Náš provoz zůstává nepřerušen. Doporučujeme platby kartou nebo převodem, abyste se vyhnuli kontaktu s kurýrem nebo obsluhou.

Jak na six pack?

jak na six pack

 

Six pack je často označován za ztělesnění fitness a „dokonalé“ postavy, ale je to opravdu všechno? A pak je tu ještě větší otázka, je opravdu možné, aby toho dosáhl každý? Dobrou zprávou je, že je to možné. Špatná zpráva, že to nemusí být nutně zdravé, a stejně jako u všech věcí souvisejících se stravou a fitness neexistuje žádný rychlý progress. Pro bezpečné a efektivní snížení tělesného tuku je důležité zaměřit se jak na stravu, tak na cvičení. Neexistuje univerzální metoda a je třeba zaujmout vyvážený přístup. Genetika, tvar těla a stavba se vždy promítnou do individuálních výsledků.

Co tedy můžete dělat abyste měli six pack?

Můžete udělat tolik kliků, kolik je lidí na světě, ale dokud nebudete v kalorickém deficitu a neztratíte vrstvu tuku nad břišními svaly, six pack nikdy nebude. Díky tomu je kalorický deficit nesmírně důležitý, protože snížení tělesného tuku je nezbytným krokem k odhalení vytesané střední části těla. Když jste často v kalorickém deficitu a hubnete, ztrácíte také svaly. Pro udržení svalové hmoty je důležité konzumovat dostatečné množství bílkovin, stavebních kamenů svalů. Snažte se o nadprůměrné množství (průměr se pohybuje kolem 0,8 g / kg tělesné hmotnosti), obvykle 1,2–1,5 g / kg. To umožňuje zachování svalové hmoty. Sacharidy také způsobují, že tělo ukládá extra vodu. Když jíme sacharidy, energie, kterou hned nepoužíváme, je uložena jako molekuly glykogenu. Každý gram glykogenu je dodáván s 3 g vody. Když snižujeme sacharidy, má to tendenci vytvářet iluzi snadného úbytku hmotnosti, ale ve skutečnosti je to voda, která klesá, což nám dává vizuální přitažlivost definovanější střední linie.

A konečně, kombinace kardia, konkrétně cvičení s vysokou intenzitou a tréninku s odporem. V kalorickém deficitu se zdá být účinným způsobem, jak vytvarovat břišní oblast vašeho těla. Teorie bodové redukce je ve světě zdraví a fitness prosazována již nějakou dobu, právě zde můžete snížit hladinu tuku v určitých částech těla jejich konkrétním cvičením, nicméně není mnoho důkazů, které by ji podporovaly.

Je zdravé mít velmi nízký tělesný tuk?

Jednoduše řečeno, ne. Příliš málo tělesného tuku může být škodlivé a část tělesného tuku je dobrá, ve skutečnosti ho potřebujeme k přežití. Tento tuk lze použít k zajištění dostatečných energetických zásob k přežití a také k zahřátí těla. Kromě toho chrání vnitřní orgány a klouby před zraněním. Rozhodně potřebujeme tuk na našem těle.

Jakmile vaše tělo „vyjde ze své komfortní zóny“ a začne se dostávat k procentům spodního tuku v těle, snaží se vše bránit. Nelíbí se mu tam být a udělá vše pro obranu své nejstabilnější váhy. Je to proto, že vaše tělo si myslí, že ho uvedete do stavu hladu a připravuje ho na další „hladomor“. Toto se nazývá teorie nastavených hodnot. Ženy přirozeně vyžadují více tuku než muži. Důvodem je hormon estrogen, který je nezbytný pro podporu plodnosti. Muži naopak potřebují méně tělesného tuku a přirozeně mají více svalové tkáně díky testosteronu, který jim pomáhá rychleji zhubnout. Základní funkce života se začnou zhoršovat, jako je koncentrace, dýchání, regulace teploty, menstruační cyklus a energetické hladiny začnou vypadat, pokud základní tuky začnou klesat pod 5% u mužů a 15% u žen. Ženy mají vysoké rozmezí základního tělesného tuku v důsledku plodnosti a reprodukčních potřeb.

Jak tedy můžete číst, mít six pack rozhodně nemusí nutně znamenat, že se o své tělo staráte náležitě.

Hraje roli při hubnutí genetika?

Genetika hraje zajímavou roli ve složení těla, zejména pokud jde o tělesný tuk.

Výzkum naznačuje, že se dědí například břišní tuk. To je způsobeno variantami DNA, které ovlivňují udržování a distribuci tělesného tuku a také tvar těla. Říká se, že ti, kteří jsou nositeli genu FTO, mohou vážit v průměru o 3 kg více a je u nich 1,7krát větší pravděpodobnost, že budou obézní, než ti, kteří tento gen nenesou. Složení těla a genetika vám nedovolí zhubnout.Je jasné, že strava má největší vliv na hmotnost a složení těla. Zaměřte se na pochopení role, kterou ve vašich fitness cílech hraje výživa a cvičení, na rozdíl od přemýšlení, zda jsou vaše problémy se snižováním hmotnosti způsobeny dědičnými faktory.

 

Závěr

Odhalení skrytého six packu vyžaduje hodně odhodlání a rozhodně se to nestane přes noc. Vaše procento tělesného tuku, genetika, strava a zdatnost, to vše hraje roli v tom, zda se objeví. Místo toho zaměřte své úsilí na vyváženou stravu a každodenní pohyb. Viděli jsme, že zásoby tělesného tuku, které jsou příliš nízké, nejsou považovány za zdravé a podle našeho názoru nestojí za extrémní omezení.

Na běhání a na kolo je důležité funkční dámské fitness oblečení, které bude pohodlné a pružné. V naší nabídce najdete mnoho stylů, které splňují všechny požadavky.