Náš provoz zůstává nepřerušen. Doporučujeme platby kartou nebo převodem, abyste se vyhnuli kontaktu s kurýrem nebo obsluhou.

7 nejlepší jídel bohatých na probiotika

jídla bohatá na probiotika

 

Probiotika jsou živé organismy ve vašem střevě, které je pomáhají udržovat zdravé. V posledních letech bylo zdraví střev spojeno s několika důležitými potenciálními přínosy pro zdraví, jako je zlepšení imunity, zdraví srdce a nálady

Pokud chcete posílit bakteriální profil střeva, můžete si vzít několik různých doplňků. Mezi ně obvykle patří řada různých kmenů probiotik. Existuje však také řada zdrojů potravy, které obsahují probiotika, a zahrnutí probiotik bohatých potravin do vaší stravy pomůže udržet vaše střeva zdravé.

Jaká probiotika existují?

Probiotika jsou druh zdravých bakterií. Ačkoli se bakterie obvykle považují za něco, čemu bychom se měli vyhnout, probiotika jsou dobrým druhem, pomáhají udržovat zdravý bakteriální profil ve vašem střevě.

I když existuje několik různých řetězců bakterií, některé z nejběžnějších jsou:

  •     Bifidobacteriume
  •     Lactobacillus
  •     Saccharomyces boulardii, což je druh kvasinek

 

Potraviny, které s největší pravděpodobností obsahují probiotika, jsou ty, které prošly fermentačním procesem. V procesu výroby potravin bude zničeno mnoho probiotik, takže většinu potravin bohatých na probiotika najdete v ledničce.

 

Probiotické potraviny

Jogurt

Jogurt, který je dobrým zdrojem bílkovin a vápníku, je vyroben z fermentovaného mléka a obsahuje probiotika, která pomáhají udržovat rovnováhu vašich střevních bakterií.

Hlavními kmeny probiotik v jogurtu jsou bakterie mléčného kvašení, jako je Streptococcus a Lactoballicus. Spotřeba těchto probiotik je spojena se zlepšením intolerance a zácpy na laktózu.

Kombucha

Kombucha je fermentovaný čaj, o kterém se uvádí, že je v severovýchodní Číně od roku 220 př. N.l. 3 Tradičně se vyrábí fermentací černého čaje, ale používá se také zelený čaj. Nejvýznamnější bakteriální kmeny v Kombucha jsou Komagataeibacter, Lyngbya, Gluconobacter, Lactobacilli a Bifidobacteria. Obsahuje také kvasinky Candida a Zygosaccharomyces

I když existují studie na zvířatech, které posilují pozitivní účinky přípravku Kombucha, v současné době chybí důkazy o dopadu přípravku Kombucha na zdraví lidského střeva.

Kefír

Kefír je fermentovaný nápoj vyrobený z kravského nebo kozího mléka. Bylo spojeno s řadou zdravotních výhod, včetně gastrointestinální imunity, hojení ran a snižování hladiny cholesterolu.

Nejčastěji se vyskytující bakterie v kefíru jsou Lactobacillus, Lactococcus, Streptococcus a Leuconostoc. Kefír také obsahuje velké množství populací kvasinek, jako jsou Saccharomyces, Kluyveromyces a Candida.

Kimči

Kimchi je tradiční korejské jídlo, které se obvykle skládá z fermentované zeleniny, jako je zelí a ředkvičky. Má podobné zdravotní výhody jako jogurt a jiné mléčné probiotické potraviny.

Vzhledem k tomu, že kimči se skládá převážně z brukvovité zeleniny a dalších funkčních zdravých potravin, jako je česnek a zázvor, lze jej určitě považovat za zdravý doplněk vaší stravy. Hlavními probiotiky v kimči jsou bakterie mléčného kvašení. Kimchi je spojována s několika různými přínosy pro zdraví, včetně podpory imunity a zdraví pokožky.

Miso

Miso je tradiční japonská pasta vyrobená z fermentované sóji. Miso se obvykle používá do polévky a uváděné přínosy pro zdraví zahrnují zlepšenou imunitu a trávení

Bylo prokázáno, že miso obsahuje probiotické druhy Lactococcus a Bacillus. Miso je také bohaté na minerály a různé vitamíny, jako jsou vitamíny B, E, K a kyselina listová.

Tempeh

Japonský produkt tempeh je další probiotická potravina vyrobená z fermentovaných sójových bobů. Díky bílkovinám ze sójových bobů může být tempeh dobrou alternativou masa pro vegetariány a vegany a je také dobrým zdrojem zdravých mononenasycených a polynenasycených tuků.

Ukázalo se, že konzumace tempehu zvyšuje hladinu Bifidobacterium a Escherichia coli ve střevě.

Zelí

Zelí se skládá z fermentovaného zelí a je plné zdravých vitamínů, jako jsou A, B, C a K.

Hlavními probiotickými druhy zelí jsou L. mesenteroides, L. plantarum a L. brevis. Kysané zelí také obsahuje velké množství histaminu, takže lidé trpící alergiemi nebo sennou rýmou by měli být opatrní.

 

Závěr

Probiotika jsou důležitá pro udržení zdravého zažívání, což má řadu pozitivních účinků na celkové zdraví. Ačkoli můžete probiotika získat jako doplněk, najdeme je také u široké škály potravin bohatých na probiotika ve vaší stravě a pomůžou vám udržet vaše střeva a celkové zdraví pod kontrolou.

 Naše dámské fitness oblečení je ideální volbou do fitka. Legíny na cvičení, které si zamilujete. Pohodlný střih a kvalitní materiál.