Jezte tuk, zhubněte tuk

co je to keto hubnutí

Co je keto hubnutí?

Proč může dieta s vysokým obsahem tuků vést ke štíhlejšímu a vytvarovanějšímu já za krátkou dobu? Ano, je to pravda, i pomocí diety zaměřené převážně na tuky můžeme zhubnout. Jak to tedy doopravdy funguje? Jdeme na to. Na první pohled na název článku a praktikování konzumace tuku ve snaze spálit tuk se může zdát mírně kontraproduktivní. Zamyslete se však znovu a přizpůsobte tomu svou dietní strategii.

Víte proč je naše fitness oblečení tak oblíbené? Protože dbáme namoderní vzhled a střih, který jinde nenajdete.

 

Moje nejlepší fyzická kondice je vždy výsledkem přechodu do stavu ketózy: metabolického posunu, kdy se tělo stává neuvěřitelně efektivním při spalování tuků, a to jak v klidu, tak během tréninku. Jediný způsob, jak se dostat do tohoto stavu, je snížit množství tučných jídel a potravin bohatých na bílkoviny a zároveň omezit příjem sacharidů na téměř 0 nebo co nejblíže, k tomuto číslu. Typický den této diety by vypadal asi takto:

 

  • Jídlo 1 – Černá káva s kokosovým olejem (čajová lžička). Dále 6 celých vajec se špenátem.

 

  • Jídlo 2 – Po tréninku – Vysoce kvalitní protein bez sacharidu s vodou k tomu hrst mandlí

 

  • Jídlo 3 – Kuřecí stehna, brokolice s panenským olivovým olejem

 

  • Jídlo 4 – Tuňákový salát: Tuňák, špenát, avokádo, mandle s panenským olivovým olejem

 

  • Jídlo 5 – Plnotučný tvaroh s chřestem

 

Z osobní zkušenosti vyplývá, že výsledky z výživového plánu, jako je tento, v kombinaci s chytrým tréninkovým režimem nejsou ničím menším než fenomenální pro fyzickou kondici, protože snižují tělesný tuk neuvěřitelně efektivně a velmi rychle.

 

keto tuňákový salát

Ale jak je to možné?

Úspěch diety, jako je ketóza, závisí na účincích zvýšeného příjmu tuků, které se shodují se skutečností, že sacharidy byly sníženy téměř na nulu. Moje makra obvykle vypadají jako Tuk (50 %), Protein (45 %) a Sacharidy (<5 %) na základě příjmu kalorií, když dodržuji dietní režim se záměrem zhubnout. Sacharidy zvyšují hladinu krevního cukru (glukózy) v těle. Aby se tato glukóza rozptýlila do buněk, kde se používá jako energie, slinivka vylučuje hormon zvaný inzulín, který funguje jako klíč k odemknutí buňky a umožnění vstupu glukózy. Ten se pak buď uloží ve svalu jako glykogen, nebo se uloží jako tuk, pokud neexistuje žádná další poptávka po zásobách glykogenu. Kromě toho, když je tělo ve skladovacím režimu, není schopno vytvořit glykogen: hormon zodpovědný za přeměnu tuku na energii. Z toho můžete vidět výhody, které přináší snížení sacharidů při spalování tuku, prostě se snažíme udržet inzulín na základní úrovni, zabránit přechodu do režimu ukládání tuku a nechat glukagon, aby začal pracovat. Možná si říkáte ‚odkud se vezme energie k fungování?! V tu chvíli přichází na řadu tuky. Ačkoli nedávná konvenční moudrost by nás přiměla věřit, že energii získáváme výhradně ze sacharidů a tuky jsou zlo, kterého je třeba se za každou cenu zbavit, není tomu tak. Tělo je více než schopné produkovat dostatek energie z příjmu tuků přeměnou nadbytku mastných kyselin na ketolátky, energetickou jednotku pro buněčnou aktivitu.

Závěr

Pokud jste připraveni brát své cíle v oblasti hubnutí nebo kondice vážně, pak už nehledejte, ale pokud si nemyslíte, že se můžete zavázat, nezačínejte. Toto není druh diety, do které se můžete ponořit a ze které budete odměněni stejnou úrovní oddanosti, jakou tomu věnujete. Výsledky se dostaví relativně rychle, takže to poskytne motivaci k udržení diety spolu se skutečností, že během této doby je masivně potlačován hlad. Důrazně doporučuji vyzkoušet. Podle toho zjistíte, jestli vám tento typ diety vyhovuje nebo ne. Existuje mnoho diet, každé lidské tělo funguje trochu jinak a pouze vy, musíte vyzkoušet, co na vás funguje nejlépe. Zkoušením nových diet, můžete udělat závěr a dopracovat se pouze k jedné, která na vás zaručeně funguje. To se vám může hodit, třeba před závody, kdy už dopředu víte, jak vaše tělo reaguje a jaký druh diety právě zvolit, aby došlo k tomu nejdokonalejšímu výsledku. Mě osobně se také osvědčila konstantní dieta, kdy postupně ubíráte kalorie, až se dostanete na své minimum. U této diety dosáhnete požadovaného výsledku, u kterého nenastane jojo efekt, ale musíte ji přesně dodržovat a mít trpělivost. Protože u této diety nezhubnete hned. Chce to čas, ale výsledky budou udržitelné a nenaberete tuk hned zpátky.

V tomto článku jsme vám vysvětlili další druh diety, která funguje. Pokud vám keto dieta nevyhovuje, tak vyzkoušejte sacharidové vlny, které jsou také velmi oblíbenou dietou.