5 důvodů, proč nemůžeme zhubnout

proč nemůžu zhubnout

5 nejčastějších důvodů, proč nemůžete zhubnout

Dosažení cílů v oblasti těla je dvoustupňový proces. Nestačí jen shodit pár kilogramů. Musíte zhubnout a držet tyto nadbytečné kilogramy stranou. A ta druhá část může být obzvláště frustrující. Mnoho žen, které se věnují různým bláznivým dietám jsou nadšené, protože shodily pár kilogramů. Ale tato strava většinou není udržitelná. A když se vrátíte k běžnému jídlu jako normální člověk, váha se vrátí zpět kvůli jo-jo efektu. Dobrou zprávou je, že známe všechna tajemství, která vám pomohou zhubnout a udržet nadbytečná kila daleko od vás. A to opravdu přijde na to, abychom se vyhnuli některým z nejčastějších chyb ve hře o hubnutí.

 A abychom vám pomohli udržet váš progres, zde je pět hlavních důvodů, proč nemůžete dát váhu dolů.

 

Vaše výživa je špatná

Pokud vás zajímá, jak zhubnout, cvičení k tomu rozhodně patří. Ale výživa je něco, na co nemůžete zapomenout. To je důvod, proč je to, co jíte, tak klíčové, aby vám pomohlo zhubnout, tak si váhu poté můžete udržet. Pokud chcete, aby vaše strava byla správná, je třeba se zaměřit na to, co jíte. Je potřeba, abyste se na chvíli zastavili a uvědomili si, co během dne sníte. A ano, přiznejte si i to, co jste zkonzumovali neplánovaně, protože vám třeba nevyšel čas, nebo jste si nedostatečnou energii ze spánku dopřávali v podobě sladkostí, na které přijdou chutě. Je nutné, abyste si pohlídali příjem makroživin - nejen jejich celkový součet v kaloriích, ale zároveň jejich správný poměr. Není to samozřejmě jen o makroživinách, ale také o druhu potravin, co jíte. Snažte se přijímat více zeleniny a ovoce, namísto průmyslově zpracovaných potravin. Protože právě vláknina, kterou obsahuje hlavně ovoce a zelenina, nám zajišťuje správné fungování zažívání.

 

 

Máte nedostatek pohybu

Výživa je rozhodně prvním krokem, pokud chcete zhubnout a udržet si váhu, ale důležité je také cvičení. Když se pravidelně hýbete, nakopnete tím svůj metabolismus na vysokou rychlost. Protože vaše tělo pracuje tvrději, začíná také požadovat, aby ho poháněly živiny namísto nezdravého jídla. Opravdu je dvacetkrát snazší říci tomu koláčku NE, když pravidelně cvičíte a máte stravu pod kontrolou. Samozřejmě zdravý životní styl ohledně pohybu nezahrnuje jen to, že si určíte, že budete buď každý den nebo každý druhý den cvičit, ale celkový pohyb během dne. Pokud celý den sedíte u počítače díky home office a pak si 30 minut zacvičíte, tak vás to opravdu nevytrhne a nečekejte kdo ví jaké změny ohledně vaší postavy a váhy. Je třeba, abyste se obecně více hýbali a třeba chodili denně na hodinovou procházku, nebo zařadili jiný pohyb, díky kterému se zvýší váš výdej. Může to být klidně používání schodů namísto výtahu, nebo že vystoupíte o zastávku dříve, když jedete do práce nebo kamkoliv jinam.

 

Vaše dieta je přiliš přísná

 

Dobře, vraťme se zpět k tomu, co jíte, protože je to opravdu velmi důležitá součást celého hubnutí. I když víte, jak zhubnout pomocí nárazové diety, je rozdíl mezi touto krátkodobou dietou a udržováním se na nějakém bodě. A to proto, že jediným způsobem, jak si udržet své výsledky, je udržet vaše kalorie pod kontrolou. Nyní nemluvíme o nějakém šíleném omezujícím způsobu stravování. Právě naopak!

Věc zní takto: Když držíte bláznivou tvrdou dietu, tak se i takto cítíte… Toužíte po spoustě věcí a po celou dobu máte hlad. Není pro vás reálné, abyste zůstali ve stavu, kde jste chtěli. Proto je nutné, abyste jedli dostatek pro to, abyste mohli normálně fungovat, protože nízký příjem kalorií se na vás projeví hned několikrát. Ať jsou to změny nálad, neustálé napětí, neustálé myšlenky na další jídlo, únava, stres a tak dále. Často se také stává, že právě díky stresu se naše tělo přepne do režimu, kdy si hlídá vše, co přijmeme a nepodaří se nám díky tomu zhubnout už vůbec.

Snažte se jíst kvalitně a dostatečně. Také spěte cca 7-8 hodin, aby vás nedostatek energie během dne nedohnal k tomu, abyste si dali nějaké příliš kalorické jídlo, po kterém vám bude poté akorát těžko. A pitný režim? Tak to je snad samozřejmost, ale jsou dny, kdy se nám to nevede tak, jak bychom si přáli a můžou nás pak trápit jak chutě, tak bolesti hlavy.

 

Trápíte se hladem

To je v celkem podobném duchu. Pokud vás chybějící snídaně zanechá úplně hladové dokud nejdete na oběd, připravujete se na neúspěch. Jít na oběd s pocitem hladu pravděpodobně znamená, že budete jíst příliš rychle. Znamená to také, že vás bude lákat méně výživné jídlo ba více kalorické. Poslouchejte své tělo. Neměli byste být neustále hladoví. Přílišné omezování jídla může vést k následnému přejídání se a špatnému výběru jídla, takže je pak vaším nepřítelem, pokud se snažíte zhubnout či váhu udržet.

 

Nemáte dostatečnou podporu

Právě jste přišli na to, jak správně hubnout, co je třeba vědět a dodržovat. Ano, je to těžké a je to běh na dlouhou trať, ale věřte, že pokud vydržíte, výsledky se jistě dostaví. Je naprosto jasné, že se někdy budete potýkat s tím, že nějaký den nebudete mít prostě z ničeho nic sílu na trénink, nebo se kvůli nějakým příležitostem nebudete pevně držet vašeho stravování, ale pokud to přijmete a dále budete stravu dodržovat, tak se pro jednou nic neděje. Nejlepší je, pokud si najdete nějakého parťáka, se kterým se budete navzájem podporovat, protože ve dvou se to vždy lépe táhne.

 

 Do fitka, na běhání nebo na procházku můžete vzít naše dámské fitness legíny Motion, které jsou z pružného a bezešvého materiálu.