10 způsobů, jak si udělat zdravější Vánoce

jak si udělat hezké Vánoce

Jak si udělat hezké a zdravější Vánoce

Jak všichni víme, naše zdraví a strava se během svátečního období stávají méně důležité, protože si dopřáváme téměř vše, co chceme! I když je to v té době legrace, v lednu se pak najednou cítíme hrozně a litujeme všech rozhodnutí, která jsme v předchozím měsíci udělali. Nemusí tomu tak být, protože můžeme udělat malé změny v našem vánočním dnu, které nám umožní pečovat o své zdraví a přitom nepřijít o veškerou zábavu!

Zde je 10 tipů, jak přečkat Vánoce a nepřibrat

Začněte zdravou snídaní

I když v tomto vzrušení může být lákavé ponořit se přímo do nezdravých potravin, pokud svému tělu poskytnete silný nutriční základ, ze kterého můžete stavět, udělá vám to dobře. Snídaně jako kaše, oves a müsli budou tou nejlepší volbou, protože obsahují sacharidy s nízkým glykemickým indexem, které pomáhají regulovat hladinu cukru v krvi a později vám také pomohou kontrolovat chuť k jídlu. Snídani můžete udělat o něco slavnostnější a dobrodružnější přidáním ovoce, medu nebo dokonce malého bloku čokolády, abyste získali tu sladkou opravu.

Vyzkoušejte naše fitness legíny do fitka, v případě že vám nesednou, není problém vrátit.

 

Zůstaňte hydratovaní

Mnozí z nás mají opravdu velmi veselé Vánoce a pijí velké množství alkoholu počínaje snídaní. Nyní vám nebudeme říkat, abyste se zdrželi alkoholu, ale poradíme vám, abyste se ujistili, že budete pít hodně vody, abyste tomu zabránili! Dobrým způsobem, jak toho dosáhnout, je vypít ráno hodně vody a poté vypít sklenici vody mezi každým alkoholickým nápojem, aby bylo vaše tělo zdravé a šťastné. Nedostatečné pití vody může rychle vyústit v bolest hlavy, která může velmi snadno zničit vaši vánoční večerní náladu!

Změnte občerstvení

Nejsou to nejzábavnější tipy, ale ty nejdůležitější! Většinu Štědrého dne trávíte mlsáním nejrůznějších potravin s vysokým obsahem cukru, tuku a zpracovaných potravin, které vám nepřinesou nic dobrého! Opět neříkáme, že se jim máte úplně vyhýbat (zdaleka ne!), ale vaše tělo vám poděkuje, když si čas od času na bufetovém stole vyberete tu zdravější variantu.

Omezte množství jídla

To není to, co chcete slyšet, Vánoce jsou nejhorším obdobím roku pro otravu jídlem. Je to proto, že jídlo u bufetového stolu na Vánočním firemním večírku, je často celý den bez obsluhy, což umožňuje růst bakterií, což není dobré! Určitě nechcete, aby se na tyto Vánoce vzpomínalo jako na Vánoce, kdy jste celou svou rodinu otrávili jídlem! Tomu můžete předejít tím, že zajistíte, že každé dvě hodiny nebo když dojdou, vynecháte a vyměníte pouze malé množství jídla.

Kontrola porcí

Vánoční večeře sama o sobě může být vysoce kalorickou záležitostí, která často přesahuje 3000 kalorií, a to bez všech svačin! Abyste nejedli víc, než je nutné, neměli byste si na první kolo naložit talíř! Vezměte si normální porci (možná trochu navíc, protože jsou Vánoce) a po skončení před druhým kolem počkejte 20 minut – to dá vašemu tělu čas zaznamenat horu jídla, které právě sníte, a vy můžete být na chvíli sytí.

Zdravější vánoční večeře

I když to může být obtížné, pokud si neděláte štědrovečerní večeři sami, můžete svůj den ozdravit vařením s menším množstvím oleje a tuku. Podobně se vyvarujte používání soli při vaření, pokud se chystáte položit sůl na stůl, zabráníte tak vy a vaše rodina tomu, že budete konzumovat příliš mnoho zbytečného sodíku!

Cvičení

Teď neříkáme, že si jděte na Štědrý den zaběhat 5 km, ale rozhodně bychom vám doporučili vstát a věnovat se nějaké formě fyzické aktivity. Jít po štědrovečerní večeři na procházku s rodinou není jen příjemné, ale pomůže to i trávení a celkově zlepší náladu.

Zapojte mozek

Přes veškerou televizi, která je během Štědrého dne zapnutá, vyhněte se bezmyšlenkovitému sledování po celý den. Místo toho hrajte hry nebo dělejte hádanky se svou rodinou, to je skvělý způsob, jak dát všechny dohromady a všichni mohou jednoduše vypnout.

rodina o vánocích

Uvolněte se

Pokud jste někdo, kdo je obvykle velmi vystresovaný, dopřejte si den, abyste si opravdu odpočinuli. Zasloužili jste si to a každý potřebuje restart pro své duševní zdraví. Na druhou stranu, pokud jste možná více odpočatí nebo toho moc nemáte, zapojte se do vaření, úklidu nebo přípravy Štědrého dne. To nejen vysoce ocení všichni zúčastnění, ukázalo se, že pomoc druhým má pozitivní dopad i na naše vlastní duševní zdraví.

Užijte si společnost

Rok 2021 byl přinejmenším zajímavým rokem, kdy mnozí z nás nejsou schopni dělat spoustu věcí, které nám obvykle dělají radost. Proto je důležitější než kdy jindy pořádně si užít letošní Vánoce. Snažte se nechat svůj telefon mimo dosah, abyste se vyhnuli celodennímu rolování na sociálních sítích a raději si povídejte s rodinou. V roce, který jsme všichni měli, by se mělo o čem mluvit. Socializace má pozitivní dopad na vaše duševní zdraví a skvěle vás připraví na nový rok!

Závěr

Zkuste si vybrat něco zdravého, zapojte se se svou rodinou a přáteli, a co je nejdůležitější, užijte si fantastické Vánoce.

Jak být zdravý a jak si zlepší imunitu se dočtete na našem blogu.