5 tipů, jak znížit příjem cukru

jak snížit příjem cukru

Touha po cukru je přirozená, ale pokud máte pocit, že je váš příjem příliš vysoký, existují způsoby, jak tyto chutě omezit. I když nám cukr poskytuje rychlý nárůst energie, často ho stejně rychle snižuje. Výměna části vašeho příjmu cukru za udržitelnější zdroje energie vám tedy z dlouhodobého hlediska pomůže. Shromáždili jsme 5 nejlepších tipů, které vám pomohou snížit příjem sladkých věcí.

Proč možná budete chtít snížit příjem cukru?

Konzumace nadměrného množství potravin a nápojů s vysokým obsahem cukru může znamenat, že překročíte svůj udržovací příjem kalorií. To může vést k přibývání na váze, což zvyšuje riziko několika srdečních chorob. Volný cukr škodí také vašim zubům a vysoká spotřeba může mít za následek zubní kaz. Zde se dozvíte více o tom, proč dostáváme chuť na cukr, a několik dalších tipů, jak je zastavit.

5 tipů, jak snížit příjem cukru

  1. Vzdělávejte se

Než vyhodíte vše, co je v ledničce, věnujte chvíli pozornost oficiálním doporučením ohledně cukru. Rozdílu mezi přirozeně se vyskytujícími cukry (ovoce, zelenina, mléčné výrobky) a přidanými cukry (čokoládové tyčinky, sušenky).

Snížení příjmu cukru je mnohem snazší, pokud víte o obsahu cukru v potravinách, které pravidelně jíte.

  1. Přehodnoťte svůj nápoj

Zkuste vyměnit svůj oblíbený nápoj za vodu. Znamená to, že budete mít láhev vody vždy u sebe. Nezapomeňte, že 1 plechovka limonády může mít až 11 g cukru, což je podle doporučeného příjmu asi 1/3 denního příjmu cukru pro dospělého.

  1. Oklamte své chuťové pohárky

Mátový, zázvorový a čaj Chai vám pomohou tyto touhy zahnat zaměřením na vaše pohárky, které budou mít chuť na sladké. Existuje tolik odrůd, ze kterých si můžete vybrat, takže se nikdy nebudete nudit stejnou chutí.

  1. Nakupujte s plným žaludkem

Všichni jsme byli v supermarketu absolutně hladoví a nakonec jsme popadli tunu jídla, které nikdy nebylo na našem nákupním seznamu. A je k tomu dobrý důvod, pravděpodobně budete toužit po cukru, když budete mít hlad, takže zkuste nakupovat poté, co jste snědli nutričně plné jídlo s vysokým obsahem bílkovin a vlákniny. To vás udrží v plné síle a budete připraveni se vypořádat se supermarketem!

  1. Zásobte se zdravími cukrovinkami

Bez přidaných cukrů, uspokojí sladké chutě a udrží vás déle plnější, co víc si můžete přát? Cesta vpřed je čerstvé ovoce. Celé ovoce je vždy lepší volbou, jak snížit příjem cukru, protože obsahuje více vlákniny a méně cukru než předem připravené smoothies dostupné v supermarketu.

Nejlepší tip: Pokud se snažíte snížit příjem cukru, vyhněte se sušenému ovoci, protože výrobci často ke zlepšení chuti přidávají cukr, koncentráty a sirup.

 

Závěr

Je přirozené mít chuť na cukr, ale pokud překračujete to, co je doporučeno, může být dobrý nápad začít snižovat příjem cukru. Existuje spousta způsobů, jak toho dosáhnout, počínaje chytřejším nakupováním, vzděláváním v tom, co je ve skutečnosti v jídlech a nápojích, které pravidelně máte, a zásobením zdravějšími cukry, jako je ovoce, a bylinnými čaji.

Osvědčené a kvalitní dámské legíny jsou jedině od Gymclothes.