Nejlepší vitamíny pro zdravé vlasy, nehty a pokožku

nejlepší vitamíny na vlasy a nehty

Nejlepší vitamíny na vlasy a nehty

Pevná výživa je klíčem téměř ke všem aspektům zdraví a udržování zdravého vzhledu se nijak neliší. Všichni víme, jak důležité jsou makroživiny (tuky, sacharidy a bílkoviny), ale často je to náš příjem mikroživin (vitamínů a minerálů), který může být zanedbáván, zvláště s velkým množstvím zpracovaných potravin v mnoha našich dietách. Bohužel právě tyto vitamíny a minerály hrají největší roli při udržování zdravého vzhledu.

Nemusíte se však bát, nastínili jsme, které vitamíny a minerály potřebujete k udržení zdravých vlasů, pokožky a nehtů a také kde je najít. Naše horká novinka jsou legíny do fitka 3D Mesh, koukněte na našem eshopu.

Vitamín A

Vitamin A, známý také jako retinol, je jednou z nejdůležitějších sloučenin pro naše zdraví. Všechny buňky potřebují k růstu retinol, včetně vlasových a kožních buněk, a u těch, které mají nedostatek vitamínu A, je známo, že trpí vypadáváním vlasů. Částečně je to kvůli důležité úloze retinolu při tvorbě kožního mazu, který zvlhčuje pokožku hlavy, aby byly vlasy zdravé, to samozřejmě také pomáhá udržovat zdravou pokožku. Nejlepšími zdroji vitaminu A jsou mléčné výrobky, vejce a mastné ryby, ale lze jej konzumovat také z rostlinných zdrojů, jako jsou sladké brambory a špenát.

Vitamíny B

Komplex vitamínů B, který se skládá z celkem 12 vitamínů, hraje důležitou roli ve zdraví našich vlasů, pokožky a nehtů tím, že k nim přenáší kyslík a živiny. Vitamin B7, neboli biotin, je možná nejprominentnějším z nich a lze jej nalézt téměř ve všech doplňcích krásy. Je produkován přirozeně bakteriemi ve střevech a ty, které mají nedostatek, mohou vykazovat příznaky vypadávání vlasů a vyrážky, stejně jako lámavé nehty.I když je nedostatek vzácný, měli byste se stále ujistit, že jíte potraviny, jako jsou vejce, ořechy, celozrnné výrobky, játra a banány, abyste se tomu vyhnuli. Vitamíny B2 a B3 – obsažené v mase, vejcích, pšenici a mléčných výrobcích – pomáhají podporovat zdravou pokožku a vitamíny B9 a B12 pomáhají podporovat pevnost nehtů a snižují lámavost. Vitamin B9 se nachází v tmavě zelené zelenině a citrusových plodech, zatímco B12 se nachází v mase, drůbeži a rybách.

Vitamín C

Vitamin C se nachází ve vnější a vnitřní vrstvě kůže a je silným antioxidantem, který pomáhá chránit vaše tělo před oxidačním stresem způsobeným volnými radikály. Tyto volné radikály mohou narušit růst vlasů, způsobit suchou pokožku a dokonce i vrásky. Vitamin C, který se nachází především v citrusových plodech, také pomáhá vytvářet kolagen, který je jedním ze stavebních kamenů vašich vlasů a pokožky!

Vitamín D

Přestože odborníci na pleť vám řeknou, abyste se vyvarovali nadměrného vystavování se slunci, sluneční světlo a jeho UV paprsky jsou extrémně důležité pro tvorbu vitamínu D, který podporuje zdravou pokožku a vlasy. Vitamin D pomáhá vytvářet nové zdravé kožní buňky a vlasové folikuly, což jsou póry ve vlasové pokožce, kterými mohou růst nové vlasy. Nedostatečná konzumace vitaminu D je spojena s vypadáváním vlasů, a proto byste se měli ujistit, že konzumujete hodně tučných ryb, vaječných žloutků, červeného masa nebo můžete užívat velmi oblíbený doplněk vitaminu D.

vitamín b potraviny

Vitamín E

Vitamin E působí podobným způsobem jako vitamin C v tom, že je antioxidantem a absorbuje škodlivé UV světlo, aby minimalizoval poškození, což zabraňuje vzniku tmavých skvrn a vrásek. Vitamin E, který se většinou nachází v rostlinných olejích, listové zelenině a semenech, může také působit proti suché pokožce, ke které dochází v důsledku nedostatku kožního mazu.

Selen

Možná nejméně známá položka na tomto seznamu, selen je základní minerál, který působí jako antioxidant. Jak víme, znamená to, že chrání před přebytečnými volnými radikály, které způsobují oxidační stres a poškozují zdravé buňky, včetně vlasů, pokožky a nehtů. Jelikož je selen esenciální minerál, vaše tělo si ho nedokáže vyrobit a musí být přijímáno ve stravě. Nejvyšší obsah selenu mají para ořechy, mořské plody, mléčné výrobky a maso z orgánů.

Železo, zinek a hořčík

Železo je životně důležitý minerál, který je nezbytný pro růst a vývoj a vaše tělo ho využívá k tvorbě hemoglobinu, který přenáší kyslík do všech vašich buněk, včetně nehtů. Železo jako takové je nesmírně důležité pro zdraví vašich nehtů a běžně se vyskytuje v listové zelenině, hovězím mase, kuřecím mase a rybách. Podobně se hořčík významně podílí na růstu nehtů díky své roli při syntéze bílkovin a více než 50 % z nás má nedostatek tohoto vitamínu. Celá zrna, listová zelenina a mandle jsou dobrým zdrojem hořčíku, takže je určitě zařaďte do svého jídelníčku. Je známo, že zinek udržuje zdravé vlasy, nehty a pokožku díky své důležité roli při růstu a opravě tkání. Vyskytuje se v mase a mléčných výrobcích, stejně jako v ořeších a luštěninách, takže příležitostí zařadit zinek do svého jídelníčku je spousta.

Závěr

Právě jsme zde nastínili hodně vitamínů a minerálů a může znít obtížné zajistit, abyste je všechny konzumovali. Zdravá vyvážená strava s dostatkem zeleniny, obilovin, masa a luštěnin vás však krásně nastaví, abyste všechny tyto mikroživiny zasáhli. Vždy byste se měli nejprve zaměřit na celé potraviny, ale nebojte se, pokud máte dietní potřeby, které znamenají, že nemůžete konzumovat určité potraviny z tohoto seznamu, můžete vždy užívat vitamínové doplňky stravy, abyste udrželi své vlasy, pokožku a nehty zdravé. My vám každopádně doporučujeme užívat multivitamin, protože tyto mikroživiny jsou nesmírně důležité i pro další aspekty vašeho zdraví.

Přečtěte si další článek jaký je nejlepší zdroj vitamínu D.