Náš provoz zůstává nepřerušen. Doporučujeme platby kartou nebo převodem, abyste se vyhnuli kontaktu s kurýrem nebo obsluhou.

Proč mít zdravá střeva?

zdravá střeva

 

Naše střeva hrají úžasně rozmanitou a důležitou roli v našem zdraví. Od trávení přes imunitu, produkci důležitých signálních molekul až po duševní zdraví, do všeho je zapojeno střevo a jeho zhruba 100 bilionů mikrobiálních obyvatel.

Jak naše střeva ovlivňují výkon při cvičení a regeneraci po cvičení

Ano, naše střeva ve skutečnosti hrají důležitou roli. A co víc, cvičení ve skutečnosti hraje roli při zlepšování našeho střevního mikrobiomu, díky jeho účinku na podporu větší mikrobiální rozmanitosti (indikátor lepšího zdraví střev).

Funkce střev

Podstatou skvělého výkonu a regenerace je základ dobrého zdraví. Čím je člověk zdravější, tím lépe bude moci podávat výkony a lépe se zregeneruje.

Role střev ve zdraví je, jak jsme zmínili, neuvěřitelně různorodá.

Jednou z hlavních funkcí zdraví střev je jejich role v imunitě. Střevo je hlavním bojištěm, na kterém se vede válka o imunitu. Je domovem drtivé většiny našich imunitních buněk a místem, kam se snaží dostat většina vnějších útočníků

Zanícené střevo může být náchylnější k těmto útočníkům, protože integrita výstelky střeva klesá (což umožňuje větší volný pohyb do a ven z lidského systému). Chronický stres, špatná strava a stravovací návyky mohou vést k zánětu střev.

 

Sportovci a zdravá střeva

Nebudete podávat nejlepší výkon nebo se adekvátně regenerovat, pokud vám nebude dobře, takže byste měli dělat maximum, abyste se postarali o své trávení, abyste tomu zabránili.

 

Aby sportovec měl zdravá střeva, je důležité:

  •     Jezte rostlinnou stravu
  •     Jezte méně potenciálně zánětlivých potravin, ultra zpracovaných potravin a alkoholu
  •     Zvládejte stres co nejlépe

Gastrointestinální problémy, které se mohou vyskytnout u osob se špatnou stravou, kteří jsou nadměrně stresovaní, a dokonce i u těch, kteří splňují kritéria syndromu relativního nedostatku energie (RED-s) (což je stav, kdy jsou sportovci chronicky vyčerpaní), mohou mít významně nepříznivý dopad na výkon. Špatné zdraví střev může také inhibovat vstřebávání živin, což je důležitý faktor pro zotavení, a také může narušit produkci energie, která může ovlivnit výkon. I když zlepšení kvality stravy a zvládání stresu může významně ovlivnit vaše zdraví střev, sportovci možná budou chtít zvážit začlenění dalších pomůcek na podporu svého trávení.

Doplňky ke zlepšení zdraví střev

Omega – 3

Bylo prokázáno, že zlepšují zdraví střev snížením zánětu a dalších cest. Dosažení alespoň 2 porcí mastných ryb, jako je losos nebo makrela (obecně platí pro tmavší nebo více oranžově zbarvené ryby), by vám mělo pomoci splnit příjem.

Suplementace může být pro některé životaschopnější volbou (pokud nejste milovníky ryb) a celkově je lze považovat za záchrannou síť. To také znamená, že místo toho můžete přidělit kalorie z poměrně kalorických hustých zdrojů ryb jiným potravinám prospěšným pro zdraví (jako je ovoce a zelenina bohatší na protizánětlivé látky). K dispozici je také omega-3 veganská alternativa. Bylo také zjištěno, že probiotické doplňky jsou prospěšné pro udržení zdraví střev

 

Cvičení a výkon

Zdravé střevo je základní složkou našeho celkového zdraví. V podstatě pomáhá udržovat většinu našeho těla v provozu, protože je schopné se přizpůsobit stresorům. I když jsme mluvili hodně o tom, jak zánět ovlivňuje střeva a problémy, které mohou mít vliv na náš výkon a regeneraci, je také důležité si uvědomit roli, kterou střevo hraje při regulaci zánětu. Vědci se navíc domnívají, že střevo hraje důležitou roli v optimálním zdraví kostí. Střevní mikrobiom údajně reguluje kostní hmotu změnou skeletálního imunitního systému, ovlivňuje regulaci hormonů a produkuje chemické látky související s podporou kostní hmoty.

Závěr

Střevo má neuvěřitelně různorodou roli v lidském zdraví a je to povaha této rozmanitosti funkcí, která může ovlivnit výkon a regeneraci sportovce.

 

Zdravé střevo znamená:

  •     Jsme méně náchylní k nemocem
  •     Jsme schopni trávit a vstřebávat živiny efektivněji
  •     Lepší stav duševního zdraví
  •     Lepší regulované úrovně zánětu
  •     Retence a optimalizace kostní hmoty

 

Všechny body výše uvedené jsou klíčem k tomu, aby sportovec byl nejzdravější, sportovce povede k nejlepším výkonovým schopnostem i schopnosti efektivně se zotavit.

K celkovému zlepšení zdraví je také důležitý pohyb a k němu vhodné dámské fitness oblečení, které pro vás přidáváme.