7 mýtů meditace

meditace pro začátečníky

Cítili jste se maximálně ve stresu, proto jste vyhledali meditaci. Hodně se mluví o tom, co je to meditace a jak by mohla prospět vaší mysli a tělu. Existuje několik mýtů, které je třeba vyvrátit.

Meditace může mít neuvěřitelné účinky na vaši mysl, to jak si organizujete a jak se vyrovnáváte se svými myšlenkami. Naučí vás, jak lépe porozumět své mysli a zdravěji řešit situace v každodenním životě.

Pokud jste nováčkem v meditaci a hledáte nějaké vedení, měl by vám pomoci náš průvodce pro začátečníky v meditaci.

Ale prozatím prolomíme některé z největších mýtů obklopujících meditaci.

  1. Meditace vyžaduje čistou mysl

Mnoho lidí se pokusům o meditaci vyhýbá, protože myšlenka na ticho sedět s jejich zaneprázdněnou myslí je příliš náročná. Možná si dokonce myslí, že jsou s praxí neslučitelní, protože jejich mysl je tak naplněná.

Ale to může být ve skutečnosti ještě větší důvod, proč meditaci vyzkoušet. Cílem cvičení je pomoci vám pochopit vaši zaneprázdněnou mysl a naučit se, jak umožnit, aby myšlenky přicházely a odcházely, aniž by vám způsobovaly přílišnou úzkost.

Takže se nebojte, pokud má vaše mysl pocit, že má neustálý dialog, který z vás může udělat perfektního kandidáta. Pro zaneprázdněné mysli je nejlepší meditace s průvodcem.

  1. Musíte sedět se zkříženýma nohama

A také nemusíte říkat „om ...“.

Sedět se zkříženýma nohama s prsty na kolenou je pravděpodobně jeden z prvních obrazů, které vám přijdou na mysl, když pomyslíte na meditaci. Ale nikdy se nebojte, pokud jste od základní školy neseděli se zkříženýma nohama, neočekáváme, že začnete hned.

Ve většině meditačních praktik není sedění se zkříženýma nohama nutné. Můžete sedět na normálním sedadle nebo dokonce někdy ležet.

  1. Musíte meditovat každý den po dobu nejméně 20 minut

I když meditace není rychlá náprava a rozhodně vyžaduje důslednost, nemusíte pociťovat žádnou z výhod více než 20 minut denně.

Ve skutečnosti bude tváří v tvář tak zdlouhavému očekávání něčeho, co jste nikdy předtím nezkoušeli a pravděpodobně vás odradí od dalšího cvičení.

Je mnohem lepší začít s menšími sezeními, tak krátkými, jako jsou 3 minuty, které vám usnadní cvičení.

Pokud shledáte, že meditace je pro vás něco prospěšného, ​​budete si přirozeně chtít vyhradit více času na cvičení a prodloužit dobu sezení. Ale nic víc než 3 minuty není nutné, když právě začínáte. Umožněte, aby se délka vašich relací přirozeně budovala podle vašeho postupu.

  1. Meditace je rychlé řešení stresu a úzkosti

Mnoho lidí může vstoupit do meditace s očekáváním, že se po jediném sezení budou cítit jako zbrusu nový člověk. I když cítíte výhody toho, že si ze svého dne uděláte několik minut na meditaci sami se sebou, nebude to dlouhodobé.

Čím více však meditaci procvičujete, tím více pocítíte výhody a rozvíjíte své dovednosti. Přistupujte k meditaci s otevřenou myslí, nečekejte, že to bude rychlá oprava stresu a úzkosti, ale že jste něco, do čeho investujete, pro dlouhodobé výhody.

  1. Meditace nefunguje, pokud se ztratíte v myšlenkách

Často, zvláště pokud jste právě začali meditovat, se můžete cítit frustrovaní, když vaše mysl bloudí během relace. Mnoho lidí považuje za cíl meditace čistou mysl bez pobíhání myšlenek.

Ani jeden z těchto případů tomu tak není. Ve skutečnosti je normální, že se vaše mysl během meditace někdy ztratí. Neznamená to, že to „nefunguje“. Jednoduše to znamená, že jste člověk, a tak se přirozeně někdy necháte sledovat myšlenkou, ale stále meditujete.

Součástí cvičení je identifikace vašich myšlenek a umožnění jejich průchodu, čímž se vaše pozornost vrátí zpět k dechu.

  1. Meditace je čistě pro vás

I když jasná meditace může obrovsky prospět vaší vlastní mysli, nejde o zcela sobecký čin.

Meditační praxe obvykle podporuje přemýšlení o tom, jak může pozitivně ovlivnit lidi kolem vás. Možná z vás dělá hezčího a přístupnějšího člověka. Nebo by to mohlo zvýšit vaše sebevědomí a udělat z vás lepšího kolegu v práci. Nebo se možná soustředíte na to, jak to pomůže vašemu soucitu a empatii k lidem kolem vás. To vše jsou věrohodné dlouhodobé cíle meditace. Účinky vaší praxe jsou stejně hluboké na ostatní ve vašem okolí i na sebe.

  1. Meditace je přísně duchovní

Ačkoli meditace má kulturní asociace s některými východními tradicemi, není to striktně pro ty, kteří mají náboženské nebo duchovní přesvědčení. Rozhodně je možné mít k meditaci více sekulárního přístupu, který ho využije k pochopení vlastní mysli a trávení více času sám s sebou, než z jakýchkoli náboženských důvodů. Možná zjistíte, že se po meditaci budete cítit duchovněji, ale to je obvykle případ, pokud jste již nějakým způsobem duchovní. Jde spíše o váš osobní přístup k meditaci než o cokoli jiného.

 

Závěr

Nakonec, pokud cítíte, že vám životní stresy trochu přibývají, pokus o meditaci neublíží. A ve skutečnosti může přinést dlouhodobé výhody, za které budete vděční. Vstupte do toho s otevřenou myslí, což by nyní mělo být jednodušší! Dostaňte se tedy do své zenové zóny a meditujte na cestě k lepšímu životu.

Fitness centra nám opět otevřeli a určitě hledáte nějaké nové legíny, ve kterých se Vám zase dobře bude začínat. Doporučuji podívat se na náš eshop.