Můžou omega-3 mastné kyseliny prodloužit váš život?

omega-3 účinky na stáří

 

Existuje tolik různých doporučení, jak žít zdravěji. Jezte svých 5 jídel denně, nepijte slazené nápoje, jezte ořechy, dostatečně spěte, vyhýbejte se zpracovaným potravinám. Je snadné ztratit přehled. Naštěstí se pro vás zaměřujeme na jednu konkrétní věc. A to je Omega 3. Minulý týden vyšla nová studie o výhodách omega-3 a ukázaly se být docela působivé. Zde jsou výsledky studie.

Omega-3 mastné kyseliny a účinky na délku stáří

Vědci analyzovali údaje o hladinách mastných kyselin v krvi u 2200 lidí starších 65 let po dobu 11 let. Cílem bylo pochopit, které mastné kyseliny fungují jako dobré prediktory úmrtnosti. Výsledek ukázal, že omega-3 plní tuto roli. Když uslyšíte mastné kyseliny, váš mozek automaticky převezme to nejhorší, to nezní zdravě, že? Špatná odpověď. Studie ukazuje, že začlenění omega-3 do vaší stravy může prodloužit vaši délku života o téměř 5 let, což je stejné množství času, o kterém se předpokládá, že vám zkrátí život, pokud pravidelně kouříte. Tak přidejte lososa do košíku. Přestože byla studie provedena pouze na Američanech, lze ji považovat za převážně reflektující populací jako celek. Pokud tomu však nevěříte, předpokládá se, že existuje nová studie analyzující účinky napříč skupinou evropského původu, ale na to možná budete muset počkat 11 let.

Co tedy můžete pro sebe udělat?

Naše tělo bohužel nevytváří omega-3 mastné kyseliny samostatně. To znamená, že musíme najít zdroj v naší stravě. Špatné zprávy pro všechny vegany. Jakékoli mastné, tučné ryby, jako je losos a sardinky, jsou vynikajícím zdrojem omega-3. Ve skutečnosti se doporučuje jíst mastné ryby dvakrát týdně. Není to však jediná možnost, chia semínka, fazole a edamame jsou také plné omega-3. Alternativně, pokud byste raději neměnili svůj jídelníček nebo se váš rozpočet nemohl rozšířit o zdravého lososa, víme, že ten náš ne, pak mohou být doplňky omega-3 velmi užitečné. Průměrná porce lososa obsahuje 730 miligramů omega 3 a jeden doplněk může obsahovat 1 000 miligramů. Podle tabulky je to doporučený denní příjem omega-3 1 000 mg pro ženy a 1 600 pro muže. Zní to tak, že doplňky mohou být nákladově nejefektivnější odpovědí!

 

omega-3 prodlouží život

Závěr

Nezáleží na tom, jak Omega-3 získáte, ale měli byste se ujistit, že uděláte alespoň malou změnu, abyste začlenili omega-3 do svého jídelníčku nebo do doplňkového režimu. Mořské státy to mají jednodušší, pro nás se lépe vyplatí vhodný doplněk. Na trhu je jich celá řada, stačí si jen vybrat. Z mé osobní zkušenosti by měli Omega-3 zařadit do svého jídelníčku všichni. Má mnoho blahodárných účinku na naše tělo a mozek. O tom jsme vám psali v našem předchozím článku, který se čistě zaměřoval pouze na Omega-3. Pro ty kdo neví, jaké pozitivní účinky mají, doporučuji přečíst. Jestli mají Omega-3 opravdu vliv na naše stáří, není se čemu divit, protože těch pozitivních účinků, které ovlivňují naše tělo je opravdu mnoho. Neměli byste také zapomínat na rostlinné Omega mastné kyseliny, které hrají velkou synergii právě s Omega-3. Určitě byste je měli vyzkoušet, no, jen pokud chcete žít déle.

 

V nabídce máme nejen dámské legíny ale i pánské legíny Nebbia, které jsou velmi populární na cvičení.