Jak může cheat meal zlepšit vaše fitness cíle?

jak často cheat meal

 

Cheat meal se stal kulturistickou tradicí a mnoho fitness modelů na YouTube udělalo kariéru tím, že předváděly vysoce kalorická jídla, která jedí po tréninku nebo soutěži. Ale jak užitečná doopravdy jsou cheat jídla? Jsou nutné pro úspěch? Nebo tomu brání? V tomto článku se to pokusíme zjistit.

Vyzkoušené sportovní legíny můžete bez problému vrátit nebo vyměnit za jiné. Koukněte na naší nabídku fitness oblečení.

Co je to Cheat Meal?

Cheat meal jsou vysoce kalorická jídla, která se jedí během diet. Často jsou naplánovány předem, místo aby se snědly během chvilky, kdy máte krizovou slabost. Mohou být prospěšné z hlediska duševního zdraví, ale někteří lidé věří, že způsobují více škody než užitku. Protože abyste je zařadili do svého jídelníčku, musíte v jiné dny snížit kalorie. Někteří lidé se domnívají, že by bylo zdravější zbavit se těchto jídel a mít celkově flexibilnější jídelníček. Jednou z výhod cheat meal je, že je můžete naplánovat tak, aby se shodovaly se společenskými událostmi. Pokud má vaše sestra v pátek narozeniny a vy je jdete oslavit do restaurace, můžete to považovat za své cheat meal. Spíše než se té události úplně vyhýbat nebo jít a pak se za to cítit provinile. Refeed days jsou podobné cheat foodům, ale jsou navrženy tak, aby vydržely celý den. Často jsou také strukturovanější s makro cíli. Nejde o den „jezte, co chcete“, jde o den „jezte svou normální stravu plus 1000 kalorií navíc“ (jako příklad).

Výhody Cheat Meals

  •     Velmi usnadňuje socializaci
  •     Může vám pomoci zabránit tomu, abyste přestali s dietou
  •     Může pomoci doplnit glykogen
  •     Může pomoci zabránit plošinám při hubnutí
  •     Může obnovit zdravou produkci hormonů po dlouhé době omezeného příjmu kalorií

 

Negativy Cheat Meals

  •     Příliš velké jídlo může zvrátit pokrok
  •     Označování potravin jako dobré nebo špatné může být pro některé problematické
  •     Ostatních 6 dní v týdnu vyžaduje přísnou dietu

Jaké je dobré cheat meal?

Hlavním bodem cheat meal je nestarat se příliš o to, co jíte. Je to šance rozpustit si vlasy a opravdu si vychutnat jídlo. Jak již bylo řečeno, určitě existují lepší možnosti než většina cheatových jídel. Zde jsou některá kritéria, která byste mohli zvážit:

  •     Jakékoli jídlo s přáteli nebo rodinou
  •     Vysoký obsah bílkovin
  •     Kvalitní jídlo, které chvíli trvá, než se připraví (na rozdíl od plýtvání kalorií na pizzu do mikrovlnné trouby).
  •     Obsahuje minimálně dvě porce ovoce a/nebo zeleniny

Chcete, aby vaše cheat meal stálo za to. Něco, co si můžete opravdu užít. Udržujte velikost porcí rozumnou, i když je jídlo samo o sobě velmi kalorické. Jezte, dokud nebudete sytí a pak přestaňte. Nepřecpávejte se.

Jak často byste měli mít cheat meal?

To závisí na tom, jak velká jsou vaše cheat jídla. Pokud máte relativně malé cheat meal, pak si ho pravděpodobně můžete dát 2-3krát týdně. Pokud je vaše cheat meal masivní, pak může být rozumné omezit je na 2-4krát za měsíc. Jedním z úvah je, zda držíte dietu, abyste zhubli, udrželi si váhu nebo přibrali. Dobrým obecným pravidlem je dodržovat Paretův princip (viz níže), ale pravdou je, že jak často můžete jíst cheat meal opravdu závisí na vašich jedinečných cílech a okolnostech.

 

paretův princip

Paretův princip

Paretův princip říká, že 80 % výstupu ze systému je způsobeno 20 % vstupu. Tento princip je obvykle aplikován na podniky, ale v posledních letech byl akceptován fitness průmyslem k popisu dobrého dietního poměru. Technicky vzato, dieta 80/20 není příkladem Paretova principu, ale určitě byla ovlivněna rozdělením 80/20, kterého si Pareto všiml. Cílem je jíst zdravě 80 % času a „podvádět“ 20 % času. Nyní, pokud jste v polovině diety na odbourávání tuku, může být rozdělení 80/20 až příliš velkorysé! To je 1 z 5 jídel jako cheat meal. Na rozdíl od 1 z 21 (1 x cheat meal týdně, 3 jídla týdně). Pravidlo 80/20 je ale realističtější. S tímto systémem nemusíte nutně jíst celé cheat jídlo každých 5 jídel. Můžete jíst tři zdravá jídla za den a pak sníst dva balíčky lupínků. Nebo si dát zmrzlinu. Pokud je 80 % jídla, které jíte, s vysokým obsahem bílkovin a plných živin, zbylých 20 % je méně důležitých. Tato metoda vyhovuje systému IIFYM. Kde můžete jíst, co máte rádi, pokud dodržíte své makro a kalorické cíle. Systém, který vám teoreticky umožňuje jíst cokoli, ale ve skutečnosti vás nutí jíst zdravěji, abyste se mohli držet svých makro omezení.

Alternativy k Cheat Meals

Namísto cheat meal by dodržování principu 80/20 a systému IIFYM mohlo přinést lepší výsledky. Zvláště pokud jsou vaše cíle založeny na zdraví. Pokud chcete zhubnout, pak je možná lepší volba přidat den opětovného refeedu každé 4 týdny. Najděte si ale něco, co vyhovuje vašim potřebám a možnostem. Někteří lidé prostě nezvládnou kombinaci cheat meal a zdravé stravování, a to je naprosto v pořádku.

V našem další článku se dozvíte co uděla s tělem cheat day?

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení