5 nejlepších vitamínů, které vám pomohou bojovat s únavou

co na únavu a vyčerpání

Jaké jsou nejlepší vitamínové doplňky k překonání únavy a vyčerpání?

Vedení zdravého životního stylu by nám mělo dodat energii. Všechno to zdravé jídlo, rozumné spaní a samozřejmě cvičení. Ale když tvrdě trénujete, je nevyhnutelné, že se čas od času budete cítit unavení. Riziko únavy je ještě větší, pokud držíte dietu, trénujete na akci nebo furt pracujete. Ujistěte se, že je vaše strava doplněna o ty nejlepší vitamínové doplňky pro boj s únavou a pro maximální využití tréninku, regenerace a uvolnění!

5 nejlepších vitamínů pro více energie a méně únavy

Gymclothes je jediné sportovní oblečení, které si zamilujete a budete ho chtít nosit pořád, to vám slibujeme.

Vitamín B komplex

Vitamíny B v komplexu vitamínů B zahrnují B12, který také uvádíme níže. Jako jedny z nejlepších vitamínů v komplexu vitamínů B pomáhají tyto vitamíny vašemu tělu udržovat energetickou hladinu, zejména funkci mozku a bdělost. Obsahují některé vitamíny B plus některé užitečné doplňky, jako je biotin, inositol, PABA a cholin. Přirozená hladina vitamínů B v našem těle může být negativně ovlivněna špatnou stravou, alkoholem nebo stresem. Hladinu vitamínů B můžete zvýšit svou stravou, ale je dobré užívat vitamín B komplex, abyste zajistili přítomnost všech potřebných vitamínů v optimálních dávkách.

Vitamín B12

Vitamín B12 je jedním z vitamínů, které najdete v komplexu vitamínů B, ale stojí za zmínku sám o sobě. Nedostatek vitamínu B12 může ovlivnit funkci nervového systému a mozku, což vám dodá více energie a vytrvalosti. Jako jeden z nejlepších vitamínů proti únavě se zdá být zvláště důležitý, pokud jste unavení kvůli fyzické bolesti nebo nepříjemnému zranění.

Vitamín C

Vitamin C je obvykle spojován s problémy imunitního systému, ale je to také jeden z nejlepších vitamínů pro hladinu energie. Vitamin C je silný antioxidant a léčitel, který může pomoci našemu tělu vypořádat se s bakteriemi a viry. Vitamin C může dokonce zkrátit trvání nachlazení. Existuje zřejmá souvislost mezi schopnostmi vitaminu C posilovat zdraví a únavou. Pokud dokážete bojovat s nemocí za kratší dobu, strávíte méně času tím, že se budete cítit vyčerpaní a unavení. Ale je v tom víc. Vitamin C byl spojen se snížením DOMS po tréninku. Naše rada? Při prvním náznaku smrkání si dávkujte vitamín C. A pokud jste byli vystaveni velkému množství bakterií, použijte preventivně vitamín C. Předcházejte únavě dříve, než budete potřebovat léčbu!

Kompletní multivitaminový komplex (multivitamín)

Jedním ze způsobů, jak si vše odškrtnout, je dobrý multivitamin. Výhodou výběru tohoto před doplňkem s jedním vitamínem je, že získáte spoustu: antioxidantů, probiotik, vitamínů a minerálů. Únava může být také způsobena nedostatkem minerálů, zejména hořčíku a železa. Kvalitní multivitamin vám poskytne vše, co potřebujete, v jedné pohodlné denní dávce, takže nemusíte brát několik tablet a počítat svůj příjem.

Multivitamín pro profesionální sportovce

Tento komplex je stejný jako předchozí již zmiňovaný, většinou stojí více a obsahuje více látek. Pokud trénujete opravdu tvrdě, připravujete se na soutěž nebo jste äktivní ve vytrvalostním sportu, pak je mimořádně důležité pokrýt všechny své základy. Je to chytrá verze denního multivitaminového a minerálního doplňku s různými vícenásobnými směsmi pro den a noc. Většinou se dávkuje několikrát denně, abyste pokryli všechny vaše potřeby.

 

žádný telefon před spaním

7 způsobů, jak se vypořádat s únavou

  • Jsou vaše kalorie dostatečně vysoké? Pokud nedržíte dietu, ujistěte se, že váš energetický příjem odpovídá úrovním vaší aktivity.
  • Zvládejte stres, jak nejlépe umíte. Stres, úzkost a obavy mohou vysát vaši energii a zanechat ve vás pocit vyčerpání.
  • Jděte spát dříve. Neignorujte důležitost spánku (měla by to být první věc, kterou uděláte, když jste unavení).
  • Udržujte svou ložnici chladnou, temnou a bez elektronického světla (a neberte si do pokoje telefon).
  • Zvažte omezení sladkých potravin, zpracovaných potravin a jakéhokoli jiného jídla, ze kterého se necítíte skvěle nebo je vám po něm špatně.
  • Odstraňte chlast. Alkohol může způsobit, že se budete cítit ospalí, ale ve skutečnosti spánek narušuje a zanechává ve vás pocit únavy.
  • Zkuste si užívat koupele s hořčíkovou solí. Nejen, že uvolňují, ale mohou pomoci doplnit minerální hořčík, který může být faktorem únavy.

 

Závěr

Vše je jen o vyvážené a pestré stravě, vždy by mělo mít přednost klasické jídlo a pokud není ve vašich silách všechny vitamíny do svého těla během dne přijmout, jsou tady po ruce doplňky. Vždy se zamyslete nad svým jídelníčkem a projděte všechny vaše suroviny, jestli opravdu splňují vaše potřeby. Pokud budete mít dostatek vitamínů a minerálů ve svém těle, příjímání dalších vitamínů nebude účinné, protože nevyužité a nepotřebné vitamíny tělo vyloučí vy tím zbytečně zatěžujete orgány, které to mají na starost.

O autorovi

Nicola Vokalová píše o sportu, fitness, výživě a zdravém životním stylu od roku 2010. Je také vášnivou sportovkyní, její minulost je ve vytrvalostním sportu, ale nyní ji baví spíše fitness. Když nepíše obsah, lze ji najít v posilovně nebo venku.

 

Víte jak zlepšit soustředění?

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení