Jak držet dietu bez počítání kalorií?

jak zhubnout bez počítání kalorií

Jak zhubnout bez počítání kalorií?

Dietní svět je plný mnoha věcí; názory, knihy, produkty, metody, marketing, weby na hubnutí a spousta nesmyslů. Obecně platí, že většina dietního průmyslu se více zabývá vyděláváním peněz, než aby lidé byli zdraví. Koneckonců, je to fantastický byznys. Jako populace máme větší nadváhu a méně aktivní než kdykoli předtím. Také žijeme ve velmi komerční společnosti, kde jsme byli nuceni toužit po okamžitém uspokojení. Koncept úspory peněz na nákup něčeho byl nahrazen chytrým marketingem, který nás nutí nakupovat dříve, než bude příliš pozdě, nutí mnohé brát si půjčky a zadlužovat se.

Víte, které zboží je nejprodávanější? Ano, jsou to naše dámské fitness legíny Infinity v černé barvě.

Ale co to má společného s dietou?

No, model je velmi podobný. Dietní knihy nám prodávají „rychlé řešení“. Chtěli byste raději ‚shodit konfekční velikost za 7 dní nebo zhubnout pomalu a zároveň si vytvořit zdravější vztah k jídlu, které vám pomůže váhu si definitivně udržet? Přesně tak. Co byste tedy měli dělat, pokud chcete zhubnout a vyzkoušeli jste více diet než teplých večeří?

Přestaňte držet jakoukoli dietu, která má název, soubor pravidel a omezení, chce vám prodat jídlo nebo knihu. To neznamená, že byste neměli měnit své stravovací návyky, protože jednoznačně přispěly k tomu, kde se nyní nacházíte. Ale musíte najít něco, čeho se můžete dlouhodobě držet, co vás ani vaše okolí nepřivede k šílenství. Zde je několik způsobů, jak to udělat, aniž byste museli počítat kalorie. Přestože je počítání kalorií velmi účinné, není to pro každého.

Postarejte se o příjem potravy

Zatímco pozorné sledování příjmu bude vyžadovat, abyste jídlo vážili, tento přístup umožňuje mnohem rychlejší způsob, jak posoudit velikost porcí.

 

Pro muže (na jedno jídlo): 2 porce proteinu o velikosti dlaně (kuřecí prsa, krůtí maso, mleté ​​libové hovězí maso, tuňák atd.), 2 šálky sacharidů (rýže, těstoviny, brambory, čočka, obilí, fazole atd.), 2 pěsti bude velikost porce zeleniny (brokolice, květák, zelené fazolky, mrkev, hrášek atd.) nebo jedna středně velká porce ovoce, 2 porce tuku (avokádo, ořechy, semínka, olivový olej atd.)

Pro ženy (na jedno jídlo): Jak je uvedeno výše, ale snižte porce na 1 na jídlo

 

Každý má jiné energetické požadavky, ale tyto pokyny by měly být pro většinu lidí poměrně účinné a jsou založeny na 3-4 jídlech denně. Aby fungovaly efektivně, stojí za to se pravidelně vážit, ne nutně každý týden, a také provádět měření z klíčových oblastí, jako je hrudník, břicho, boky a pas. Pak můžete snížit velikost porcí, pokud se váš pokrok zastaví na více než několik týdnů. Nicméně váha žen bude kolísat v souladu s jejich menstruačním cyklem, takže to je třeba vzít v úvahu s hmotností ve srovnání s hmotností před 4 týdny.

 

Rychlé hubnutí

Mluvím o něčem známém jako přerušovaný půst. To je místo, kde po stanovenou část dne nejíte a ve zbývajícím čase jíte jako obvykle. Toto je velmi specifický styl, který není pro každého, protože je důležité dělat to správně. Mnoho lidí vynechává snídani, což není vůbec problém, POKUD to neznamená, že máte později takový hlad, že vás to přepadne. Přerušovaný půst je navržen tak, aby v podstatě omezil kalorie odstraněním jídla. Typickým příkladem by bylo jen jíst oběd a večeři. Pokud zjistíte, že nemůžete jít spát, aniž byste se předtím najedli, můžete zkusit vynechat snídani.

