Náš provoz zůstává nepřerušen. Doporučujeme platby kartou nebo převodem, abyste se vyhnuli kontaktu s kurýrem nebo obsluhou.

Kdy je nelepší čas brát glutamin?

co je to glutamin

 

Glutamin se stává stále oblíbenějším doplňkem pro ty, kdo navštěvují posilovnu. V tomto článku budeme diskutovat o tom, co je glutamin a kdy je nejlepší čas na jeho užívání, abyste mohli maximalizovat jeho výhody. 

Co je to glutamin?

Glutamin nebo L-glutamin je jednou z mnoha aminokyselin, která je stavebním kamenem bílkovin. Glutamin se běžně vyskytuje ve velkém množství v krvi a pomáhá při produkci dusíku. Vzhledem k tomu, že glutamin je považován za esenciální aminokyselinu, znamená to, že jej musíme konzumovat prostřednictvím naší stravy, protože naše tělo si nemůže glutamin samo vyrobit.

 

Proč potřebujete glutamin?

Když cvičíme, naše tělo vyžaduje, aby byla využita a vynaložena energie, abychom mohli pokračovat v cvičení s takovou intenzitou. Když energii přesuneme do tréninku, tělo zásobujeme glutaminem, abychom jednoduše pomohli s budováním a regenerací svalů po cvičení. Jelikož však většina lidí získává glutamin pouze prostřednictvím své vlastní stravy, je běžné, že mnoho vzpěračů nekonzumuje dostatečné množství glutaminu, které jejich tělo potřebuje k maximalizaci výkonu.

Mnoho studií ukázalo, že užívání glutaminu po tréninku buď s proteinovým koktejlem po tréninku, nebo samotný glutamin, pomáhá zabránit tělu ve využívání svalů jako energii a pokračuje v používání sacharidů, i když jste ve stavu s nízkým obsahem sacharidů. Užíváním glutaminu během tréninku nebo po něm zabráníte tomu, aby tělo rozložilo svalovou tkáň, která bude použita jako energie a umožní vám udržet více svalové hmoty.

 

Kdy byste měli užívat glutamin?

Užíváním glutaminu po tréninku také pomáháte zvyšovat produkci přírodního HGH nebo lidského růstového hormonu v těle. To je velká výhoda, protože vyšší hladiny HGH mají za následek zvýšení svalové tkáně, snížení tělesného tuku a zvýšení metabolické aktivity v našem těle.

Když k tomu dojde, hladiny inzulínu budou potlačeny, což znamená, že bude spotřebováno méně cukru. To je obrovská výhoda pro každého, kdo je diabetik, protože udržování vysokých hladin cukru v krvi je důležité pro každodenní funkce. Pokud jste diabetik a máte nízkou hladinu cukru v krvi, může dojít k mnoha problémům. Glutamin je skvělý doplněk pro všechny osoby trpící citlivostí na inzulín nebo s komplikacemi, které pravidelně udržují hladinu cukru v krvi. 

Dávkování L-glutaminu 

Doporučuje se každému, kdo uvažuje o doplnění glutaminu, aby jej užíval pravidelně nebo po tréninku. Kdekoli mezi 2-6 g glutaminu po tréninku je považováno za ideální množství, které pomáhá doplnit množství, které bylo během tréninku vynaloženo. Je také naprosto přijatelné konzumovat vyšší množství glutaminu po tréninku s ohledem na skutečnost, že pokud konzumujete vysoké množství glutaminu, což vede k jeho nadměrnému množství, tělo ho buď spotřebuje nebo jednoduše vyloučí. To znamená, že se po cvičení nemusíte bát konzumovat příliš mnoho glutaminu.

Pokud byste chtěli konzumovat glutamin před a po tréninku, bylo by to ideální doporučení pro každého, kdo chce přidat tento doplněk do své stravy. To však není nutné a pouhá konzumace glutaminu kolem 2–6 g po tréninku bude více než dost pro kohokoli, kdo hledá udržení svalové hmoty a pomáhá udržovat správnou hladinu glukózy v krvi. Po tréninku byste tedy měli konzumovat 2-6g do 20 minut. Pokud si koupíte glutamin ve formě prášku, je velmi snadné ho smíchat s koktejlem syrovátkového proteinu po tréninku.

 

Nevíte jaké dámské fitness legíny vybrat? Napište nám a kolegové Vám poradí s výběrem. 

 

Závěr

 

Po přečtení tohoto článku doufejme, že máte lepší představu o tom, co je glutamin a jak může prospět vaší cvičební rutině. Měli byste také vědět, kdy je nejlepší čas použít glutamin. Po tréninku je nejpřínosnější doba užívání glutaminu ke zlepšení regenerace a růstu svalové hmoty. Pokud jste ještě suplementaci glutaminem nezkusili, zkuste to a zjistěte, zda má nějaké výhody pro vaše tělo a tréninkové cíle.