Náš provoz zůstává nepřerušen, doporučujeme platby kartou nebo převodem, abyste se vyhnuli kontaktu s kurýrem nebo obsluhou.

Nejčastější chyby a mýty ve fitku

fitness chyby

 

Cvičení je jednou z věcí, o kterých každý ví, že by se mělo dělat, ale ne každý skutečně ví, jak se má dělat dobře. Je spousta informací, mnoho z nich je protichůdných a mnoho z nich je protkáno mýty, takže je mnohem těžší najít tréninkový program, který vám poskytne nejlepší výsledky.

Zde je sedm nejčastějších tréninkových mýtů.

1) Dělat jen kardio vám pomůže zhubnout

Jak často slyšíte lidi říkat, že kardio trénink je na hubnutí a vzpírání je pro budování svalů? Není pravda. Kardiovaskulární trénink vám pomáhá spalovat kalorie, takže pomáhá zvyšovat deficit kalorií. V podstatě, pokud nebudete dělat kardio, nebudete hubnout.

Zhubli jste a je Vám už velké fitness oblečení a potřebujete nové? Koukněte na naši nabídku.

Na druhé straně silový trénink po skončení cvičení otáčí váš metabolický motor několik hodin. Plus, vzpírání vám pomůže změnit postavu, takže je mnohem lepší pracovat na problémových místech.

2) Zahřátí a vychladnutí

Zahřátí pomůže předcházet zranění, ale pomůže vám nastartovat své tělo psychicky i fyzicky. Pokud se před cvičením zahřejete - dokonce i 5 minutovým zahříváním, připravíte tím své tělo na trénink.


Ochlazování je také klíčem k zabránění bolestivosti svalů a může vás dokonce ochránit před mdloby ihned po skončení velmi intenzivního cvičení.


Před tréninkem proveďte 5-10 minutové zahřátí a poté 5-10 minutové vychladnutí.

3) Příležitostní cvičenci nepotřebují doplňky

Znamená to, že by neměli brát svou výživu vážně? Vůbec ne. I když jste ležérní cvičenec, budete těžit ze správné směsi jídel a doplňků. Proteinový prášek, který je běžně spojován s budováním svalů, může také pomoci při hubnutí. Sval je nejvíce metabolicky aktivní tkání v lidském těle, takže budování více svalů vede ke spalování více tělesného tuku, i když jste v klidu nebo spíte.

4) Lepší pumpa, lepší cvičení

Pumpování svalů je skvělé a to způsobí, že se vaše svaly se cítí plné, ale pouze pokud provádíte trénink s nízkou hmotností. Pravděpodobně nebudete mít z tohoto cvičení tolik výhod, jako ze silového tréninku.

5) Každý by měl dělat dřepy, mrtvý tah a bench

Dalším populárním mýtem je, že určité cviky jsou nejlepší a každý by je měl dělat. Problém je v tom, že každý je postaven jinak, s odlišnou biomechanikou. Takže zatímco někteří lidé se cítí dobře, když dělají dřep, jiní ne. Je to prostě v pořádku.

kliky

6) Činky jsou lepší než stroje

Ve světě fitness existuje představa, že stroje jsou určeny pouze pro začátečníky a činky jsou pro pokročilé. I když existuje určitá pravda, není pravda, že všechny stroje jsou pouze pro začátečníky. Ve skutečnosti mohou být některé stroje skvělým způsobem, jak získat větší svalovou hmotu. Například, když se pokoušíte izolovat sval, pomocí stroje to může být snažší. Stroje vám také mohou pomoci vyhnout se zranění a ve většině případů vás i jistí.

 

7) Tréninkový plán byste měli často měnit, pokud chcete dosáhnout nejlepších výsledků

Opět platí, že existuje určitá pravda, ale je to částečná pravda. Jistě, měli byste čas od času změnit svůj tréninkový plán, ale nechcete dělat něco úplně nového pokaždé, když vstoupíte do posilovny. Ve skutečnosti může tento přístup vést k nedostatečným výsledkům, protože nikdy nejste schopni aplikovat koncept přetížení.