Je rychlé hubnutí nejlepší?

moc rychlé hubnutí

Je rychlé hubnutí špatné?

Rychlá ztráta tuku a další rychlá řešení pro budování lepší postavy mohou pro některé fungovat, ale pokud si chcete udržet co nejvíce svalů, možná dokonce nějaké vybudovat, zpříjemnit dietu, učinit ji dosažitelnou a zbavit se tuku, rychlé diety nejsou správná cesta.

Rychlá řešení 1–10 týdenních dietních či tréninkových plánů jsou všude a upřímně řečeno, proč by nebyly, když znějí sexy, zasahují do vašich emocí a vydělávají tvůrci peníze?

Je mnohem vzrušující si myslet, že můžete dosáhnout výsledků okamžitě, než za 6 měsíců.

Mnoho dietologů, kteří vyzkoušeli rychlé diety, tvrdí, že po dietě znovu nabrali váhu, což naznačuje, že krátkodobá rychlá dieta brání jednotlivcům dosáhnout dlouhodobého zdravého životního stylu. Celé myšlení „držím dietu“ naznačuje, že to má začátek a konec, ale zdravý celoživotní životní styl by byl určitě nejlepší?

Potřebujete legíny na cvičení, ale nevíte, jestli budou ty pravé? Napište nám a my Vám poradíme.

Co je tedy špatného na rychlých řešeních a rychlé ztrátě tuku?

Protokol pro rychlý přechod bude častěji drastický a těžko udržitelný.

Ano, dosáhnete výsledků, pokud budete postupovat podle protokolu, ale bude pro vás těžké udržet ztrátu tuku v dlouhodobém horizontu. S protokolem, který je tak drastický a extrémní, pravděpodobně v určitém okamžiku opustíte svou dietu a poté znovu naberete váhu, protože protokol byl příliš nepraktický. Normálně to probíhá nějak takhle, jedete novou dietu, zhubnete, jste nešťastní kvůli příliš tvrdé dietě či tréninku, vzdáte se, naberte ztracený tuk a cyklus pokračuje. To je velmi běžné mezi yo-yo dietáři.

 

Rychlá řešení jsou také příliš stresující a komplikovaná, takže uživatel to vzdá brzy po startu a zanechá v něm pocit, že selhal, protože nemohl program dodržet.

Pokus o zahájení životního stylu, který je tak odlišný od jejich předchozího, je receptem na katastrofu. Není například praktické žádat někoho, kdo nejí úplně dobře, aby si hned začal vážit všechno jídlo a chodil 6x týdně do posilovny, je těžké to udržet. Nezáleží na tom, jak jste nadšení nebo motivovaní, pro někoho, kdo žije nezdravým životním stylem, bude těžké tyto programy či diety dodržovat. To může vést jednotlivce k myšlence, že ztráta tuku je něco, čeho nikdy nedosáhnou.

Rychlá ztráta tuku může vyvolat mylné představy o dietě či tréninku.

V prvních několika týdnech můžete vidět rychlé výsledky, ale ztráta tuku není nikdy lineární, takže nemůžete očekávat, že budete hubnout stejnou rychlostí při stejném počtu kalorií týden co týden. Zpočátku hubnutí přichází rychle, není neobvyklé vidět ztrátu 10+ kilo. Cítíte se skvěle a jste chváleni za své úsilí.

Ale jak se cítíte, když se následující týden nezměníte?

Mohli byste se cítit, že jste selhali, jste frustrovaní a zklamaní a protokol byl ztrátou času.

To je jen jeden z důvodů, proč mám pocit, že byste se měli vážit pouze jednou týdně, ve stejný den a ve stejnou dobu na sobě totéž věci, protože tělesná hmotnost a image mohou denně kolísat. Protokoly o rychlém úbytku tuku vás nenaučí, jak dosáhnout a udržet výsledky v dlouhodobém horizontu. To je tak důležité, protože udržet tuk pryč je rozhodující pro úspěch. Většina rychlých programů je velmi rigidních a postrádá jakoukoli flexibilitu nebo potěšení, což uživatele nenaučí nic o vytváření a udržování návyků zdravého životního stylu. Je mi jedno, jestli někdo vypadá skvěle jen na léto, když shodil spoustu tuku. Jsem více ohromen a šťastnější, když si dokážou udržet své tělo s lehkostí a dlouhodobě, aniž by točili svůj život kolem diety nebo pevného plánu ve fitku.