Ať už zvolíte jakýkoli přístup, stále se budete muset ujistit, že jíte dostatek bílkovin a činíte rozumná rozhodnutí. Pomoci může mít jídlo předpřipravené buď v pomalém hrnci nebo zmrazené. Přijít domů z práce a pak si dát celý balíček sušenek, protože jste měli hlad, je o ničem. Tento přístup můžete také použít, pokud se chystáte na večeři nebo společenskou událost a chcete minimalizovat škody způsobené nabízeným jídlem a možností alkoholu (který může být kalorický). Pokud se rozhodnete vyzkoušet přerušovaný půst, je důležité stále udržovat dobrou úroveň příjmu vody, ať už jde o vodu, čaj nebo kávu nebo dietní šumivý nápoj. Mléko a cukr samozřejmě nejsou bez kalorií, takže se jich vyhněte, pokud můžete.

Zapište si příjem potravy

Možná tedy nebudete chtít každý den sledovat příjem potravy, ale můžete si to poznamenat. Pokud jste se někdy pokoušeli zhubnout, ale pokaždé, když skočíte na váhu, číslo zůstane stejné a řeknete si byl jsem opravdu dobrý, pak by to mohlo být právě pro vás. Je velmi snadné zapomenout na to, co jste dříve během dne snědli, a proto si dopřejte pamlsky nebo sladkosti. Nebo jste jednoduše měli stresující den a jste náchylní k pohodlnému stravování. Psaní deníku je skvělý způsob, jak přemýšlet o tom, co jste jedli v chladném denním světle. Pro větší odpovědnost byste se také mohli s někým spřátelit nebo si najmout trenéra, aby to za vás každý týden prohlédl.

Je to ono?

Ano, je to tak složité, jak to musí být. Stále si můžete užívat to, co lidé nazývají „pamlsky“, ale buďte rozumní a zpomalte, pokud se vaše hubnutí zastaví.

 

v dietě pijte vodu

Ale já mám pořád hlad

Někdy je hlad prostě nevyhnutelnou součástí hubnutí a je to něco, s čím se budete muset vypořádat. Může to být náročné, ale nikdo neříká, že je to snadné.

Existuje však několik strategií, které můžete zkusit usnadnit věcmi mezi jídly.

  • Před jídlem vypijte velkou sklenici vody (500 ml)
  • Snězte maso a zeleninu jako první, protože jsou nejvíce syté
  • Jezte pomalu a jídlo důkladně žvýkejte, protože mezi jídlem a pocitem sytosti je prodleva
  • Jezte jídlo u stolu a ne u televize, protože když je vaše mysl roztěkaná, může si neuvědomit, že jste sytý
  • Zkuste před jídlem sníst velkou mísu salátu jako předkrm (vyhněte se vysoce kalorickým dresinkům)

Je něco, co bych neměl dělat?

Nechci lidem říkat, co mohou a co ne, protože na ně nechci klást žádný další stres, ale existují určité diety a strategie, které prostě nefungují. Některá z nich bude fungovat, ale toto je pouze krátkodobé řešení. 98 % lidí, kteří drží dietu, ve skutečnosti zůstává ve zdravém hmotnostním rozmezí po delší dobu po ukončení diety, ale to není žádný ukazatel zdraví nebo kondice, které jsou samozřejmě nezbytné pro dlouhý a zdravý život. Nenechte se tedy zlákat dietními knihami nebo pilulkami na hubnutí. Žádná z nich nebude fungovat dlouhodobě a žádný z nich vás neudělá fit, zdravý nebo šťastný. Nejlepší, co můžete udělat, je najít přístup, který vyhovuje vám, vaší rodině, vašemu rozvrhu, životnímu stylu a vašemu společenskému životu. Jen si pamatujte, že to nebude snadné a budete muset zmírnit pamlsky, svačiny, flámy, chlast a cokoli jiného, ​​co sabotuje váš pokrok. I když to neznamená, že byste měli trpět tím, že se jich úplně vzdáte.

Přečtěte si také článek, dieta podle krevní skupiny.