Důležitost přesného měření potravy

jak dodržet jídelníček

Jak dodržovat dietu?

Při dodržování dietních plánů musíte být oddaní a přísní sami na sebe, pokud chcete dosáhnout pokroku, který plánujete. Mnoho lidí bude hledat radu od osobních trenérů nebo jiných fitness profesionálů, obvykle proto, že to přichází v balíčku s tréninkovým programem či režimem. Nicméně, ačkoli tito odborníci mají bohaté znalosti o sportu a zdravé výživě, je to obvykle podkategorie jejich hlavního zaměření skutečného předpisu fyzického cvičení.

To obvykle znamená, že na nutriční stránku je kladen menší důraz, pokud nenavštívíte akreditovaného odborníka na výživu. Tímto způsobem je váš příjem potravy v centru pozornosti a můžete získat mnohem podrobnější a přesnější informace a rady. Zde, pokud jde o přizpůsobení vašich programů, vaše antropometrická měření, tréninkový režim a nakonec váš cíl, to vše jsou faktory, které ovlivňují vaše konečné předepsané hodnoty, například vaše klidová rychlost metabolismu (RMR), váš příjem bílkovin pro silově nebo vytrvalostně založené sportovce a příjem sacharidů.

Jídelníček a spotřeba

Rovnice jako Harris-Benedictova nebo Cunningham produkují čísla s přesností na setinu kcal za 1 den, nebo dokonce za hodinu. Dokonce i obecně přijímané směrnice ACSM a uznávané práce jako Lemon uvádějí příjem sacharidů a bílkovin na desetinu gramu. Pokud jsou tedy rady a pokyny ve svém jídelníčku tak přesné, určitě bychom se měli snažit, aby spotřeba byla stejně přesná? Jak již bylo zmíněno, váš příjem bude, nebo spíše by měl být přizpůsoben speciálně vám a jakákoli odchylka může vést k nežádoucím výsledkům. Ve skutečné životní situaci je však snazší mluvit o tom, že je příjem přesný. Zde je několik tipů, jak začít efektivně měřit:

  •     Stáhněte si aplikaci pro sledování kalorií na svůj telefon či tablet
  •     Kupte si sadu elektrických vah (nemusí být drahé)
  •     Použijte tréninkový deník (jak pro trénink, tak pro výživu)

 

Kuchyňské návyky

Váhu ponechte vedle vaší přípravny, tímto způsobem vám bude vždy připomenuto, abyste své potraviny vážili, to samé platí pro tekutiny, počítejte, kolik jich za den vypijete. Jakmile jídlo zvážíte a zapíšete, zaznamenejte si všechna měření do svého deníku. Rád vybízím k vedení deníku, protože lidé nebudou mít vždy čas zadávat čísla do aplikace a hledat správné jídlo, což také znamená, že máte kopii tohoto receptu na jídlo. Aplikace se hodí k tomu, aby vám řekla, jaké je makro (a mikro) nutriční složení určitých potravin, přičemž většina aplikací má nyní implementovány čtečky čárových kódů, může být docela přesná. Postupujte podle těchto jednoduchých pokynů a vaše jídla budou okamžitě přesnější a pomalu se z toho stane zvyk. Jednou z dalších hlavních stížností na přesné vaření je čas navíc. Dobrou metodou, jak tento problém překonat, je nastavit si „den vaření“, být organizovaný a předvařit a poté zmrazit jídla, takže během týdne budete mít trochu času, který můžete strávit v posilovně a ne zíráním na kuchyňskou váhu.

Závěr

Na závěr, pokud máte vážný cíl, je nejlepší nechat si poradit od profesionála, využít rady na maximum a získat co nejvíce podrobností, abyste za své peníze získali co nejvíce. Většina bodů ze sportovní výživy je kolik a kdy, když začnete přesně měřit svůj příjem, celý váš program bude efektivnější a získáte z něj mnohem více. Nelze dostatečně zopakovat, jak důležité je měření příjmu, zvláště pokud vám bylo poskytnuto vedení, i když tomu tak není, je to velmi dobrý zvyk a může poskytnout malou analýzu vaší stravy.

 

Už jste viděli všechno naše fitness obleceni? Jestli né, tak koukněte na náš eshop.