Kešu ořechy a proč je zařadit do jídelníčku?

kešu ořechy a zdraví

Co jsou to vlastně kešu ořechy?

Myslím, že jedním z „nejznámějších“ faktů o kešu oříšcích je skutečnost, že jsou skutečně podvodníky ve světě ořechů a ve skutečnosti to nejsou ořechy, ale semena kešu peckovice. Kešu peckovice je rostlina, která patří do čeledi jedovatých břečťanů na rozdíl od svého vzdáleného příbuzného para ořechů, ve skutečnosti pochází z Brazílie. Kešu ořechy pak Portugalci zavedli do Asie a Afriky v roce 1500 a země jako Nigérie, Tanzanie, Vietnam, Indie, Pobřeží slonoviny, Brazílie a Indonésie patří do první desítky největších pěstitelů a vývozců do Evropy. Kešu ořechy rostou na kešu peckovině a nachází se na konci toho, co je známé jako kešu jablko. Na rozdíl od „normálních“ jablek se kešu semínko pěstuje na konci jablka, spíše jako stopka jablka ve tvaru kešu, kromě toho, že jablko kešu vypadá spíše jako paprika. Vypadá to tak zvláštně, jak to zní. Tvar ovoce je důvodem, proč kešu dostal svůj „vědecký“ název Anacardium. Ana je latinská předpona znamenající vzhůru a Kardiom (latinský kořen slova cardiac) se vztahuje k srdci. Předpokládám, že to trochu vypadá, jak název napovídá.

 

Naše značka vyrábí fitness oblečení, které skvěle sedí a vypadá dobře. Naši celou nabídku najdete v našich kategoriích eshopu.

 

kešu máslo a snídaně

Jaký je nutriční profil kešu ořechů?

Standardní porce kolem 30 g kešu obsahuje 5 g bílkovin, 10 % doporučené denní potřeby vitamínu K, 10 % železa, 20 % hořčíku, 20 % fosforu, 10 % zinku, 30 % mědi, 25 % manganu a 10 % % selenu. Kešu oříšky také obsahují spoustu „dobrých“ mono a polynenasycených mastných kyselin, stejně jako omega-3 mastné kyseliny. Kešu oříšky jsou známé tím, že jsou zdrojem zdravých tuků, ale jak je to s kešu oříšky, jsou opravdu takové, jaké se z nich dělají? Někteří lidé byli odvážní tvrdit, že kešu ořechy jsou nejzdravější potravinou na světě. I když si nejsem jistý, zda by dieta obsahující pouze kešu oříšky byla obzvlášť zdravá, protože by byla pro konzumaci jakéhokoli jednotlivého jídla, nemluvě o tom, jak nudné by to bylo. Takže, když mluvíme o zdravých potravinách, myslím, že je důležité pokusit se definovat, co to vlastně znamená. Stručně řečeno, mluvíme o potravinách bohatých na živiny versus potravinách bez živin. Výživovou hustotou rozumíme, že jídlo je plné vitamínů, minerálů, vlákniny a dalších esenciálních živin (aminokyseliny, mastné kyseliny), takže za svůj příjem kalorií získáte spoustu základních živin. Těžko si pomyslím na jediné jídlo, které poskytuje všechny základní živiny potřebné pro naše optimální zdraví. Ale určitě najdeme takové, které obsahují sakra hodně výživného obsahu a kešu ‚oříšky‘ do této kategorie určitě spadají.

Jaké jsou zdravotní přínosy kešu ořechů?

Kešu ořechy a ořechy obecně jsou spojovány se snížením kardiovaskulárních onemocnění. Důvodem jsou „dobré tuky“ obsažené v ořechách, které pomáhají snižovat „špatný cholesterol“. Špatný cholesterol, známý jako LDL cholesterol, se „zasekává“ v buněčných stěnách našich tepen a poté ztvrdne a tvoří plaky, které se pak hromadí a uzavírají krevní zásobení. To může zjevně vést k srdečním problémům a vážným problémům v tkáních, jako je mozek, když je dodávka krve a kyslíku přerušena nebo vážně narušena. Víme, že nahrazení nasycených tuků ve stravě nenasycenými tuky, zejména u lidí s nadváhou a zvýšeným rizikem srdečních onemocnění, některých druhů rakoviny a cukrovky, může snížit riziko komplikací těchto metabolických onemocnění, zejména spolu s celkovým snížením tělesné hmotnosti a zvýšená aktivita. Minerály v kešu oříšcích jsou také důležité pro normální krvetvorbu, energetický metabolismus, nervové funkce a tvorbu hormonů a mnoho dalších důležitých rolí v těle.

Jak byste měli jíst kešu ořechy?

Kešu ořechy mají mírně sladkou, máslovou chuť, takže to z nich dělá perfektní svačinu ke konzumaci. Jiní lidé mohou své kešu oříšky opéct a lehce osolit, nebo pro „exotičtější“ fanoušky kešu může lehké poprášení chilli práškem vytvořit neobvyklou, ale lahodnou pochoutku. Chuť a textura kešu ořechů z nich také dělá perfektního kandidáta na přeměnu na máslo z kešu ořechů. Zcela přírodní máslo z kešu oříšků obsahuje jednoduše kešu ořechy, které byly velmi dobře „namleté“ v kuchyňském robotu po dobu přibližně 10–15 minut, aby získaly zcela hladkou texturu, pokud máte rádi ořechová másla s trochou křupavosti, můžete přejít na texturu, kterou si přejete. Pak můžete přidat cokoli jiného, ​​co chcete, abyste získali požadovanou chuť, trocha soli, medu nebo vanilkového extraktu fungují opravdu dobře, nebo přidejte protein a vytvořte si vlastní ořechová másla s vysokým obsahem bílkovin.

Případně, pokud je to příliš velká námaha, můžete koupit přírodní máslo z 100% kešu ořechů. Dá se použít jako dip, přidat do ovsa, smoothie a jako součást pečení z ořechových dobrot.

Můžeme jíst arašídové máslo v dietě?