 

Rychlé diety jsou známé tím, že zakazují potraviny a označují potraviny jako „čisté - nečisté“ „špatné - dobré“.

To si vybuduje hrozný vztah k jídlu, což vede k neuspořádaným stravovacím návykům. Omezení a pouze ‚čisté‘ stravování může způsobit nemoc známou jako ortorexie, nemoc definovanou jako „fixace na spravedlivé stravování“. Ortorexie začíná jako nevinný pokus jíst zdravěji, ale ortorexici si zafixují kvalitu a čistotu potravin. Je to hrozná situace, protože to ovlivňuje váš společenský život, náladu a vede k mnoha emocionálním problémům s vaší stravou. Nezáleží na tom, jak je někdo fit nebo zdravý, ortorexie je běžná u mnoha sportovců, fitness modelů a závodníků.

Takže kdykoli začnete s jakoukoli dietou, vždy se sami sebe zeptejte: ‚Mohu se vidět, že jím víceméně stejná jídla jako dnes, i po roce?‘ Pokud je odpověď ‚ne‘, pak vaše strava pravděpodobně není udržitelná ani příjemná. Ukázalo se, že dodržování diety je důležitou součástí každé diety. Pokud se vám nelíbí jídlo v dietě nebo vám nechutná jídlo, které dieta zakazuje, nebude to fungovat. Ve studii za studií ti, kteří nejlépe dodržují svou dietu, zhubli nejvíce, bez ohledu na to, zda je to nízký obsah sacharidů, nízký obsah tuku nebo cokoli mezi tím.

 

Věřte mi, že to vím!

Ve většině scénářů, když někdo zakáže určité druhy jídla, může to vést k přejídání, pokud nakonec sní zakázané jídlo a zahodí dietu. Cyklus hádky a viny pak může začít. Mluvit ze zkušenosti, chvíli trvá, než se od těchto zlozvyků oprostíte. Měli byste chtít jíst chutné jídlo, které si užíváte, bez pocitu viny a udržujete si postavu, jakou chcete.

zdravé jídlo

Míra selhání je z nějakého důvodu vysoká

Tyto „dietní“ společnosti chtějí, abyste neuspěli. Ve skutečnosti potřebují, abyste selhal, protože potřebují živit vaše zoufalství, aby vás přiměli vrátit se a platit peníze. Tyto diety jsou možná jedním z nejextrémnějších přístupů. Například nápoje nahrazující jídlo nejsou žádným rozumným způsobem, jak změnit životní styl. Musíme se přestat dívat na povahu rychlého řešení a hledat informace o zdravém životním stylu a našem vztahu k jídlu. Doporučuji vám, abyste se zbavili rychlého myšlení a postupně si vybudovali návyky zdravého životního stylu, nezáleží na tom, jaké jsou vaše cíle, zhubnout, budovat svaly a udržovat se. Podívejte se na svůj vztah k jídlu. Je to zdravé? Jsou vaše volby zdravé?

 

Závěr

Velmi malé množství lidí se správným myšlením bude schopno následovat rychlá řešení a dodržovat je. Ale jak jste viděli výše, přístup rychlé diety má spoustu negativ a některé mají větší účinek než jiné. Postupem času se ukázalo, že pomalé odbourávání tuku je udržitelnější, zachovává si více svalů, je příjemnější, učí zdravým návykům a je lepší pro dlouhodobé výsledky. Takže nehledejte kouzelnou dietu nebo doplněk, který spálí tuk během okamžiku, stanovte si krátkodobé a dlouhodobé cíle, týdenní měsíční a roční cíle, ale nebuďte jimi posedlí. Pokud jeden týden nezhubnete, nepropadejte panice a nenechte se tím odradit.

Buďte hrdí na všechno, čeho jste dosáhli, a na to, odkud jste přišli. Zlepšení vašeho zdraví, výkonu a postavy nemusí být složité, v případě potřeby proveďte vždy jednu malou a snadnou změnu životního stylu. Zvládněte to a poté začleňte nový.

 

V tomto článku se dozvíte jak zdravě zhubnout bez vedlejších účinků