Běhání vám pomůže porazit pocit úzkosti

běhání proti úzkosti

Úzkost ovlivňuje mnoho z nás, z mnoha jedinečných důvodů, často negativně ovlivňuje náš každodenní život a způsob, jakým cítíme. Zvládnutí symptomů úzkosti prostřednictvím pozitivního výstupu může vážně zlepšit váš den.

Co je to úzkost?

Úzkost je obecný pocit neklidu, jako je strach. Příznaky se projevují nejen psychologicky, ale také fyziologicky, což má za následek pocení nebo třes, přičemž příznaky se pohybují od mírných až po závažné, v závislosti na situaci a jednotlivci.

Ve sportovních situacích může být mírná úroveň úzkosti (známá jako vzrušení) výhodná pro výkon, ale lidé často považují příznaky za rušivé a problematické, pokud jsou prezentovány v každodenním životě.

Vitamín D

Samozřejmě to vyžaduje, abyste se místo na běžícím pásu dostali na silnici. Existují zdokumentované vazby mezi vitamínem D a depresí, a dokonce některá zjištění naznačují, že nedostatek vitaminu D může ovlivnit úzkostné poruchy. Nedostatek vitaminu D může také vést ke zvýšení kortizolu, stresového hormonu, což může v konečném důsledku přispět ke zvýšení příznaků úzkosti. Dostatek vitaminu D, jak z dietních zdrojů, tak ze slunečního světla, je dobrým místem, kde začít při hledání strategií k fyziologickému snížení symptomů úzkosti.

Snížení stresu

Endorfiny, jako je dopamin, serotonin a norepinefrin, jsou chemické neurotransmitery, které vedou k pozitivním pocitům a v některých případech k euforickým pocitům. Tyto pozitivní pocity v kombinaci s jejich tendencí snižovat kortizol mohou pomoci ve vašem úsilí zvládnout příznaky úzkosti.

Kortizol blokuje receptory ve vašem těle potřebné pro efektivní využití vitaminu D, což znamená, že pokud máte vysokou hladinu stresu, vaše tělo také není schopno správně využívat zdroje vitaminu D, což dále přispívá k negativním symptomům.

Vylepšený spánek

Běh může zlepšit kvalitu a množství spánku, které získáte, navozením větší únavy a stimulací uvolňování neurotransmiterů, jako je serotonin, který je zodpovědný za usnadnění všech důležitých REM fází spánku. Dostatek kvalitního spánku přispívá ke stabilnější hormonální rovnováze v těle, což může pomoci při zvládání a snižování symptomů úzkosti.

Komunita

Je dobře zdokumentováno, že socializace může pomoci snížit příznaky úzkosti a také pomoci posílit naši důvěru. Jedním z nejlepších způsobů, jak se při běhu stýkat, je připojit se ke komunitě, ať už se jedná o místní běžeckou skupinu, nebo o nalezení podobně smýšlejících běžců v aplikacích, které vám pomohou propojit vás s ostatními, kteří používají stejné trasy jako vy.

Boj nebo let

Úzkost je v podstatě mysl, která připravuje tělo na boj nebo letovou situaci, ale problém je, že situace, které nás znepokojují, často nejsou vhodné pro tento typ přístupu. Cvičení obecně aktivuje oblasti ve vašem mozku, které jsou zodpovědné za výkonné funkce, což pomáhá ovládat systém v mozku, který detekuje skutečné nebo domnělé hrozby přežití, které stimulují reakci boje nebo letu.

Běh je proto účinnou metodou, která pomáhá našemu mozku efektivněji zpracovávat tento typ informací, čímž se snižuje výskyt úzkosti a těchto typů symptomů, když jsou prezentovány s běžnými situacemi v každodenním životě.

Jak začít

Jen tím, že o tom přemýšlíte, už jste začali. Nyní je čas vydělat velké peníze a udělat krok. Zde je postup:

Nastavte realistická očekávání

Není nic horšího než nesplnit své cíle. Nastavením realistického cíle se určitě vyhnete zklamání, pokud byste nesplnili svůj cíl, který je mimo váš dosah. Nečekejte, že po 5 dnech dosáhnete rekordních 5 000 m. Jeďte pomalu a užívejte si svého pokroku. Díky tomu se budete cítit skvěle.

Začněte pomalu

Pokud prostě budete na tom příliš pracovat, pravděpodobně to nedokončíte. Pokud musíte, začněte chůzí a každý den si zvyšte vzdálenost a tempo, ale nezanedbávejte dny odpočinku.

Zahřejte se

Připravte své tělo a zahřátím omezte zranění. To je nezbytné před prováděním většiny cvičení, aby se snížila pravděpodobnost zranění a následky ze cvičení. Ze stejných důvodů lze doporučit následné ochlazení.

zahřátí po tréninku

Nezapomeňte se protáhnout

Protahování by bylo doporučeno bez ohledu na vaše cvičení. Pokud máte čas, doporučuji vám jógu. Protahování po cvičení pomůže vaší flexibilitě, celkové pohodě a sníží tuhost v každodenním životě.

Najděte si to nejlepší místo

Běh může být pro každého jiný. Někdo si může užít skákání na běžícím pásu a zónování do hudby při jízdě ujetých kilometrů, zatímco pobyt venku na čerstvém vzduchu bude mít úžasný vliv na vaši duševní pohodu, když vezmete v úvahu výhledy a přirozené sluneční světlo, a můžete si také hodit sluchátka.

Závěr

Běh je pozitivní metoda, která vám umožňuje zvládat příznaky úzkosti zdravým způsobem. Ačkoli to v žádném případě není lék, zvládání symptomů může mít často významný dopad na každodenní život, takže to rozhodně stojí za vyzkoušení!

 

Máme pro vás legíny všeho druhu, od nízkého pasu až po vysoký.