Náš provoz zůstává nepřerušen, pro rychlejší doručení objednávky doporučujeme využít Zásilkovnu. Ostatní dopravci mohou být přetížení.

Co je to estrogenová dominance?

zvýšený estrogen

 

Co je to estrogen?

Estrogen není jeden hormon, ale celá skupina pohlavních hormonů, které produkují vaječníky u žen a u mužů se vytváří enzymatickým procesem. Hraje roli v mnoha reakcích a funkcích těla, jako je rovnováha tekutin. Obvykle je spojován s věcmi, které se vyskytují v ženských tělech, ale možná si neuvědomujete, že pomáhá udržovat vaše kosti v dobrém zdravotním stavu a zároveň vyvažuje váš cholesterol a podporuje dobrou noc. Nejen to, ale estrogen je také dobrý pro zdravou pokožku a udržení zdravých močových cest. U mladých dívek přináší estrogen změny v těle během puberty a je zodpovědný za vývoj prsou a začátek menstruace. V první části měsíčního cyklu estrogen řídí výstelku dělohy, zatímco během těhotenství placenta vytváří estrogen. Estrogen je také to, co udržuje období kojících matek na uzdě.

Estrogen má také schopnost rozšiřovat krevní cévy a může pomoci s některými příznaky menopauzy, jako jsou návaly horka, noční pocení a suchost v pochvě. Je to proto, že mnoho příznaků menopauzy je důsledkem nedostatku estrogenu.

 

Co je to estrogenová dominance?

 

Přestože jsou příznaky nedostatku estrogenu tak dobře známé, co se stane, když je ve vašem těle příliš mnoho estrogenu. Toto je známé jako dominance estrogenu nebo jinými slovy, když vaše tělo má příliš mnoho estrogenu nebo nedostatek progesteronu, aby vše fungovalo tak, jak má. K estrogenové dominanci obvykle dochází, když ženy ve věku 30 až 40 let vstupují před menopauzu, když se během jejich měsíčního cyklu neuvolňuje vajíčko. Když k tomu dojde, estrogen převažuje nad progesteronem. Ale nejde jen o menopauzu. K estrogenové dominanci může dojít také tehdy, když je váš tělesný tuk přes 28%.

V ostatních případech to může být důsledek toho, že se tělo nezbaví přebytečného estrogenu, což může souviset s dietou. Pokud ve stravě nemáte dostatek vlákniny a zdravých tuků nebo pokud je ve vaší stravě příliš vysoký obsah sacharidů, tělo někdy kvůli zácpě nedokáže přemístit odpad a přebytek estrogenu tak, jak by mělo. Dalším faktorem, který může způsobit dominanci estrogenu, je stres. Příliš mnoho stresu může způsobit, že váš stres a hormony ukládající tuky budou jednat odlišně, což může způsobit hormonální nerovnováhu spolu s nadledvinovou únavou.

 

Jaké jsou příznaky estrogenové dominance?

 

Příliš mnoho estrogenu nebo nedostatek progesteronu je častější, než si myslíte a příznaky mohou být nepříjemné a zdánlivě nesouvisející. Zde jsou některé z nejčastějších příznaků, které můžete zaznamenat:

 

  •     Nadýmání
  •     Bolavá prsa
  •     Migrény a bolesti hlavy
  •     Únava
  •     Chladné ruce a nohy
  •     Ztráta vlasů
  •     Přibývání na váze
  •     Pomalejší metabolismus
  •     Nespavost
  •     Nízká sexuální touha
  •     Problémy s obdobím
  •     Problémy se štítnou žlázou
  •     Endometrióza
  •     Změny nálady
  •     Podrážděnost
  •     Deprese
  •     Neplodnost a potrat
  •     Fibroidy
  •     PMS
  •     Mozková mlha
  •     Problémy s pamětí

 

Jak bojovat s estrogenovou dominancí

 

Pokud vás znepokojuje některý z výše uvedených příznaků, je důležité nejprve si promluvit se svým lékařem. Potěší vás, že existují věci, které můžete udělat, abyste pomohli tyto příznaky zvládnout a léčit sami doma, takže můžete převzít kontrolu nad situací a udělat vše pro to, abyste se cítili co nejlépe.

 

  1. Nakládání s odpady

Protože vaše tělo potřebuje a chce se zbavit přebytečného estrogenu, měli byste mu k tomu dopomáhat podporou trávicího systému. Jít ven a koupit si laxativa by nemělo být vaším prvním přístavem, ale dostatek vlákniny ve vaší stravě zabrání tomu, aby se přebytek estrogenu znovu vstřebal do vašeho těla. Zatímco přemýšlíte o tělesném odpadu, budete muset ušetřit myšlenku na játra, která je zodpovědná za filtrování zbytečných věcí v krvi. Aby vaše játra účinně odfiltrovala nadbytečný estrogen, budete muset přestat pít alkohol, kouřit a vyřadit.

 

  1. Výživa

Vyhýbejte se rafinovaným potravinám, jako jsou zpracované, mražené a nezdravé potraviny. Ujistěte se, že přijímáte do těla zdravé tuky ve formě omega-3 a omega-6 mastných kyselin, které můžete získat z ořechů a mastných ryb a také zajistěte, abyste jedli dostatek bílkovin.

 

  1. Cvičení

Pravidelný kardiovaskulární trénink a trénink ve fitku vám nejen pomohou zvládnout váhu, ale také vám pomohou snížit stres. Udělejte si čas na trochu cvičení, může být perfektní příležitost soustředit se na sebe.

 

Oblíbená značka Better Bodies, zahrnuje do našeho sortimentu dámské fitness legíny, sportovní podprsenky, topy, mikiny a tepláky.

 

Závěr

Estrogen dominuje, když je ve vašem těle příliš mnoho estrogenu nebo nedostatek progesteronu. Může ovlivnit ženy během menopauzy, ale může také nastat, když je váš tělesný tuk příliš vysoký nebo vaše strava není v rovnováze. Odpověď je promluvit se svým lékařem a věnovat více času péči o sebe. Přidejte do své stravy více vlákniny, omezte zbytečné množství kofeinu a alkoholu a zjistěte, jak vám cvičení může pomoci zvládnout stres.