Opravdu fungují FAD diety?

dieta nefunguje

Dieta, která nefunguje

FAD diety jsou diety, které hledají pouze krátkodobý úspěch, chvilku jsou populární a způsobí šílenství, bez ohledu na zdraví. Fungují? Ano, samozřejmě, ale jsou tím nejlepším přístupem pro všechny? Ne, pravděpodobně ne. Diety FAD se zaměřují na naše emoce a hrají s námi hry mysli, vytvářejí strach prostřednictvím cílení na konkrétní jídlo nebo skupiny potravin, přijímají extrémní přístupy, prodávají se jako sexy přístup a jsou nakonec navrženy tak, aby vydělávaly peníze.

Nejlepší a oblíbené fitness leginy najdete jedině u nás na webu.

Normálně vám dodržování diety FAD způsobí utrpení, drastické snížení kalorií a vyloučení co největšího množství potravin. Každá dieta FAD, na kterou si vzpomenu, vyžaduje rychlé výsledky se seznamem, co dělat a co nedělat, a seznamy dobrých a špatných potravin, kvůli kterým je dieta těžko dodržitelná a nepříjemná. Většinu času tyto diety tvrdí, že jsou podporovány vědou a poskytují důvody, proč přestat jíst určitý druh jídla, ale tato tvrzení nejsou nikdy pravdivá. Obvykle je také prodávají a schvalují celebrity a tvrdí, že dosáhli úžasných výsledků pouze prostřednictvím této diety FAD. Většina diet FAD také přichází se seznamem doplňků a šťáv, které si musíte koupit a začlenit do svého života. Suplementy jsou pouze to a měly by doplňovat stravu, ne být její hlavní složkou. Pokud tedy návrháři těchto diet tvrdí, že jsou optimální pro zdraví a hubnutí, proč vyžadují doplňky?

Většina tradičních diet FAD, které se prodávají, zní příliš dobře, než aby to byla pravda, jsou neudržitelné, diktují náš život a jsou založeny na nerealistických očekáváních, která vedou buď ke krátkodobému úspěchu, nebo k žádnému úspěchu.

Vždy je dobré zpochybnit jakákoli tvrzení nebo vědu, o které dieta tvrdí, že ji podporuje. To z vás nedělá tvrdohlavého či arogantního člověka, ale umožňuje vám to vzdělávat se a dozvědět se, jak jsou výsledky výzkumu relevantní a jak jsou koncepty použitelné.

 

Takže, co funguje?

Dieta, která zapadá do našeho životního stylu a cílů, snadno se drží, je vyvážená a umírněná.

Žádná konkrétní dieta nefunguje lépe než jiná.

 

Nejdůležitější je dodržování diety.

Ukázalo se, že dodržování diety je důležitým aspektem úspěchu každé diety a ať už jde o nízkosacharidovou, vysokosacharidovou, paleo, Atkinsovu, keto dietu atd., rozdíly v hubnutí jsou nepatrné a žádná dieta není lepší než dieta jiná.

Žádná dieta nebude fungovat, pokud ji nedokážete dodržovat nebo vás nebaví. Dieta by měla vždy zapadat do vašeho životního stylu a ne jej diktovat. Někteří jedinci mohou dodržovat omezenou dietu zakazující určité druhy potravin, ale pro mnohé a dokonce i pro mě omezení vede k bažení a vytváří hrozný vztah k jídlu.

hubnutí v pase

Dva hlavní důvody, proč dietáři selhávají:

  • Jsou příliš absolutní a očekávají dokonalost
  • Zaměření na dietu pouze na krátkodobě

 

Stanovení spousty pravidel je často příliš neflexibilní na to, aby se udrželo po libovolně dlouhou dobu, proto je kaloricky kontrolovaný flexibilní přístup k jídlu mnohem příjemnější a udržitelnější. To se ve výzkumu mnohokrát ukázalo. Podstatou flexibilního dietování je tedy méně přísná dieta a výběr potravin. Právě tyto stravovací návyky během diety vám pomohou udržet si novou váhu, jakmile ji dosáhnete.

Podle mého názoru, pokud vidíte dietu se seznamem potravin, které nesmíte jíst, které můžete, pak to není udržitelné ani příjemné. Kolegové zjistili, že dieta, která se snaží zahrnovat všechny druhy potravin, které jedinec miluje, bez ohledu na zdraví, vykazuje méně přejídání, nižší tělesnou hmotnost a nepřítomnost deprese a úzkosti ve srovnání s přísnou dietou, která zakazuje všechna „špatná“ jídla. Zjistili také, že přísný přístup k dietě typu „všechno nebo nic“ byl spojen s yo-yo efektem, a to především kvůli spontánním záchvatům, které vedou ke zvýšení tělesné hmotnosti a poruchám příjmu potravy.

Přečtěte si tento článek: Co je to metabolická resetovací dieta?