Jóga cviky proti stresu

jóga proti stresu

Jóga proti stresu

Pro většinu z nás je stres přítomen na denní bázi. V některých případech to může být mírné, v jiných to může být nesnesitelné, takže je nutné najít způsoby, jak zmírnit stres a zastavit ho v začátcích než se hlouběji vplíží do vašeho života. Jedním ze způsobů, jak se zbavit stresu, je cvičit jógu.

 

Zde je 7 jóga cviků na snížení stresu

Předklon ve stoji

předklon ve stoji

 

Jak udělat pózu:

Natáhněte se do výšky a s výdechem vpřed pokrčte kolena natolik, abyste mohli položit dlaně na podlahu s hlavou přitisknutou k nohám. Uvědomte si, že se vaše páteř natahuje různými směry, když stahujete hlavu dolů a dovnitř. Pro hlubší protažení zkuste narovnat nohy. Vydržte v této pozici po dobu 6-8 nádechů, poté během nádechu natáhněte paže ven a zvedněte je, trup směřujte zpět do stoje.

 

Výhody této pozice:

  •     Protahuje hamstringy, stehna a boky
  •     Účinné při úlevě od stresu, únavy a mírné deprese.

 

Cvik kočka-kráva

 pozice kočka kráva

 

Jak udělat pózu:

Kočka – Začněte na všech čtyřech, pak s výdechem otočte záda ke stropu a zvedněte pupík k páteři. Vraťte se zpět do neutrální polohy, páteř a hlavu srovnejte.

Kráva – Nadechněte se a zakloňte pánev dozadu. Udržujte břišní svaly v objetí vaší páteře tím, že vtáhnete pupík dovnitř.

 

Výhody této pozice:

  •     Zklidňuje a protahuje spodní část zad
  •     Masíruje páteř a uvolňuje stres.

 

Snadná pozice

jednoduchá pozice

 

Jak udělat pózu:

 

Posaďte se rovně, pak natáhněte nohy před tělo, položte obě chodidla vždy pod protější koleno a překřižte nohy směrem k trupu. S dlaněmi dolů položte ruce na kolena. Srovnejte hlavu, krk a páteř dohromady a posaďte se s vyváženou váhou. Prodlužte páteř, jemně uvolněte chodidla a stehna. Zůstaňte v této poloze asi minutu, poté jemně uvolněte a vyměňte zkřížení nohou.

 

Výhody této pozice:

  •     Otevírá boky, prodlužuje páteř a podporuje klid
  •     Zmírňuje fyzické i psychické vyčerpání
  •     Odstraňuje úzkost

 

Předklon hlavy ke koleni

 

Jak udělat pózu:

Sedněte si rovně s nataženýma nohama, ohněte levou nohu a přiveďte chodidlo k horní vnitřní straně pravého stehna. Vaše levé koleno by mělo spočívat na podlaze. Položte obě dlaně na obě strany pravé nohy a nadechněte se. Otočte se směrem k natažené noze a s výdechem se sklopte dopředu. Vydržte 5-6 dechů a opakujte pózu na druhou stranu.

 

Výhody této pozice:

  •     Zmírňuje mírné deprese a úzkosti
  •     Uklidňuje mozek, pomáhá při bolestech hlavy a únavě, dokonce i při nespavosti.

 

Mostová pozice

 

Jak udělat pózu:

Lehněte si na záda a pokrčte obě kolena, chodidla položte na podlahu na šířku boků. Posuňte paže podél těla dlaněmi směrem dolů. Nadechněte se a zvedněte boky a odvalte páteř z podlahy. Lehce stiskněte kolena k sobě, abyste udrželi kolena na šířku boků. Zatlačte dolů do paží a ramen, abyste otevřeli hrudník směrem nahoru. Zapojte nohy a hýždě, abyste zvedli boky výše. Dýchejte a zadržte 4-8 dechů.

 

Výhody této pozice:

  •     Snižuje úzkost, únavu, bolesti zad a nespavost
  •     Poskytuje jemné protažení nohou a zad

 

Póza mrtvoly

poloha mrtvoly

 

Jak udělat pózu:

Lehněte si na záda s nohama blízko u sebe, ale nedotýkejte se, paže po stranách s dlaněmi vzhůru. Uvolněte obličej a zavřete oči, přitom zhluboka dýchejte. Začněte v horní části hlavy a zaměřte svou pozornost na každou část těla, dokud nedosáhnete prstů na nohou. Držte tuto pozici po dobu 4-5 minut.

 

Výhody této pozice:

  •     Uvolnění celého těla
  •     Zpomaluje dýchání, snižuje krevní tlak a uklidňuje nervový systém.

 

Dětská póza

Jak udělat pózu:

Klekněte si na podložku na jógu s nohama u sebe a pomalu se posaďte zpět na paty. Natáhněte trup nahoru a předkloňte se od boků tak, aby váš hrudník spočíval na vašich stehnech a vaše čelo spočívalo na zemi před vámi. Nechte ramena stočit se a ruce položte vedle nohou s dlaněmi nahoru. V této poloze vydržte 5-6 nádechů.

 

Výhody této pozice:

  •     Zklidňuje nervový systém a lymfatický systém
  •     Odpočinková pozice zmírňuje stres a uklidňuje mysl

 Naše nejlepší sportovní damske fitness obleceni Gym Glamour a Better Bodies je známkou kvality.

Propojení mysli, těla a další výhody cvičení jógy

Je známo, že jóga má uklidňující účinek na tělo a mnohé z těchto pozic mají účinek na zmírnění stresu. Rovnováha a síla těla v kombinaci se zaměřením na zklidnění a pročištění mysli se odráží v jednotě mysli a těla, takže není divu, že se mnoho lidí při léčení obrací k této alternativní terapii.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení