Jaké jsou důvody, proč se nám nedaří zhubnout?

proč mi nejde zhubnout

Proč se mi nedaří zhubnou?

Hubnutí je jedním z nejtěžších cílů ve fitness. Ať už se snažíte vidět nějaký pokrok, nebo jste zastavili, je nepochybně neuvěřitelně těžké se v tom zorientovat, jak fyzicky, tak psychicky, protože to vyžaduje výrazné změny životního stylu.

Metabolismus

Porozumění svému metabolismu, konkrétně bazálnímu metabolismu (BMR), je zásadní pro dosažení pokroku. Ale jak hubnete, vaše BMR klesá, protože vaše tělo potřebuje méně kalorií. Protože BMR je energie, kterou potřebujeme k udržení našeho těla k životu, pokud máte větší tělo, spálíte více energie. To je důvod, proč se všechny online kalkulačky kalorií ptají na vaši tělesnou hmotnost. Svaly, tělesný tuk a všechny vaše vnitřní orgány využívají energii. Čím více svalů máte, tím více energie spotřebujete. Na druhou stranu, když hubnete, ztrácíte tělesný tuk a často ztrácíte svaly a dokonce i některé vnitřní orgány se mohou trochu zmenšit. To znamená, že jak hubnete, klesá i váš bazální metabolismus.

Hormony, hormony, hormony

Kolísající hormony hrají obrovskou roli při hubnutí. Některé hormony chuť k jídlu snižují, jiné ji zvyšují. Na prvním místě je leptin, hormon snižující chuť k jídlu. Bohužel pro ty, kteří se snaží zhubnout, tak jim tento hormon s hubnutím klesá. Leptin je hormon produkovaný našimi tukovými buňkami a obecně platí, že čím více tuku na těle máte, tím vyšší jsou vaše hladiny leptinu. Leptin je hormon sytosti, což znamená, že pomáhá snižovat chuť k jídlu. Takže když ztratíme tělesný tuk, nebo dokonce když jíme méně kalorií než normálně, produkujeme méně leptinu a tím se hlad zvyšuje.“

Ghrelin

Hormon, který zvyšuje hlad a který se zvyšuje při hubnutí. Ghrelin je další hormon produkovaný v žaludku, který má opačný účinek než leptin, zvyšuje hlad, a když držíme půst, omezujeme kalorie nebo případně ztrácíme svalovou hmotu kvůli dietě, ghrelin se zvyšuje a nutí vás vykrást ledničku.

Máme to v genech

Proč tedy naše těla takto fungují? Jde o naší historii v rodině. Přemýšlejte o tom, pokud jste žili na pláních Afriky před 200 000 lety a byl tam hladomor, kdo si myslíte, že by žil déle, někdo, kdo je super aktivní s rychlým metabolismem, který neustále spaluje tuky nebo někdo, kdo drží tuk a moc se nehýbe? Nemluvě o tom, že většina z nás v západním světě má přístup k levnému (a frustrujícímu chutnému) rychlému občerstvení, které se skládá z rafinovaných sacharidů a tuků, které vás ani nezasytí.

genetika

Není to vaše chyba 

Vezmeme-li v úvahu všechny tyto proměnné, není překvapením, že hubnutí je náročné. Pokud jste v minulosti bojovali s hubnutím, chci, abyste věděli, že to není vaše chyba. Naše současné potravinové prostředí, které se zaměřuje na přebytek, a naše biologie zaměřená na dlouhodobé přežití se spojují, aby bylo hubnutí zatraceně těžké.

Využijte nás slevový kupon na dámské fitness legíny, které najdete na slevových portálech.

 

Závěr

Pokud v tuto chvíli pracujete na dosažení cíle v oblasti hubnutí a snažíte se dosáhnout jakéhokoli pokroku, vězte, že je to pravděpodobně způsobeno jedním z těchto velmi přirozených faktorů, které jsem tady zmínil. Hubnutí je v dnešní době těžké, protože na nás čeká mnoho nástrah. Nezapomeňte na to, že někdo má geneticky usnadněno v oblasti hubnutí a někdo je na tom hůře. Vždy byste měli spálit více kalorií než přijmete, jedině tak budete hubnout. Nic se ale nesmí přehánět. Drastické diety jsou také špatné a může pak dojít k jojo efektu, ale o tom někdy příště.