Náš provoz zůstává nepřerušen, pro rychlejší doručení objednávky doporučujeme využít Zásilkovnu. Ostatní dopravci mohou být přetížení.

Čokoláda a její místo v našem jídelníčku

čokoláda a zdraví 

Čokoláda je trochu kontroverzní potravina, mnoho lidí se mylně domnívá, že je příčinou přibývání na váze a okamžitě ji vyřadí ze svého jídelníčku, ale co kdybych vám řekl, že mnoho profesionálních sportovců z toho skutečně získává obrovské výhody? Nemusíte být na vrcholu, abyste mohli těžit z těchto výhod, stačí jej inteligentně použít jako součást vaší stravy. 

 

Zdravé stopové prvky

Čokoláda má velmi vysoký obsah makroživin (sacharidů a tuků), což jí dává tak vysokou kalorickou hodnotu (o tom se dočteme později). Kromě toho má čokoláda také vysoký obsah vlákniny (asi 11 gramů na 100 g) a má také velké množství minerálů 67% železa, 58% hořčíku, 89% mědi, 98% manganu.

Ve skutečnosti se má za to, že vysoké hladiny hořčíku mohou být příčinou čokoládových chutí (moderní strava má tendenci být chudá na živiny). Ačkoli v čokoládě existují živiny, které mohou mít nepříznivé účinky na zdraví, pokud jsou konzumovány v nadměrném množství (mluvím o obsahu cukru a nasycených tuků), pokud je konzumována střídmě, čokoláda může poskytnout podporu určitým „dobrým“ živinám, které vám možná chybí.

 

Regenerace po tréninku

Stejně jako výše uvedené minerály je čokoláda (zejména tmavá čokoláda) bohatá na flavonoidy. Působí jako antioxidanty, které působí proti toxickým účinkům kyslíkových radikálů, které se během cvičení produkují ve vyšších hladinách! Kromě toho existuje další výhoda čokolády související s cvičením. Bylo zjištěno, že flavonol (podtřída flavonoidů) zvyšuje dusík a dostupnost oxidu v tkáních krevních cév. Oxid dusnatý způsobuje uvolnění krevních cév, což zlepšuje průtok krve. To může vést ke zvýšené dostupnosti živin ve svalech, což vám umožní trénovat déle a tvrději.

Existuje také skutečnost, že vysoká úroveň kalorií ve srovnání s vašimi výdaji může pomoci při regeneraci tím, že umožní tělu rychle resyntetizovat jakýkoli ztracený svalový glykogen po tréninku a také pokryje vysoké metabolické náklady na opravu svalové tkáně.

 

Kalorie

Sportovci možná potřebují kalorickou dietu, aby podpořili svůj trénink. Objevují se zvěsti, že Michael Phelps sní přibližně 10 000 kcal denně, když je jeho trénink v jeho nejextrémnějším stavu. Opravdu si myslíte, že všechny tyto kalorie jsou „čisté“? Taktickým používáním čokolády může sportovec snadno dostat kalorií, které potřebuje k výkonu. Takticky myslím, nejezte jí v čase okolo tréninku, obsah tuku je pomalu stravitelný a může způsobit problémy.

Čokoláda může také pomáhat při růstu svalové tkáně. Je vysoce kalorická, a proto může pomoci doplnit své kalorie tak, aby byly v kalorickém přebytku. Opět je třeba to využívat inteligentně. Rozsahy kalorií pro budování svalů jsou obvykle kolem 300-500 kcal přebytku k tomu, co denně spálíte.

 

Závěr

Pokud je ve vaší stravě zahrnut vysoký obsah kalorií, cukru a tuků (stejně jako ve zbytku vaší stravy musí být relativně nižší obsah kalorií, cukru a tuků, aby se zabránilo negativním dopadům na zdraví), může čokoláda pomoci sportovci tím, že sníží stres, nabídne některé jemné zdravotní výhody a umožní jim snadno přijímat vyšší množství kalorií. Čokoláda je skvělým pomocníkem při zvyšování kalorií, ale měla by být vždy za odměnu. Zvýšit kalorie můžeme i zdravějším způsobem a tím jsou zdravé tuky. Různá oříšková másla nám také dodají spoustu živin a snadněji se na nich hubne.

 

Připravili jsme pro vás novou kolekci dámského fitness obleceni Gymclothes. Naše nová kolekce zaujme skvělým střihem a materiálem.