Vyměňte nezdravé za zdravé svačiny

zdravé svačiny při hubnutí

Zdravé svačiny při hubnutí

Jíst zdravě je zvyk a je to zvyk, který je mnohem snazší dodržovat, když máte nastavenou rutinu a strukturu dne (snídaně v 8:00, oběd ve 13:00 a večeře, když se vrátíte z práce v 7:00 odpoledne). Když mají lidé stanovenou rutinu pro své jídlo, mají tendenci se od ní příliš nevzdalovat, jejich stravovací návyky jsou poměrně konzistentní a svačinky jsou méně pravděpodobné. Mnoho z nás má opět home office. Nyní se mnozí z nás přistihují, že pracujeme z domova, bez předem stanovených časů přestávek a s lednicí plnou dobrot jen pár metrů od nás, díky čemuž je svačina po celý den mnohem lákavější. Se vším, co se právě teď děje, vyhýbání se svačince je pravděpodobně tou nejmenší starostí lidí, takže vám nebudeme říkat, abyste svačiny odložili, ale místo toho navrhneme nějaké zdravé varianty. Koneckonců, malé změny mohou přinést velký rozdíl. Provedení těchto malých, jednoduchých změn je skvělý způsob, jak udržet svůj denní příjem kalorií nižší, zajistit, že zůstanete na cestě za svými cíli, a aby se domácí cvičení ještě více vyplatilo.

Zde jsou některé z našich oblíbených super jednoduchých svačinek, abyste měli jistotu, že dostáváte tu správnou výživu, abyste byli zdraví, jak fyzicky, tak psychicky.

Vyměňte tepláky za naše legíny do fitka a uvidíte, že už nebudete chtít nic jiného.

Čokoládová tyčinka – Vyměňte za proteinové tyčinky

Čokoládové tyčinky jsou oblíbenou sladkou pochoutkou téměř v každé domácnosti, ale bohužel nám neposkytují mnoho nutričních výhod a snadno zkonzumujeme stovky prázdných kalorií na porci. Vyměňte místo toho za proteinové tyčinky a získáte svačinu, která má vysoký obsah bílkovin a vlákniny, ale zároveň nízký obsah cukru, a to vše a přesto uspokojí vaši touhu po čokoládě, některé mají i polevu z hořké čokolády.

Sušenky – Vyměňte za sušené ovoce bez přidaného cukru

Stejně jako čokoláda jsou sušenky další svačinovou základnou. Ale opět nám neposkytují o moc víc než touhu vrátit se do skříně pro další hrst. Když přejdete na sušené ovoce, nemůžeme slíbit, že nedostanete stejné impulsy (ve skutečnosti vám to můžeme téměř zaručit), ale až se vrátíte pro další porci, víte, že dostanete mnohem více dobrých věcí, které se dostanou do vašeho těla a pomohou vám pohánět vaše pracovní dny. Jsou většinou plné vitamínů a vlákniny, což je rozhodně lepší varianta.

Klasické dipy – vyměňte za hummus

Pokud jste se během sledování seriálu na Netflixu, pustili do svého oblíbeného jídla, určitě jste zvolili nějaký dip nebo omáčku. Tyto věci obvykle obsahují majonézu, zakysanou smetanu a sýr, tak se kalorie mohou rychle sčítat, a to bez ohledu na nachos nebo chipsy. Vyměnit klasické dipy za hummus, je to snadný způsob, jak snížit kalorie a také zvýšit příjem bílkovin a díky celé řadě dostupných příchutí budete mít stále na výběr z různých chutí.

Cereálie – vyměňte za kaši

Chytit misku cereálií může být snadnou volbou pro rychlou a jednoduchou snídani, ale většina z nich obsahuje mnohem více cukru, než si můžete myslet na přední straně krabice. Při výběru zdravé snídaně se chcete zaměřit na takovou, která má nízký obsah cukru a vysoký obsah vlákniny, abyste svůj den nastartovali co nejlépe a poskytli vám dlouhotrvající energii až do odpoledne. Zde přichází na řadu ovesná kaše. Kaše je plná vlákniny a komplexních sacharidů, ale to nejsou jediné výhody skromného ovsa. Udělejte si misku kaše a budete mít také užitek z řady živin, včetně hořčíku, železa, zinku a vitaminu B, a zároveň vám pomůže snížit hladinu cholesterolu.

Čokoládové pomazánky – Vyměňte za kakaové mandlové máslo

Je to jedna z těch svačin, kde se vám navrhovaná velikost porce zdá žalostně malá a nakonec si dolijete ovesnou kaši nebo si topinky namažete vrchovatou lžící, což je skvělé pro vaše chutě, ale ne tak dobré pro obvod pasu. Téměř nezjistitelná výměna za kakaovo-mandlové máslo je skvělý způsob, jak si dát pořádnou svačinu, ale pouze tentokrát získáte spoustu zdravotních výhod, protože obsahuje vápník, měď, vlákninu, protein a vitamín E.

Brambůrky – vyměňte za popcorn

Pokud po otevření jednoho balíčku brambůrek skončíte na posledním kousku brambůrku, pak by to chtělo zkusit vyměnit je, za něco méně kalorického. Jejich vysoký obsah tuku a soli je činí téměř příliš neodolatelnými, než aby je bylo možné je nejíst, takže nejlepší možností je, když je vůbec nebudete kupovat. Místo toho se rozhodněte pro nízkokalorickou a nízkotučnou variantu popcornu. Nejen, že je to v tuto chvíli zdravější varianta, ale její vyšší obsah vlákniny vám také pomůže cítit se více sytí a pomůže předejít dalšímu pozdějšímu mlsání.

Palačinky – Vyměňte za Proteinové palačinky

Pokud jste si našli přes den trochu více času, možná zjistíte, že trávíte trochu více času pečením a palačinky jsou vždy oblíbenou možností pro celou rodinu. Palačinky podle klasického receptu však mohou mít vysoký obsah cukru a tuku, tak proč je nevyměnit za proteinové palačinky a získat stejně skvělou chuť, ale s méně než 1 g cukru na porci, nabité bílkovinami a vlákninou a pouze 75 kalorií na palačinku.

 

čerstvé ovoce

Ovocná šťáva – vyměňte za čerstvé celé ovoce

Ovocná šťáva je často považována za zdravou volbu, když hledáte denní dávku mikroživin, ale často se stává, že procesem přeměny ovoce na ovocnou šťávu se ztrácí mnoho obsahu vlákniny. Vláknina hraje hlavní roli při správném fungování našeho těla, takže konzumace čerstvého celého ovoce je lepší možností, jak splnit svůj doporučený denní příjem. Jíst celé ovoce také znamená, že máte nižší skok v hladině cukru v krvi a lepší pocit sytosti.

Med – vyměňte za ochucené sirupy bez cukru

Med, který se používá k doplnění čehokoli od toastu přes palačinky až po jogurt, dokáže během dne rychle přidat velké množství kalorií nabitých cukrem do vašich svačin. Přechod na ochucené sirupy bez cukru a kalorií znamená, že si stále můžete užívat stejné svačiny jako dříve, ale můžete se dopřát více příchutí, které nebudou mít vliv na vaší dietu.

 

V tomto článku najdete zdravé smoothie recepty.