyzkoušejte bez kofeinu a možná budete překvapeni, jak se vám daří lépe usnout. Kofein je stimulant, který může mít poločas rozpadu mezi 5 a 10 hodinami. To v zásadě znamená, že poloviční množství použitého kofeinu bude ve vašem systému stále až o 5 - 10 hodin později. To se může mezi jednotlivci hodně lišit.

Alkohol

Jedno pivo nebo prostě alkohol v našem systému stále může vést k neklidnému spánku. Zatímco někteří lidé uvádějí, že jim to pomáhá usnout, studie naznačují, že kvalita spánku bude špatná. To znamená, že se v noci plně nevzpamatujete a probudíte se s pocitem únavy. To vysvětluje mnoho kocovin.

Tučná jídla

Jíst těsně před spaním se může zdát lákavé, ale může to způsobit zmatek ve vašem spánku. Potraviny, které jsou tučné, vám pravděpodobně způsobí pálení žáhy. Jsou obtížně stravitelné bude se vám těžko chtít spát.

Sýr

Přestože je sýr populární po večeři, je špatný na spánek. Sýr je zdrojem tyraminu, který zvyšuje uvolňování norepinefrinu, silného stimulátoru mozku.

Kořeněná jídla

Jídlům s chilli byste se měli vyvarovat, když potřebujete mít dobrý spánek. Chilli papričky obsahují kapsaicin, který brání tělu efektivně regulovat vnitřní teploty. To může vést ke špatnému odpočinku, protože se vaše tělo snaží udržet příjemnou teplotu. Kvalitní spánek je spojen s udržováním zdravé hmotnosti, pozitivní pohody a zlepšeného zdraví. Navíc mnohem pravděpodobněji dosáhnete svých cvičebních cílů, když se budete cítit odpočatí a zotavení, než abyste byli unavení.

 

Závěr

Pro hubnutí a přibývání na váze je nejdůležitějším faktorem při hubnutí denní příjem kalorií. To znamená, že dobrý noční spánek je opravdu důležitý pro udržení energetické hladiny, kontroly chuti k jídlu a nálady-to vše může mít vliv na dlouhodobé řízení hmotnosti. 7 Vyhýbání se jídlům, která mohou narušit spánek, a výběr večerních svačinek, které mohou pomoci zlepšit spánek, může vést k související zdravotní výhody, než může poskytnout kvalitní spánek.

 

Mikiny, tepláky, podprsenky, fitness leginy a mnoho dalších věcí najdete u nás na webu.