Nejlepší snídaně před tréninkem

co jíst ráno před tréninkem 

Chutná snídaně před ranním tréninkem je zásadně důležitá. Bez paliva byste nemohli nastartovat auto a po osmé a více hodinách bez paliva, může být obtížné nastartovat vaše tělo. Při výběru nejlepší snídaně před cvičením je třeba vzít v úvahu několik věcí. Zjistěte, jak maximalizovat ranní rutinu a zvýšit tak svůj výkon.

Jak vybrat nejlepší snídani před tréninkem?

Při zvažování, co jíst před ranním tréninkem, zvažte tři věci:

  •     Jak dlouho máte před tréninkem?
  •     Jaký typ cvičení a jakou intenzitu plánujete?
  •     Jak dlouho bude trvat vaše cvičení?

Možná jste slyšeli nejrůznější doporučení ohledně ranních jídel a ta se hodně liší, protože každý je jiný. Někteří lidé se cítí slabí nebo letargičtí, pokud nejí velké jídlo, a jiní přísahají, že dostanou křeče v žaludku, pokud sní něco těžkého. Pokud však vezmete v úvahu tři faktory uvedené výše, můžete si vybrat to nejlepší jídlo, které bude pohánět vaše tělo. Když cvičíte, vaše tělo se zaměřuje na zásobování vašich svalů, které pracují, místo aby se soustředilo na trávení, a proto vám konzumace velkého a těžkého jídla před cvičením může způsobit velkou bolest žaludku. Klíčem je získat zdravé palivo, aniž byste to přeháněli.

Jak dlouho máte před tréninkem?

Načasování je nejdůležitější, nechcete si vybrat obrovskou a těžkou snídani, pokud máte v plánu během příštích dvaceti minut tvrdé kardio. Pokud je to možné, zkuste se probudit hodinu před tréninkem, abyste se hydratovali a dostali nějaké jídlo do těla. Pokud máte dvě nebo tři hodiny před tím, než vyrazíte do posilovny, můžete jíst sytější jídlo. 

Jaký typ cvičení a jakou intenzitu plánujete?

Existuje několik extrémů, které mohou skutečně ovlivnit nejlepší typ snídaně, pokud plánujete dlouhý aerobní kardio trénink, budete se chtít zaměřit na vysoce kvalitní sacharidy, jako svou hlavní skupinu potravin. Pokud se chystáte na rychlý trénink nebo trénink HIIT, je méně důležité mít dlouhodobé palivo. Někde mezi? Vyzkoušejte několik různých možností a zjistěte, která vám vyhovuje nejlépe.

Jak dlouho bude trvat vaše cvičení?

Pokud víte, že budete mít hotovo za méně než 30 minut, pravděpodobně nebudete potřebovat obří jídlo, abyste si udrželi energii. Pokud se chystáte na dlouhý maratonský tréninkový běh, budete si muset naplánovat palivo i během tréninku.

Nápady na jídlo před tréninkem

S ohledem na všechny výše uvedené informace by vaše jídla měla stále kombinovat tři makra, sacharidy, tuky a bílkoviny. Naše svaly primárně využívají jako energii sacharidy, takže jsou jednou skupinou potravin, kterou nechcete přeskakovat. Zde je několik nápadů na snídani, od nízkých po vyšší kalorické, na základě naplánovaného tréninku a načasování.

 

Plná strava (2 nebo více hodin před tréninkem)

  •     Celozrnný toast s arašídovým máslem a plátky banánů, pokapaný medem
  •     vaječná omeleta (2 vejce) se zeleninou, brambor, plátky pomeranče
  •     Ovesné vločky ( přes noc) - staromódní oves namočený přes noc v jogurtu nebo mléku s chia semínky a mraženými bobulemi (nahoře pokapaný s arašídovým nebo mandlovým máslem)

 

Lehké jídlo (1-2 hodiny před tréninkem)

  •     Celozrnná tortilla s jedním míchaným vejcem a drceným sýrem
  •     Jogurt s müsli a nakrájeným jablkem, posypaný skořicí
  •     Anglický muffin s marmeládou

 

Svačina před tréninkem (1 hodinu nebo méně před tréninkem)

  •     Jablka bez slupky
  •     Banán
  •     Půl odměrky proteinu nebo energetická tyčinka

 

Další rady

Hydratace - ujistěte se, že pijete vodu od chvíle, kdy se probudíte. Výzkum doporučuje asi 300 ml do půl hodiny po tréninku. Příliš mnoho vody před tréninkem může způsobit určité nepohodlí a příliš málo vody může způsobit křeče. Můžete pít kávu nebo čaj před tréninkem? Jedná se spíše o osobní preference. Někteří lidé nemají problém cvičit bez kofeinu, ale jiní to potřebují, aby mohli začít. Dávejte pozor na množství kofeinu (nebo podobných sloučenin) před tréninkem, pokud ho používáte, abyste nepřekračovali hranice.

 

Závěr

Vaše snídaně před tréninkem je jedním z nejdůležitějších faktorů, pokud jde o ranní cvičení. Každý je však jiný, takže při rozhodování o tom, co jíst, můžete vyzkoušet pokus a omyl. Pokud si uděláte čas na zvážení typu, intenzity a načasování plánovaného tréninku, můžete pomocí těchto nápadů najít rutinu, která je pro vás optimální.

Podívejte se na novou jarní kolekci Gymclothes. V nabídce najdete kvalitní bezešvé fitness oblečení, které není průhledné a je velmi kvalitní.