Potraviny, které vám zlepší náladu

potraviny proti depresi

 

Konzumace vyváženého příjmu potravy a vyhýbání se nárazovým dietám pomůže zajistit, aby váš mozek zůstal zdravý a zabránil poklesu nálady. Kromě toho zahrnutí některých klíčových skupin potravin, které pomohou zajistit, aby vaše tělo a mozek dostaly vše, co potřebují, díky tomu zůstanete zdraví a šťastní.

Takže jsme přišli s definitivním seznamem nejlepších jídel, které vám pomohou proti depresi.

 

Sacharidy

Váš mozek spoléhá na glukózu jako zdroj paliva a konzumace sacharidů to zajistí. Nejzdravější možností jsou celozrnné potraviny, brambory, zelenina, ovoce a luštěniny, přičemž laktóza v mléčných výrobcích také poskytuje zdroj sacharidů.

Nízká hladina glukózy může způsobit pokles koncentrace a soustředění, ale pokud máte dostatek glukózy pro správné fungování mozku, nemusíte jíst velké množství glukózy. Úroveň vaší aktivity a tréninkový objem budou určovat vhodné množství sacharidů. Nikdy tedy nedovolte, aby vám někdo řekl, že sacharidy jsou špatné.

 

Listová zelenina

Jíst širokou škálu ovoce a zeleniny bude znamenat, že vaše strava bude plná vitamínů a minerálů. Ty hrají zásadní roli při udržování zdraví, funkce vašeho mozku a při regulaci vaší nálady. Mezi klíčové mikroživiny, které mohou pomoci s vaší náladou, patří vitamíny B a kyselina listová nalezená v listové zelenině.

Vaše máma tedy měla dobrý důvod požadovat, abyste „jedli zeleninu“, když jste byli ještě děti.

 

Tučné ryby

Tučné ryby, jako je losos a makrela, jsou skvělým zdrojem omega-3 tuků s dlouhým řetězcem a existují důkazy o tom, že mohou pomoci při snížené náladě. Doporučujeme konzumovat tučné ryby alespoň 1x týdně.

 

Maso, drůbež a vejce

Maso, drůbež a vejce jsou zdroje bílkovin, které obsahují vysoký počet aminokyselin. Aminokyseliny tryptofan a tyrosin jsou prekurzory serotoninu, dopaminu a noradrenalinu v neurotransmiteru, z nichž každá hraje roli při regulaci vaší nálady.

Maso a vejce jsou také dobrým zdrojem vitaminů b, zejména B-12, které také hrají klíčovou roli při regulaci nálady.

 

Ořechy a semena

Ořechy a semena obsahují selen. Selen je zodpovědný za řadu rolí v těle, přičemž jeho nízké hladiny zvyšují pravděpodobnost negativních stavů nálady.

Brazilské ořechy jsou obzvláště dobrým zdrojem selenu. Zásobte se ořechy a připravte si tak svačinu, která skvěle posílí náladu.

 

Prebiotika a probiotika

I když se jedná o relativně novou oblast výzkumu, objevují se důkazy, že zdraví vašeho střeva nebo mikrobiomu může ovlivnit vaši náladu.

Bez doplňků jsou potraviny jako přírodní jogurt a kefír dobrým zdrojem probiotik a zajištění toho, že budete jíst hodně ovoce a zeleniny, bude znamenat, že vaše strava obsahuje dostatek prebiotik. Obojí je důležité pro zdravé střevo a také zvyšuje vaši náladu!

 

Káva

Milovníci kofeinu budou rádi, když se dozví, že se káva dostala na seznam.

Káva obsahuje kofein, který je stimulantem, který se často konzumuje jako prostředek ke zvýšení bdělosti a koncentrace. Příjem kofeinu stimuluje expresi neurotransmiterů, jako je adenosin, noradrenalin, dopamin a serotonin, což může krátkodobě pomoci zlepšit náladu.

Kofein však může také negativně ovlivnit spánek a jeho nedostatek ovlivňuje náladu. Nejlepší je tedy, pokud možno vyhnout se jakékoli odpolední chuti na kofein.

 

Potraviny proti depresi

Kromě toho, že budete jíst výše uvedené potraviny a nebudete příliš dlouho snižovat své kalorie, tak budete mít lepší náladu a energii.

Pokud je jedním z vašich cílů úbytek hmotnosti, vyhněte se dlouhodobému agresivnímu stravování a zvažte zařazení „dietních přestávek“. Zkuste například jíst dva týdny s kalorickým deficitem a dva týdny udržovací fázi kalorií. Ukázalo se také, že to zvyšuje pravděpodobnost dlouhodobého úbytku hmotnosti.

 

Jezte výživnou snídani

Klíčovým faktorem pro udržení dobré nálady je regulace hladiny cukru v krvi. Dobrým způsobem je pravidelné stravování. V době snídaní bude od vašeho večerního jídla značná doba, takže konzumace zdravé snídaně pomůže regulovat hladinu cukru v krvi, zabrání podrážděnosti a poklesu nálady.

 

Jezte správné tuky

Konzumace zdravých tuků, jako jsou omega-3, které se nacházejí v rybách a ořeších, mohou pomoci snížit pravděpodobnost špatné nálady. Spotřeba trans-tuků (často obsažených v rychlém občerstvení) byla také spojena s nízkou náladou, takže je nejlepší omezit tyto potraviny.

 

Závěr

Nejlepší způsob, jak vaše výživa přispěje k dobré náladě, je zajistit, abyste jedli vyváženou stravu obsahující odpovídající množství sacharidů, bílkovin a zdravých tuků spolu s množstvím listové zelené zeleniny. Velkou roli bude hrát také pravidelné cvičení a správný spánek.

Stručně řečeno, jezte dobré jídlo, hýbejte se, jak můžete a ujistěte se, že spíte dostatečně dlouho.

 

V nabídce máme nejen fitness leginy, ale i dámské sportovní tepláky a mikiny.