Jaké jsou nejlepší superpotraviny?

 nejlepší superpotraviny

 

Pokud narazíte na makra a každý den dostáváte adekvátní bílkoviny a zeleninu, možná si myslíte, že se vaše strava nemůže zlepšit. Ale co kdybyste to mohli ještě vylepšit? Vyzkoušejte superpotraviny. Zaměření na potraviny s prokázanými přínosy pro zdraví je jedním ze způsobů, jak maximalizovat své stravovací plány a své zdraví. Pojďme si tedy rozebrat přesně to, co je superpotravina, a dáme vám několik možností, které tento týden přidat do nákupního seznamu.

Co je to superpotravina?

I když pojem „superpotravina“ není ve skutečnosti regulován standardní definicí, často odkazuje na potraviny, které mají specifické zdravotní výhody a funkce. Všichni víme, že ovoce, zelenina a zdravé tuky jsou dobré pro to, abychom je zahrnuli do naší stravy, ale které z nich mají zjevné přínosy pro zdraví? Zkoumání mikroživin - vitamínů, minerálů a antioxidačních sloučenin - často ukazuje, jak mohou mít tyto složky na buněčné úrovni velké přínosy pro zdraví.

Jaké jsou nejlepší běžné superpotraviny?

Křupavá zelenina

I když možná do své stravy přidáváte zeleninu, jako je květák, brokolice a růžičková kapusta, protože jsou nízkokalorické, s vysokým obsahem vlákniny. Věděli jste, že jsou také považovány za superpotravinu? Tato zelenina obsahuje silné vitamíny a minerály, včetně kyseliny listové, vitamínů A, C, K a fytonutrientů, které mohou pomoci snížit zánět.

Špenát

Špenát je superpotravina bohatá na živiny, která poskytuje širokou škálu zdravotních výhod. Je skvělý do salátů, vařený nebo do smoothie. Špenát má vysoký obsah vlákniny, hořčíku, draslíku či železa, a dokonce obsahuje určité množství bílkovin. Obsah vitamínu K, vitamínu A a vitamínu C podporuje výzkum, že špenát může chránit buňky před oxidačním poškozením, předcházet zánětu a pomáhat při hubnutí.

Bobulovité plody

Bobulovité plody jsou často oblíbenou volbou ovoce, když se snažíte zhubnout, tak se snažíte omezit ovoce s vysokým obsahem cukru. I když jsou přirozeně sladké a chutné, často obsahují méně sacharidů na gram než některé jiné druhy ovoce. Bobule jsou plné vody, vlákniny a antioxidantů, což vede ke zdravotním výhodám, jako je snížení zánětu, podpora zdraví srdce, podporují zdravé stárnutí a zdraví střev. Výzkum ukazuje, že výhody bobulí jsou ještě větší, když je vaše tělo ve stavu metabolického stresu (tj. intenzivní cvičení).

Mastné ryby

Losos, sledě a makrela jsou považovány za superpotraviny díky vysokému obsahu polynenasycených mastných kyselin omega-3. Konkrétně tyto ryby mají vysoký obsah kyseliny eikosapentaenové (EPA) a kyseliny dokosahexaenové (DHA). Bylo prokázáno, že EPA a DHA mají zdravé srdce a odborníci doporučují každý týden jíst alespoň dvě porce tučných ryb.

Česnek

Zatímco česnek je klíčovou přísadou mnoha slaných pokrmů, možná zjistíte, že někteří lidé trvají na velkých dávkách česneku, když chtějí bojovat s nemocí. Česnek, který je považován za bylinný přípravek, se po staletí používá k léčbě infekcí. Novější výzkum podporuje jeho přínosy pro zdraví srdce.

Ořechy a semena

Ořechy a semena jsou všeobecně známé pro své výhody, zejména pro zdraví srdce. I když se jednotlivé nutriční profily ořechů a semen liší, všechny přispívají vlákninou, vitamíny a minerály, které jsou kromě uspokojivého zdroje zdravého tuku, také podporují celkové zdraví.

Hořká čokoláda

Zprávy o tom, že tmavá čokoláda pro vás může být skutečně dobrá, mohou být tím nejzajímavějším vědeckým objevem 20. století. Tmavá čokoláda obsahuje antioxidanty díky obsahu kakaa, které může být prospěšné pro zdraví srdce. Zatímco čokoláda obsahuje také tuky a cukr (které nejsou tak dobré pro zdraví srdce), tmavá čokoláda má vyšší procento kakaa, méně tuku a cukru pro maximální zdravotní přínos. Zkuste použít minimálně 70% obsahu kakaa nebo i vyšší.

Zelený čaj

Zatímco většina druhů čaje obsahuje silné rostlinné sloučeniny, zelený čaj je obzvláště oblíbený superpotravinový nápoj, který je nabitý polyfenoly, které jsou odpovědné za jeho přínos pro zdraví. Zelený čaj obsahuje antioxidanty, které mají ochranný přínos pro zdraví, a lze jej použít jako nootropikum na podporu soustředění, energie a hubnutí. Můžete pít tradiční horký zelený čaj, můžete ho zkusit jako prášek matcha nebo si ho trochu promíchat s proteinovým koktejlem.

Avokádo

Zatímco avokádo je vynikajícím zdrojem zdravých tuků na srdce, věděli jste, že má také vysokou hladinu bílkovin a vitamínů rozpustných v tucích? Vitaminy rozpustné v tucích jsou klíčem k našemu zdraví a nejlépe se vstřebávají se zdrojem zdravých tuků, jako je avokádo.

Kromě podpory zdravého srdce může avokádo ve vaší stravě také pomoci předcházet nemocem souvisejícím s věkem. Avokádo je také oblíbené v kosmetických přípravcích pro své hydratační oleje, takže pokožka vypadá lépe.

Vybírejte z naší nabídky fitness legín. Naše dámské fitness oblečení bude vaše nejoblíbenější.

Závěr

Zatímco nejzdravější stravovací návyky obsahují širokou škálu potravin, které mění váš příjem živin, zařazení těchto devíti superpotravin ve vašem týdenním stravovacím plánu je skvělý způsob, jak prospět vašemu zdraví. I když tyto potraviny nemají magický ani okamžitý dopad, jsou dobrým způsobem, jak převzít kontrolu nad zdravější celkovou stravou a životním stylem, a jsou také všechny velmi chutné!