4 suplementy, které zlepší Váš spánek

jak zlepšit kvalitu spánku

Jak zlepšit kvalitu spánku?

Existuje málo pocitů horších, než jak se cítíte po špatném spánku, protože nedostatek spánku nás může nechat unavenými, bez nálady, podrážděnými a celkově se budeme cítit špatně. Nejen, že nedostatek spánku může způsobit, že se cítíme špatně. Ale máme na mysli to, jak si dokážete představit, jak se budeme cítit když budeme cvičit a jak to může ovlivnit také naše fitness cíle.

Jak asi víte, zkoušet trénovat v tělocvičně, když se cítíte unavení, je nesmírně obtížné. Nejen, že máte nedostatek energie k aby váš trénink stál za to, ale také budete bojovat s nedostatkem motivace, takže dostat se do správné mysli bude mnohem těžší. Díky tomu bude mnohem těžší navázat na efektivní trénink, takže z tréninku v podstatě nedostanete maximum. Všichni občas máme špatný spánek.

Pokud se však u vás vyskytly potíže se spánkem, může být čas hledat životaschopné řešení. Zde je pohled na 4 doplňky, u nichž se prokázalo, že pomáhají podporovat dobrý noční spánek. Pokud v noci nespíte, vezměte si některé z níže uvedených doplňků a přesvědčte se sami, jak efektivní jsou, pokud jde o noční spánek.

 

Hořčík

Hořčík je velmi prospěšný minerál, který je zodpovědný za řadu zdravotních procesů v lidském těle, včetně těch, které souvisejí s klidným spánkem. Hořčík pomáhá udržovat nervové a svalové funkce, posiluje imunitní systém, posiluje kardiovaskulární systém, posiluje vaše kosti a samozřejmě vám pomáhá v noci spát.

Studie zjistily, že osoby s nedostatkem hořčíku budou pravděpodobně vykazovat příznaky potlačené komunikace nervových buněk, což by mohlo zvýšit celkovou úroveň excitability. To znamená, že se budete cítit nervózní a vystresovaní, což vám sotva pravděpodobně pomůže v noci usnout. Hladina komunikace nervových buněk hořčíku následně pomáhá hormonům vyvolávajícím spánek, jako je serotonin, lépe komunikovat s nervy a receptory, což bude signalizovat, že váš mozek a tělo budou hlásit, že jste unavení a potřebujete spát.

Vitamíny B

Vitamíny skupiny B jsou velmi důležité, pokud jde o naše spánkové vzorce, a to z mnoha důvodů. Ačkoli vitamíny B zvyšují rychlost metabolismu a zvyšují hladinu energie během dne, v noci pomáhají vitamíny B tělu převádět tryptofan v těle na serotonin a niacin, což pomáhá zvyšovat REM spánek a reguluje spánkové vzorce a cykly.

5-HTP

5-HTP, také známý jako 5 Hydroxytryptofan, je odvozen od aminokyseliny známé jako L Tryptofan, která zlepšuje vaši náladu a pomáhá podporovat pocity klidu a pohody. Funguje jako předchůdce neurotransmiteru známého jako serotonin, který podporuje klid, ospalost, duševní soustředění a relaxaci. 5-HTP prochází hematoencefalickou bariérou efektivněji než aminokyselinová forma, takže zvyšuje hladinu serotoninu v mozku. To znamená, že usnete rychleji a budete mít hlubší a klidnější spánek.

Mezi vědci koluje, že krocanní maso může způsobovat ospalost, protože obsahuje tryptofan, není to sice vědecky prokázané, ale vyzkoušejte to samy.

Sójový fosfatidylserin

Tento přirozeně se vyskytující fosfolipid je bohatý na lecitin, který inhibuje sekreci a produkci kortizolu, pomáhá vám zůstat v klidu. Kortizol je stresový hormon, díky němuž se můžeme cítit bděleji, vzhůru, vystresovaní, úzkostní a depresivní, což opět pravděpodobně ovlivní vaše spánkové vzorce. Tento doplněk je ideální těsně před spaním, protože reguluje hladinu homocysteinu a pomáhá lidem relaxovat a odpočívat po stresujícím dni.

 

Máme největší výběr fitness oblečení. Sportovní oblečení, můžete vzít do fitka, na doma nebo na procházku.