Jóga cviky proti stresu

jóga proti stresu

Jóga proti stresu

Pro většinu z nás je stres přítomen na denní bázi. V některých případech to může být mírné, v jiných to může být nesnesitelné, takže je nutné najít způsoby, jak zmírnit stres a zastavit ho v začátcích než se hlouběji vplíží do vašeho života. Jedním ze způsobů, jak se zbavit stresu, je cvičit jógu.

 

Zde je 7 jóga cviků na snížení stresu

Předklon ve stoji

předklon ve stoji

 

Jak udělat pózu:

Natáhněte se do výšky a s výdechem vpřed pokrčte kolena natolik, abyste mohli položit dlaně na podlahu s hlavou přitisknutou k nohám. Uvědomte si, že se vaše páteř natahuje různými směry, když stahujete hlavu dolů a dovnitř. Pro hlubší protažení zkuste narovnat nohy. Vydržte v této pozici po dobu 6-8 nádechů, poté během nádechu natáhněte paže ven a zvedněte je, trup směřujte zpět do stoje.

 

Výhody této pozice:

  •     Protahuje hamstringy, stehna a boky
  •     Účinné při úlevě od stresu, únavy a mírné deprese.

 

Cvik kočka-kráva

 pozice kočka kráva

 

Jak udělat pózu:

Kočka – Začněte na všech čtyřech, pak s výdechem otočte záda ke stropu a zvedněte pupík k páteři. Vraťte se zpět do neutrální polohy, páteř a hlavu srovnejte.

Kráva – Nadechněte se a zakloňte pánev dozadu. Udržujte břišní svaly v objetí vaší páteře tím, že vtáhnete pupík dovnitř.

 

Výhody této pozice:

  •     Zklidňuje a protahuje spodní část zad
  •     Masíruje páteř a uvolňuje stres.

 

Snadná pozice

jednoduchá pozice

 

Jak udělat pózu:

 

Posaďte se rovně, pak natáhněte nohy před tělo, položte obě chodidla vždy pod protější koleno a překřižte nohy směrem k trupu. S dlaněmi dolů položte ruce na kolena. Srovnejte hlavu, krk a páteř dohromady a posaďte se s vyváženou váhou. Prodlužte páteř, jemně uvolněte chodidla a stehna. Zůstaňte v této poloze asi minutu, poté jemně uvolněte a vyměňte zkřížení nohou.

 

Výhody této pozice:

  •     Otevírá boky, prodlužuje páteř a podporuje klid
  •     Zmírňuje fyzické i psychické vyčerpání
  •     Odstraňuje úzkost

 

Předklon hlavy ke koleni

 

Jak udělat pózu:

Sedněte si rovně s nataženýma nohama, ohněte levou nohu a přiveďte chodidlo k horní vnitřní straně pravého stehna. Vaše levé koleno by mělo spočívat na podlaze. Položte obě dlaně na obě strany pravé nohy a nadechněte se. Otočte se směrem k natažené noze a s výdechem se sklopte dopředu. Vydržte 5-6 dechů a opakujte pózu na druhou stranu.

 

Výhody této pozice:

  •     Zmírňuje mírné deprese a úzkosti
  •     Uklidňuje mozek, pomáhá při bolestech hlavy a únavě, dokonce i při nespavosti.

 

Mostová pozice

 

Jak udělat pózu:

Lehněte si na záda a pokrčte obě kolena, chodidla položte na podlahu na šířku boků. Posuňte paže podél těla dlaněmi směrem dolů. Nadechněte se a zvedněte boky a odvalte páteř z podlahy. Lehce stiskněte kolena k sobě, abyste udrželi kolena na šířku boků. Zatlačte dolů do paží a ramen, abyste otevřeli hrudník směrem nahoru. Zapojte nohy a hýždě, abyste zvedli boky výše. Dýchejte a zadržte 4-8 dechů.

 

Výhody této pozice:

  •     Snižuje úzkost, únavu, bolesti zad a nespavost
  •     Poskytuje jemné protažení nohou a zad

 

Póza mrtvoly

poloha mrtvoly

 

Jak udělat pózu:

Lehněte si na záda s nohama blízko u sebe, ale nedotýkejte se, paže po stranách s dlaněmi vzhůru. Uvolněte obličej a zavřete oči, přitom zhluboka dýchejte. Začněte v horní části hlavy a zaměřte svou pozornost na každou část těla, dokud nedosáhnete prstů na nohou. Držte tuto pozici po dobu 4-5 minut.

 

Výhody této pozice:

  •     Uvolnění celého těla
  •     Zpomaluje dýchání, snižuje krevní tlak a uklidňuje nervový systém.

 

Dětská póza

Jak udělat pózu:

Klekněte si na podložku na jógu s nohama u sebe a pomalu se posaďte zpět na paty. Natáhněte trup nahoru a předkloňte se od boků tak, aby váš hrudník spočíval na vašich stehnech a vaše čelo spočívalo na zemi před vámi. Nechte ramena stočit se a ruce položte vedle nohou s dlaněmi nahoru. V této poloze vydržte 5-6 nádechů.

 

Výhody této pozice:

  •     Zklidňuje nervový systém a lymfatický systém
  •     Odpočinková pozice zmírňuje stres a uklidňuje mysl

 Naše nejlepší sportovní damske fitness obleceni Gym Glamour a Better Bodies je známkou kvality.

Propojení mysli, těla a další výhody cvičení jógy

Je známo, že jóga má uklidňující účinek na tělo a mnohé z těchto pozic mají účinek na zmírnění stresu. Rovnováha a síla těla v kombinaci se zaměřením na zklidnění a pročištění mysli se odráží v jednotě mysli a těla, takže není divu, že se mnoho lidí při léčení obrací k této alternativní terapii.