Měli byste jíst proteinovou tyčinku před nebo po tréninku?

kdy jíst proteinovou tyčinku

Kdy jíst proteinové tyčinky?

Proteinové tyčinky jsou špičková svačina na cesty, která vám pomůže udržet energetickou hladinu a zahnat hlad. Otázkou však je, zda je jíst, aby vám dodaly sílu před tréninkem, nebo si je schovat na později, kdy vaše svaly mohou potřebovat trochu zásoby bílkovin po tréninku a potřebují trochu bílkovin pro regeneraci v jejich anabolickém stavu?

Jsou proteinové tyčinky vhodné před tréninkem?

Konzumace proteinů kdykoliv kolem tréninku je považována za dobrou věc. Vaše tělo potřebuje mezi 0,8 g a 2,2 g bílkovin na kilogram tělesné hmotnosti za den, rozložené do celého dne. To znamená, že je dobré je jíst kdykoli během dne. Načasování konzumace určitého zdroje bílkovin je méně důležité než zajištění dostatečného příjmu celkových bílkovin během dne a proteinové tyčinky k tomu mohou být jistě užitečné. Takže ano, proteinové tyčinky jsou dobré před tréninkem. Zejména proteinové tyčinky, které obsahují také nějaké sacharidy, vám mohou poskytnout tolik potřebnou dávku glukózy, která vám pomůže načerpat energii při tréninku. Každý rok pro vás připravujeme black friday, takže i letos budete moci zakoupit dámské fitness legíny ve slevě.

Jak dlouho před tréninkem byste měli sníst proteinovou tyčinku?

To je zcela na vás. Jak jsme již zmínili, když jíte bílkoviny, je mnohem méně důležité než se ujistit, že celkové množství bílkovin zkonzumovaných během dne je optimální. Pokud se chcete vyhnout pocitu malátnosti, který můžete zažít po jídle, můžete počkat hodinu nebo dvě, než budete cvičit. To vám poskytne dostatek času na strávení a vstřebání všech makro a mikroživin. Ale pokud je času málo a můžete cvičit žaludek hned po jídle, je to naprosto v pořádku.

Měli byste po tréninku jíst proteinovou tyčinku?

Není to nejlepší případ, ale můžeš. Je dobře známo a dobře zavedené, že konzumace bílkovin po tréninku je prospěšná pro nabírání svalové hmoty a podporu regenerace. Sníst proteinovou tyčinku po tréninku pravděpodobně dodá 20 až 25 gramů bílkovin. Protein se tráví a rozkládá na aminokyseliny, které vaše tělo absorbuje a využívá pro všechny druhy funkcí, včetně syntézy svalových bílkovin. Když jsme diskutovali o tom, kolik bílkovin může vaše tělo absorbovat, naše tělo může přijmout pouze asi 25 g bílkovin za 1-2 hodiny. Toto je optimální množství, které naše tělo využije pro růst svalů. Proteinové tyčinky mívají kolem 20-25g, takže jsou vhodnou alternativou k proteinovému koktejlu. Mnoho lidí si jednu rádi nechává v tašce jako zálohu pro případ, že by neměli čas si koktejl připravit.

Měli byste jíst proteinovou tyčinku před a po tréninku?

Teoreticky samozřejmě můžete. Může se to zdát trochu monotónní, i když mícháte chutě. Rozhodně je prospěšné konzumovat bílkoviny před a po tréninku, protože jak víme, je důležité rozložit si příjem bílkovin do celého dne. Přidejte do svého života trochu rozmanitosti. Kombinujte své proteinové tyčinky a proteinové doplňky s celozrnnými potravinami. Kuře, tofu a ořechy jsou skvělými přírodními zdroji bílkovin.

 

proteinové cookie

Je v pořádku jíst každý den proteinovou tyčinku?

Ano, neexistuje žádný definitivní důvod, proč byste neměli. Zde je však třeba zvážit několik věcí. Za prvé, makra různých proteinových tyčinek se budou lišit. Někdo může mít více sacharidů a někdo více tuku. Pokud hledáte určité rozdělení makra, ujistěte se, že jste zkontrolovali, zda vybraný pruh odpovídá vašim makrům. Za druhé, mnoho proteinových tyčinek obsahuje umělá sladidla, která mohou omezit počet z nich, které můžete sníst. Některá sladidla, jako je xylitol, mohou způsobit určité střevní problémy, pokud jich sníte příliš mnoho (aniž bychom se zde zabývali přílišnými podrobnostmi). Sladidla mohou také ovlivnit vaše střevní mikrobiální zdraví, pokud je budete jíst v nadměrném množství.

Za třetí, je lepší zvážit, jak proteinové tyčinky zapadají do vašeho celkového jídelníčku. Pokud získáváte dobrou směs zdrojů bílkovin, především z celozrnných potravin, není nerozumné přidat proteinovou tyčinku každý den. Jen se na ně nespoléhejte pro celý váš příjem bílkovin. Potraviny z různých zdrojů jsou nejlepším způsobem, jak zajistit, že získáte plné množství aminokyselin a mikroživin. K tomu slouží doplňky stravy a proteinové tyčinky.

Kde se dají koupit proteinové tyčinky?

Proteinové tyčinky už dnes běžně zakoupíte v obchodech a supermarketech, ale doporučuji před zakoupení zkontrolovat nutriční hodnoty a složení. Většinou tyto tyčinky nejsou úplně to nejlepší. Spíše doporučuji vydat se do specializované prodejny se sportovní výživou nebo vybrat značku, která dbá na kvalitu a použití kvalitních surovin. Pokud jste na čistě rostlinné stravě nebo se snažíte být více flexitariáni, je také skvělý výběr veganských proteinových tyčinek v lahodných příchutích, jako jsou cookies.

Závěr

Jednu kupte a mějte ji v tašce. Ať už jde o snídaní, odpolední svačinku nebo proteinový shot po tréninku, který je bezpečný, nikdy nevíte, kdy ho budete potřebovat.

V dalším článku zjistíte, k čemu je dobrý protein.