Vše co potřebujete vědět o esenciálních aminokyselinách

esenciální aminokyseliny

Esenciální aminokyseliny

Esenciální aminokyseliny (EAA) jsou stále oblíbenější a existuje jasný důvod proč. Pokud jste připraveni posunout své cvičení na další úroveň, přečtěte si vše, co potřebujete vědět o EAA. Možná tohoto skvělého pomocníka zařadíte i do své přípravy.

Co jsou esenciální aminokyseliny (EAA)?

Všichni říkají, že aminokyseliny jsou stavebními kameny bílkovin. Co to přesně znamená? Protein se skládá z dlouhých řetězců aminokyselin, které jsou složeny určitým způsobem. Hrají v těle strukturální i nestrukturální role. Ať už jde o tvorbu svalové a pojivové tkáně, buněčnou signalizaci, kognitivní činnost nebo podporu vaší imunity, bílkoviny jsou nesmírně důležité pro naše celkové zdraví. Proto by měly být přijímány ať už stravou nebo pomocí doplňků. Existuje 20 různých aminokyselin, z nichž 11 si tělo dokáže vyrobit samo. Zbývajících 9 je známých jako esenciální aminokyseliny, protože musí být získávány prostřednictvím stravy. Díky směsi všech 9 EAA je to skvělý způsob, jak zajistit, že dostáváte všechny EAA, které vaše tělo potřebuje. Někteří lidé věří, že mít směs všech 9 esenciálních aminokyselin je pro podporu budování svalů prospěšnější než směsi s několika vybranými EAA, třeba BCAA, které obsahují pouze základní stavební prvky, jakou jsou valin, leucin a izoleucin.

U nás můžete najít veškerý sortiment do fitkam doporučujeme naše fitness leginy na kterých si zakládáme a budou vaším nejlepším parťákem.

Zatímco EAA lze konzumovat kdykoli během dne, nejčastěji se používají před nebo během tréninku. To má zajistit, že jsou k dispozici pro tělo, aby je využilo, když je nejvíce potřebuje.

9 esenciálních aminokyselin jsou: Leucin, Isoleucin, Valin, Methionin, Histidin, Lysin, Tryptofan, Fenylalanin a Threonin. Všechny hrají v těle specifickou roli a zároveň fungují ve vzájemné synergii.

Proč byste měli užívat EAA?

Možná si říkáte, že pokud jsou všechny bílkoviny tvořeny aminokyselinami, musíte je přijímat dostatek prostřednictvím potravinových zdrojů? Pokud máte vyváženou stravu, tak ano. Pravděpodobně konzumujete slušné množství esenciálních aminokyselin, ale vždy je co zlepšovat.

Další zdroj EAA vás může podpořit z mnoha důvodů. Tyto důvody zahrnují, ale nejsou omezeny na:

aminokyseliny při tréninku

Držíte veganskou dietu

Potraviny bohaté na bílkoviny, jako je libové drůbeží maso, vejce a mléčné výrobky, nejsou vhodné pro vegany. V některých případech vám dodržování veganské stravy nemusí zajistit dostatek EAA každý den

Pravidelně cvičíte

Ať už cvičíte za účelem budování svalů nebo hubnutí, EAA jsou skvělou volbou pro maximalizaci vašeho potenciálu během tréninku. Nezapočítávají se do vašeho denního kalorického příjmu, takže jsou dokonalým řešením, které vás donutí dosáhnout vašich cílů.

Cvičíte na lačno

EAA jsou skvělým doplňkem, který je třeba zvážit, pokud rádi cvičíte nalačno. Jsou dokonalým doplňkem, když se snažíte vyhnout ztrátě svalové hmoty během tréninku nalačno. Je to proto, že současně pohánějí svaly pro trénink a přispívají k budování svalů.

Závěr

Esenciální aminokyseliny jsou skvěle zakulacenou a nepopiratelně užitečnou tréninkovou pomůckou, ze které může těžit každý. Ať už jsou vaše cíle jakékoli, bez ohledu na váš životní styl, existuje každý důvod, proč se jim věnovat. Jaká je lepší výmluva než je vyzkoušet, hledejte takové kde každá 15g porce obsahuje 5g leucinu. Najdete je s příchutí i bez příchuti, vždy by měly být odborně formulované s exkluzivní směsí všech 9 aminokyselin. Tak na co ještě čekáš? Doplňte svůj jídelníček a trénink, tímto skvělým doplňkem a garantujeme vám, že nebudete litovat. Už po prvním tréninku budete cítit větší výdrž a nedojde k tak rychlému vyčerpání. Osobně doporučuji dát si dávku před tréninkem a pak je ještě popíjet při tréninku. Výhody jsou takové, že když si ji dáte při tréninku, budou vaše svaly stále zásobovány. Aminokyseliny vám jdou přímo do těla, takže neprochází procesem trávení, což nezatěžuje tělo při cvičení a veškerá krev bude ve vašich svalech a nikoliv v žaludku. Každý by si měl vyzkoušet to, co mu vyhovuje, mě třeba vyhovuje tento postup. Je jasné, že pro někoho to nemusí být to pravé popíjet aminokyseliny při tréninku. Hydratovat bychom měli a je jedno jestli pijeme čistou vodu nebo aminokyseliny.

Jaké jsou nejlepší zdroje aminokyselin?

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení